26. ledna 2018

SNÍDÁME: Ovesné vafle s jablky, medem a skořicí

Jak už někteří víte, včera jsme si pořídili vaflovač, který je aktuálně v Lidlu. Nejdřív chtěl manžel vyzkoušet základní recept, který je přímo v návodu a že já potom vyzkouším nějakou zdravější verzi. 

No, jenže mě chytnul krk (mám ho už delší dobu bloklý, naštěstí konečně povolil) a neměla jsem vůbec náladu ani energii něco vymýšlet, ale recept jsem Vám slíbila a chtěla jsem to dodržet.

Proto jsem zabrouzdala na blog Cooking with Šůša, který patří mé kamarádce Míše. Doufala jsem, že tam objevím přesně to, co potřebuju .. a opravdu, přesně to jsem tam objevila :-)


SUROVINY


Vafle
  • 1,5 hrnku ovesné mouky (rozmixované vločky)
  • 2 celá vejce
  • 1 hrnek plnotučného mléka
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • Špetka soli

Jablečná směs
  • 3 jablka
  • 1 lžíce medu
  • 1 lžíce másla
  • 2 lžičky skořice


POSTUP


Vafle

Na smíchání všech surovin (jo jsem děsně líná :-D) jsem využila Smoothie mixér, ve kterém jsem si směs rozmixovala a následně jí v něm nechala přibližně 5 minut odležet.

Ten samý mixér jsem využila také na rozmixování ovesných vloček na mouku. Vážně si ho nemůžu vynachválit a mrzí mě, že je dostupný už jen v německém eshopu - u nás byl změněn. v nabídce je jiný i když vzhledově vypadá stejně, ale má jen 700W (tento můj má 900W), takže nezaručuji, že zvládne to samé

Pak jsem si už jen připravila vaflovač, který jsem ničím nepotírala a postupně jsem vafle pekla.

Vafle se pekly přibližně 3-4 minuty. Průběžně jsem je kontrovala a jakmile už bylo cítit, že křupou, tak jsem je vyndala.


Jablečná směs

V první řadě si jablka nastrouháme na hrubo.

V menším hrnci si rozehřejeme lžíci másla, přidáme med a zamícháme. Přidáme nastrouhaná jablka, skořici a pod pokličkou pár minut podusíme do měkka.


Inspirovala jsem se tedy tímto receptem, jen jsem se rozhodla pro poloviční množství, ze kterého je 5 celých vaflových placek.




Míši recepty jsem zkoušela už několikrát - zkoušela jsem například pohankové krekry nebo jsme se na Štědrý den inspirovali vánoční hrachovou polévkou. Mám spadeno i na její kuchařku, kterou bych časem moc ráda pořídila.

Dobrou chuť přeji!

Žádné komentáře:

Okomentovat