13. prosince 2017

ČTEME: Tradiční česká ZIMA - Josef Lada

Doma nám chyběla nějaká hezká knížka zaměřená na tradice v různém ročním období. Většinou jsem vše hledala jednotlivě na internetu a to prostě není ono. Takže když jsem objevila tuto knihu s ilustracemi od Josefa Lady, tak jsem ani trochu neváhala a holkám jí pořídila :-)

Kniha je plná různých tradic, zvyků, říkadel, pořekadel, pranostik, obyčejů a koled. Vše v doprovodu překrásných ilustrací, které tomu všemu dají to české kouzlo :-)




KAPITOLY KNIHY

  • Zima
  • Svatá Barbora
  • Svatý Mikuláš
  • Svatý Ambrož
  • Svatá Lucie
  • Advent
  • Štědrý den
  • Vánoce
  • Vánoční koledy
  • Boží hod
  • Svatý Štěpán
  • Svátek Mláďátek
  • Silvestr a Nový rok
  • Tři králové
  • Hromnice
  • Svatý Matěj







Dočtete se také různé lidové pranostiky, pověry a třeba se dozvíte i něco, co jste do teď neznali nebo co jste nevěděli. Čte se krásně a plynule - baví malé i velké :-)




Upřímně jsem čekala trochu silnější knihu, má totiž pouze 54 stránek, takže jsem byla docela překvapená, že je tak tenká. Každopádně i přes to se mi opravdu moc líbí a určitě postupem času pořídíme i ostatní do sady  - hned na jaře pořídíme další :-)




Věk bych nechala neurčen, na takovou knihu není nikdy brzy. Pokud chcete konkrétní informaci, tak klidně od toho prvního roku, podle konkrétního období, které zrovna probíhá. 

Holky si ji zamilovaly obě dvě. Sofinka si v ní ráda listuje, prohlíží si obrázky a s Klaudinkou už si povídáme a vyprávíme k těm konkrétním dnům.



Cena: 249Kč

Další verze knihy:

Žádné komentáře:

Okomentovat