9. prosince 2017

MLSÁME: Pohankové rohlíčky bez hromady cukru

Pohankové rohlíčky jsem si zamilovala takovým způsobem, že ty klasické vůbec neděláme :-)

Mají svojí zvláštní oříškovou chuť a jsou křehké tak, že se rozpouští na jazyku. Tentokrát jsem se je snažila ještě vylepšit tím, že jsem je nechtěla obalovat v cukru ale kokosu. To mi sice nevyšlo tak, jak bych chtěla :-D ale je to rozhodně lepší možnost, než ten cukr.




SUROVINY

  • 280g pohankové hladké mouky
  • 200g másla
  • 120 namletých lískových ořechů
  • 80g třtinového moučkového cukru
  • 1 lžička mleté vanilky
  • Na obalení kokos/karob

POSTUP

Nejdříve si lískové ořechy opražíme na pánvi, abychom z nich dostali dolu co nejvíce slupky a následně je rozemeleme.

Všechny suroviny smícháme a vytvoříme jemné křehké těsto, které necháme ideálně do druhého dne v lednici. Stačí ale také několik hodin :-)

Rozehřejem si troubu na 160°C a rozdělíme si těsto na 3 kusy.

Postupně z každého kusu válíme silnějšího hada, kterého si nakrájíme na cca 8cm dílky. Ty už pak stačí jen stočit do rohlíčku a přemístit na plech.

Pečeme do růžova přibližně 13 minut.

Připravila jsem si namletý kokos s tím, že se obalí lépe, než se ve skutečnosti obalily a horké jsem je v kokosu poválela.




No nakonec mi to nedalo, že to obalení není takové a zkusila jsem ještě obalení v karobu .. a? Vznikla moje nová závislost !!! :-D Bože to je skvělý !!! Obalené v cukru už nikdy !!! :-D

Karob je svou chutí specifický, nemusí chutnat každému, ale jeho velkou výhodou je to, že je přirozeně sladký. Zamiloval se do nich i manžel, který Karob jinak nemusí :-)

Och, to jsem zase objevila Ameriku :-D




Nechte si chutnat a doufám, že budete stejně nadšení, jako jsem já! :-D

Tak málo stačí k radosti :-D

Zdroj receptu: https://ona.idnes.cz/zdrave-cukrovi

6 komentářů:

  1. Dobrý den, zkoušela jste místo másla použít rostlinný tuk? Máslo dcerka nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že se na konzistenci moc nezmění. Každopádně my rostlinné tuky nepoužíváme, takže nemám zkušenost.

      Vymazat
  2. Dobry den, nemate prosim zkusenost misto liskacu dat mandle?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, zkušenost nemám ale určitě budou moc zajímavé :-)

      Vymazat
  3. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jak z lískových oříšků po opražení odstraňujete tu slupku. Ořechy jsem opražila, ale slupka stále drží jako přibitá...
    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Promnu je v ruce a co drží, to nechám.

      Vymazat