20. prosince 2017

MLSÁME: Snadné a rychlé makové kuličky

Tyto kuličky jsem dělala poprvé minulý rok a musím říct, že se po nich jen zaprášilo - nejvíc po nich docela překvapivě šli chlapi :-D

Mák mám hodně ráda a tyto kuličky jsem si zamilovala ještě dřív, než jsem je poprvé ochutnala :-)



SUROVINY

  • 160g mletého máku
  • 90 - 100g medu
  • Lněné semínko / Sezam na obalení

POSTUP

Inspirací mi byl tento recept :-)
Nejdříve si umeleme či umixujeme mák. 

Nedoporučuji kupovat už mletý, jelikož bývá často žluklý. Proto, když chcete koupit mák, tak celý a sami si vždy namixujte konkrétní množství podle potřeby.

Mletý mák si připravíme do střední mísy a postupně přidáváme med, který průběžně s mákem promícháváme.

Můžete přidat špetku skořice, hřebíčku apod. ale já to nechávám takto čistě jednoduše :-) 

Pokud budete mít víc medu, tak nebudou kuličky dostatečně pevné, ale ničemu to nevadí.

Jestli máte čas, můžete hotovou směs vložit na hodinku do lednice.

Umyjeme si ruce studenou vodou, zlehka si namokříme pracovní plochu a z připravené směsi vyválíme hada, kterého si nakrájíme přibližně na 20 kousků. 

Kousek po kousku ukoulíme a obalíme v sezamu či lněném semínku.

Já zvolila lněné semínko, protože jsem je koulela pozdě večer a zjistila jsem, že sezam jaksi neni :-D



Nebojte se zapojit děti, určitě Vám rády pomohou.

Tyto kuličky jsou většinou Klaudinky práce - ukoulela jich víc, než já :-)



Hotové je skladujeme v lednici - údajně vydrží několik týdnů.

Dětem nemusíte obalovat vůbec, i naše Klaudinka je má mnohem radši neobalené :-)

I přes to, že se jedná o dost sladkou mlsku, tak je díky máku výborným zdrojem vápníku.

Přeji dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat