29. prosince 2017

PEČEME: Vaječné muffiny pro každou příležitost

Blíží se Silvestr a po slavnostních receptech se strhla lavina zájmu.

My nechystáme nic zvláštního, naopak se snažíme vytvářet jednoduchá a hlavně rychlá jídla, která se dají jíst jak teplá, tak i studená. Přeci jen člověk poslední dny roku nechce trávit v kuchyni - i když já tam nechci trávit moc času ani přes rok :-D

No a jedním z nejrychlejších a nejsnadnějších pokrmů mi přijdou právě muffiny - ať na sladko, tak na slano. Stačí jen umíchat směs podle libosti a upéct - no co víc si přát? :-)




SUROVINY

  • 1 balení vysokoprocentní šunky
  • 1 balení kvalitního sýru
  • 1 balení oliv plněných paprikou 
  • 3 stroužky česneku
  • 3 celá vejce
  • 1 větší cibule 
  • 1 velká lžíce oleje

POSTUP

Nasekáme si cibulku na drobno a na rozpálené pánvi s olejem, jí necháme zesklovatět.

Mezitím si na kostičky nakrájíme šunku a sýr (my měli plátkový sýr).

K cibulce přidáme prolisované stroužky česneku, promícháme a necháme provonět.

Následně přidáme šunku a (bez vody) celé kousky oliv - pokud chcete, můžete si je také nasekat. 

Necháme vše hezky osmahnout do růžova.

Osmahnutou směs necháme několik minut vychladnout, přidáme k ní celá vejce a řádně promícháme.

Připravíme si plech na muffiny, ideálně se silikonovými košíčky, a směs souměrně rozložíme tak, aby každý košíček byl z poloviny zaplněn - vychází to na 10 muffinů.

No a nakonec směs jen zasypeme sýrem a dáme péct do předem rozpálené trouby na 180°C přibližně 20 minut.

Není potřeba dodávat ani špetku soli, olivy jsou slané dost - to bohatě stačí.

Přeji dobrou chuť!




PS: Jakmile jsem je dofotila, tak zmizeli ani nevím jak :-D Mňááááááám !!! To se mi snad ještě nestalo, abych se takovým způsobem nacpala už při úpravě fotek a psaní článku :-D :-D :-D




Vrhněte se na ně ideálně hned! Fakt! Zaručuji super úspěch nejen u dětí ale také u chlapů :-D

1 komentář:

  1. Díky za usper recept, nedávno jsem si do kuchyně pořídila jako pomocníká hnětače těsta a hledám recept se kterým jej poprvé vyzkouším. Když čtu recept na muffiny, tak se mi ublně sbíhají sliny, takže mám myslím jasného vítěze ! :)

    OdpovědětVymazat