5. února 2018

ČTEME: Myšák Očko - Detektivní kniha pro děti

Již v polovině listopadu, jsem byla oslovena Šárkou Svobodovou,. Poprosila o to, jestli bych jí nechtěla napsat recenzi na dětskou detektivní knihu, kterou napsala a že by jí recenze ode mě pomohla.

Zrovna to bylo v době příprav na galavečer Czech Blog Awards, takže v době, kdy jsem měla hlavu úplně v pejru a podléhala jsem panice ohledně galavečeru :-D. Šárce jsem odepsala, s tím že se na její knihu ráda kouknu, až vše kolem toho večeru s velkým V opadne.

Znovu jsem se jí ozvala začátkem prosince s tím, že jsem si všimla, že je kniha zaměřená spíš na brňáky, ale že my jsme přímo z druhého konce republiky, tak jestli nebude lepší oslovit někoho přímo z Brna. Šárka mi napsala, že se kniha prodává různě bez ohledu na to, odkud kdo je a že nemusí být vždy vnímaná jako projekt. Jelikož mám detektivky ráda a ještě víc se mi líbí, když se někdo do něčeho takového sám pustí, rozhodla jsem se knihu i projekt podpořit :-).

Poprosila jsem rovnou tedy o dva výtisky s tím, že jeden dám kamarádce, která bydlí kousek od Brna, ať mám i zkušenost a informace přímo z terénu.




Je to tedy detektivní kniha pro děti, která Vás vtáhne do reálného příběhu brněnského okolí. Takže je vhodnější pro ty, kteří bydlí v blízkosti Brna nebo přímo v Brně, ale není to podmínkou. Já se do ní krásně začetla i bez toho a Klaudinku taky zajímalo, jak to všechno dopadlo :-). Určitě bych to tam ale jednou chtěla všechno projít reálně!

Knihu doplňuje hlavní písnička, kterou si můžete poslechnout na Youtube.com pod názvem Myšák Očko nebo si ji přehrajte přímo tady v článku :-).




Klaudinka si písničku naprosto zamilovala, už jí známe skoro zpaměti :-D.




V úvodu knihy se setkáte také s několika obrázky, které si děti mohou průběžně vybarvit za odměnu, že nalezly značku myšáka Očko :-).




ROZDĚLENÍ KAPITOL

  1. Příšera z Mariánského údolí
  2. Olympiáda u Růženina lomu


PŘÍŠERA Z MARIÁNSKÉHO ÚDOLÍ


Myšák Očko se v tomto příběhu snaží vypátrat příšeru, která obsadila rybník v Mariánském údolí a kvůli které se všechna zvířata odstěhovala k jinému rybníku, kde se mačkají a není jim tam příjemně.




Tento příběh se mi moc líbil. Zaujme hned od první chvíle a přišla jsem si jak malé dítě, když jsem se do příběhu zabrala, ani jsem nedutala a nemohla jsem se dočkat, co je ta příšera vůbec zač.

Pak mi došlo, že čtu dětskou knížku a musela jsem se smát sama sobě :-D.

S případem mu pomáhá veverka Věrka a přidá se i statečný žabák Brňák, který odmítá opustit svůj dovom kvůli nějaké příšeře a pomůže jí myšákovi polapit.





Příběh končí naprosto parádně a samozřejmě happyendem :-D. Moc se mi líbilo to napětí, atmosféra a netrpělivé očekávání závěru. Já miluju detektivky od jakživa, takže tohle bylo trefně něco pro mě.

Krásně vyřešeno, krásně vymyšleno, krásně napsáno :-).


OLYMPIÁDA U RŮŽENINA LOMU

Tento příběh oproti prvnímu napínavému je už spíš takové odlehčení.

V Růženině lomu se chystá zvířecí Olympiáda a myšák Očko je povolán do služby, aby na vše dohlédnul. Hlavně z důvodu, aby žádná zvířátka nepodváděla a vše probíhalo férově. Také ale, aby se pohlídaly šelmy v okolí, které budou chtít využít situace a zvířátka polapit.




Myšák povolá do služby ještě denní hlídku strážnic Sýkorek a noční hlídku netopýrů z jeskyní Moravského krasu, aby se vše zvládlo pohlídat jak přes den, tak i v noci.




Olympiáda je úspěšně zahájena a zvířata se postupně odeberou na různá stanoviště, kde mezi sebou soutěží. Jenže se tam začnou ztrácet věci a zvířata obviňují jeden druhého. Nikdo nic neviděl a nikdo o ničem neví.

Jak tato záhada asi dopadne?




Závěr je teda famózní :-D. To bych nečekala ani nevymyslela. Ani nevím, jestli jsem byla víc v šoku nebo jestli mě to víc rozesmálo. Byl to přesně takový ten moment "eh? cože?" :-D.

Čekala bych ten závěr příběhu trochu víc rozvedený, přišlo mi to docela ufiklé ale tím, že to byl  nečekaný šok, tak se mi líbil.


DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE O MÍSTECH

Na konci knihy si můžete přečíst informace o konkrétních reálných místech v Brně - o Mariánském údolí i lokalitě Hády.




Informace jsou doplněny o fotografie míst a je tam i popis toho, jak se na ta místa dostat - kterým konkrétním autobusem.





No a nesmí chybět ani fotka značky myšáka Očko. Tato konkrétní se nachází na plotu při výhledu na Lamacentrum.




O AUTORCE

Šárka je učitelka v Mateřské škole, která je momentálně na mateřské dovolené. K napsání této knihy jí přivedly přímo děti. Když s nimi chodila na procházky a nebylo co zajímavého pozorovat, vyprávěla jim příběhy podle obrázků na zdech. Děti je pak následně začaly samy vyhledávat a jejich procházky byly ve smyslu putování po značkách.

Cílem tohoto projektu je motivace dětí k trávení svého volného času četbou knihy v zajímavých brněnských lokalitách.



Dost mě mrzí, že nemohu knihu vyzkoušet přímo v akci. Přijde mi to naprosto geniální a určitě bychom se vyřádili celá rodina, když bychom následovali stopy myšáka Očko a oba příběhy doslova zažili na vlastní kůži.

Pokud žijete přímo v Brně či jeho okolí, podpořte tento projekt a vydete se s dětmi řešit záhady s myšákem Očko - v doprovodu jeho úvodní písničky. Zažijete určitě spoustu dobrodružství a Vaše procházky se zpestří o jedinečné zážitky :-).

Kéž by něco takového bylo u nás na druhé straně republiky.

Více informací najdete na webu myšáka Očko přímo ZDE. Narazíte tam na obchod myšáka Očko, kde si mimo knihy můžete zakoupit také magnetky, pohlednice, omalovánky nebo pexeso.

Cena: 149Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat