15. prosince 2017

MLSÁME: Pohankové tvarohové miništoly

Štola jako taková mě vždycky lákala, ale troufla jsem si na ní pouze jednou. Bohužel mi vznikla placka a nedalo se to moc jíst. Letos jsem se na ní chtěla vyprdnout, ale jakmile jsem narazila na recept na mini štoly, tak jsem to vzala jako výzvu. Řekla jsem si, že se na těch mrňavých přeci nedá nic zkazit :-)

No a vážně! Nic se na nich zkazit nedá a jsou naprosto famózní !!! :-)




SUROVINY

  • 150g hladké pohankové mouky
  • 100 měkkého plnotučného tvarohu
  • 100g rozinek
  • 50g másla
  • 50g třtinového moučkového cukru
  • 1 lžička skořice
  • 1 lžička prášku do pečiva

Na obalení kousek rozpuštěného másla a podle chuti kokos, kakao, karob ... pro hříšníky cukr :-D


POSTUP

Nejdříve si zlehka nasekáme rozinky a následně ze všech surovin připravíme těsto. Těsto se bude docela lepit, ale nechala jsem ho, tak jak je, odpočívat skoro hodinku v lednici.

Rozpálíme si troubu na 170°C.

Následně si těsto z lednice vyndáme, poprášíme si zlehka pracovní plochu pohankovou moukou a těsto propracujeme tak, aby se nám moc nelepilo a dal se vyválet pořádně vypasený had :-D

Hada nakrájíme přibližně po 7 centimetrech ( mně vzniklo 9 kousků ) a v ruce vytvoříme mini štoly, které vyskládáme na plech vypodložený pečícím papírem.

Pečeme v předem vyhřáté troubě na 170°C přibližně 10 minut. Jakmile začaly zlátnout, tak jsem je vyndala.

Necháme je zlehka vychladnout a mezitím si rozpustíme máslo.

Štoly namáčíme v másle a následně obalujeme podle chuti. 

Nemusíte je obalovat vůbec, i tak jsou moc dobré :-)




Z dřívějších pokusů mi zůstal namixovaný kokos, tak jsem dva kousky obalila v něm :-) 




Díky rohlíčkům jsem objevila delikatesní krásu obalení v karobu, takže další dva kousky jsem obalila právě v něm :-)




No a manžel chtěl zkusit obalení v cukru - třtinový cukr mixuju na moučku :-) 




Odrážela jsem se od tohoto receptu, jen jsem vynechala pár surovin :-)

Čekala jsem, že budou moc dobré ale nečekala jsem, že až tak moc! Proto doporučuji dělat minimálně dvojitou dávku, ne-li hned trojitou :-D

Mňááááááááám !!! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat