18. prosince 2017

MLSÁME: Maminčiny ořechy trochu zdravěji

Každý z nás má určitě nejradši cukroví právě od maminky. Jsme na něj zvyklí celý život a chutná prostě nejlíp ze všech!

Každoročně jsem se snažila tradičně o mamčino cukroví, ale třeba u lineckého jsem se vždycky šíleně vztekala, protože mi nešlo - to uměla prostě jen mamka a nikdo jiný :-D

Postupem času jsem přecházela do té zdravější podoby a hledala i jiné recepty, které mi vyhovují víc než ta "nezdravá" klasika ale k mamčiným receptům se vždycky ráda vrátím.

Zrovna na ořechy jsem využila  její recept, jen jsem si ho upravila podle svého a jelikož sama mamka přechází na zdravější verze všeho možného, tak věřím, že se sama ráda inspiruje :-P




SUROVINY


Těsto
  • 200g špaldové mouky (na koláče a sušenky)
  • 120g mletých vlašáků
  • 100g másla
  • 60g třtinového moučkového cukru
  • 1 vejce

Krém

  • 200ml mléka
  • 100g másla
  • 1 sáček pudinku
  • 1 lžíce medu


POSTUP


Nameleme si ořechy na jemno - opět si nemůžu vynachválit Smoothie Mixér z Lídlu, který mi takto umele ořechy během 15 vteřin.

Smícháme suché suroviny a následně k nim přidáme ty mokré.

Vytvoříme hladké těsto, které necháme aspoň hodinku odpočívat v lednici.

Pak už jen plníme formičky, které skládáme na plech a  pečeme na 160°C přibližně 10 minut.

Krém si vytvoříme tak, že uvaříme pudink - chuť si zvolte dle svého, já zvolila Caffé Latté. Tímto krémem se také chystám plnit vosí hnízda.

Do uvařeného, vychladlého pudinku vmícháme máslo s medem.

Až nám řádně vychladnou jak ořechy, tak krém, můžeme začít plnit a necháme je pár dní uležet, než se do nich pustíme :-D 






Dobrou chuť! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat