23. března 2018

PEČEME: Tvarohový mazanec

No, tak to jsem se zase k něčemu vyhecovala :-D.

Mazanec jsem zkoušela už párkrát, ale nikdy jsem nebyla spokojená s výsledkem a ani chutí mě nikdy nijak extra neoslovily - pořád mi ty kupované chutnaly víc.

Letos jsem se ale hecla a našla inspiraci pro nekynutý mazanec, který je chuťově tak parádní, že už nebudu dělat jiný. Jenže nic nebylo snadné, jak se na první pohled zdálo a zažila jsem docela dobrodrůžo :-D.

Každopádně vše dopadlo happyendem a Vy se můžete pokochat skvělým receptem. Já osobně už totiž jiný mazanec dělat nehodlám ;-).


SUROVINY

  • 500g špaldové mouky
  • 250g plnotučného tvarohu
  • 150g změklého másla
  • 70g třtinového moučkového cukru
  • 5 lžic plnotučného mléka
  • 2 celá vejce (+ 1 vejce na potření)
  • 1 a půl prášku do pečiva
  • Hrst spařených rozinek
  • (Hrst spařených mandlí - pokud chcete)


POSTUP

Troubu si rozehřejeme na 200°C.

Připravíme si větší mísu a dáme do ní tvaroh, máslo, cukr a vejce.

Společně vše utřeme do hladka.

Následně přidáme prosetou mouku s kypřícím práškem, mléko, rozinky a pokud zvolíte mandle, tak dejte také půl hrsti mandlí. 

Vařečkou vypracujeme hutné těsto.

Teď přijde hlavní bod, který jsem nevychytala. Nenechala jsem se totiž inspirovat a nechala jsem bochan velký, místo toho, abych ho rozdělila na dva malé. Což ale doporučuji Vám!

Takže z bochanu vytvořte dva malé, potřete je rozšlehaným vejcem a posypte mandlemi.

Přemístěte na plech vypodložený pečícím papírem a pečte 10 minut na 200°C.

Pak stáhněte teplotu na 160-170°C a pečte dozlatova ještě přibližně 30 minut.

Pokud budete mít pocit, že by se vršek spálil ale uvnitř by nestihly být dopečeny, využijte alobal a přikryjte mazance z vrchu.

Hotové mazance zkontrolujte špejlí a nechte řádně vychladnout.

Přeji dobrou chuť!




Jako zdroj inspirace mi posloužil recept z webu apetitonline.cz :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat