1. prosince 2017

MLSÁME: Tescoma DELÍCIA - Zdobící tužka + PERNÍČKOVÝ RECEPT

Perníčky, perníčky, perníčky .. mnoho z Vás si bez nich nedovede Vánoce ani představit, ale já s nimi začala úplně poprvé až vloni.

Proč až vloni? Protože když jsem viděla, jak se s nimi mamka piplá, tak jsem si myslela, že je to děsně těžký a je to potřeba umět. Měla jsem z nich prostě respekt a proto jsem se do nich nikdy nepouštěla.

Stejně jako jsem díky webu modrykonik.cz měla možnost testovat úžasná vykrajovátka na linecké cukroví, o kterých jste si mohli přečíst v jednom z předchozích článků, tak jsem společně s nimi testovala ještě cukrářskou zdobící tužku, o které Vám napíšu v tomto článku :-)

Na tento recept jsem narazila úplnou náhodou a musim říct, že je naprosto perfektní!




SUROVINY

800g žitné mouky
200g třtinového cukru
240g másla
7 lžic medu
4 vejce
1 lžíce perníkového koření
1 lžíce jedlé sody
Kůra z jednoho citronu


POSTUP

Jednoduše ze všech surovin vypracujeme těsto a necháme ho minimálně do druhého dne odpočinout v lednici. Je to dvojitá dávka - jedna je totiž na to, jak jsou výborné, hodně málo :-D

Druhý den těsto propracujeme, aby bylo tvárné. Vyválíme silnější plát a vykrajujeme tvary, které následně skládáme na plech vypodložený pečícím papírem.

Nebojte se mít těsto tlustší, protože čím tlustší těsto je, tak po upečení budou perníčky měkčí. Já jeden plech dělala vážně tlustý, další plech tenčí a ten první je mnohem lepší. Takže klidně necelý centimetr. 

Troubu si předehřejeme na 180°C a  pečeme opatrně!

Té měkkosti ale také hodně dává včasné vytažení. Proto je potřeba pečení hlídat a nepřepísknout to. Jakmile se pečení prodlouží, tak budou tvrdší, takže hned, jak chytí růžovou barvu tak s nimi rychle ven. Vážně si je hlídejte a nehněte se z kuchyně :-D

Čas v troubě dle té naší vychází zhruba na 8 minut.

Vajíčkem potíráme až po upečení. Jsou dostatečně horké na to, aby se na nich vajíčko ještě uvařilo.

Vloni jsem zkoušela jeden plech potírat před pečením a druhý plech až po upečení. Ten druhý mi přišel vzhledově hezčí.

Původní recept najdete ZDE na mě je ale dost sladký, proto jsem krapet ubrala cukr. I tak je těsto dost sladké, takže jsem ubrala trochu i medu .. jenže i tak jsou dost sladké :-D Tak to zkuste upravit dle svých chutí.

Mouku jsem neměla jemně mletou a nepoužila jsem ořechy, které jsou v originálním receptu uvedeny, takže to chtělo přidat víc mouky ale také másla - těsto by mělo být měkké a tvárné.

Nemělo by moc praskat ale pokud nepoužijete jemně mletou mouku, tak se při válení bude hůře otáčet, takže ho otáčejte průběžně, aby se Vám nepotrhalo.

Po upečení necháme řádně vychladnout a můžeme zdobit bílkovou polevou.


BÍLKOVÁ POLEVA

Recept mám od kamarádky, která peče na zakázku. Upozorňuji, že to je pouze hrubý základ, je potřeba přidávat cukr podle hmotnosti bílku, který je pokaždý jiný dle velikosti vejce - proto se nedá napsat přesná gramáž.

  • 1 bílek
  • Pár kapek citronové šťávy
  • Moučkový cukr podle potřeby

Bílek dáme do hlubší misky, zakápneme ho několika kapkami citronové šťávy a postupně přidáváme cukr. Nejdříve přidejte třeba 4 lžíce a pak přidávejte podle potřeby tak, aby byl sníh pevný.

Berte také ohledy na to, že jakmile si poleva odpočine, tak ještě ztuhne.

Já se snažila letos docílit vážně perfektní konzistence, jelikož mi vloni tekla. Jenže jsem to přepískla a jaksi mi na perníčcích tuhla téměř okamžitě :-D

Sranda taky byla v tom, že byla tak tuhá, že doslova stála. Nemohla jsem jí dostat do zdobící tužky, takže jsem jí tam prostě prstem našťouchala :-D

Každopádně konzistence je naprosto úžasná pro ty, kteří jsou umělecky zdatní - neni vhodná pro ty, co se s jedním perníčkem budou crcat čtvrt hodiny :-D Pro takové je vhodná poleva krapet povolnější, aby byla šance, že nebude rychle tuhnout :-D

Pokud se Vám povede docílit stejné konzistence jako mě, zkuste polevu naředit citronovou šťávou, případně pokud Vám dojde šťáva z citronu, tak zkuste po kapkách převařenou teplou vodu.






A co se týče zdobící tužky - tak ta je naprosto parádní! Měla jsem v ruce už dvě různé a práce s nimi byla děsná. Tohle je konečně tužka, se kterou musí být spokojený každý :-)

Dokonce s ní pohodlně pracují i malé děti, pro které by jiný typ byl náročnější.


OBSAH BALENÍ ZDOBÍCÍ TUŽKY

  • Zdobící tužka
  • 5 náhradních hrotů
  • Jehlička na vyčištění hrotů
  • Nálevka
  • Stojánek
  • Brožurka


Hlavní výhodu vidím v tom, že se šroubuje, takže jednoduše ovládáte tok polevy.




Šroubovací závit je dutý a slouží jako úschovna  zdobících špiček a jehličky. Jehlička se nám i přes to ale někam zatoulala :-D




Součástí balení je také brožurka s návodem k použití, s recepty na různé druhy zdobících krémů (bílkový, máslový, tvarohový, šlehačkový) a také fotoukázka toho, jak se s jednotlivými hroty zdobí.



Opravdu moc jí doporučuji, určitě bych jí nevyměnila za žádnou jinou a moc se mi ani nechce věřit, že by mohla být nějaká lepší ;-)

Zdobící tužku zakoupíte na oficiálním e-shopu Tescomy či v kamenných prodejnách Tescoma.

Cena: 299Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat