28. března 2018

UČÍME SE: Velikonoční stříhání vajíček

Navážeme na předchozí velikonoční aktivitu, která byla zaměřená na skládání vajíček podle barev.

Tentokrát použijeme stejné šablony, ale procvičíme/nacvičíme si stříhání.

Klaudinka má poslední dobou stříhací období a stříhá všechno, co ji přijde pod ruku a to včetně nákupního seznamu, receptů, podacích lístků na poštu apod. :-D

Takže to je u nás hodně aktuální téma, které se snažím podpořit.





CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Šablonu vajíčka
  • Košík na vajíčka
  • Barevné papíry
  • Černý fix
  • Nůžky




POSTUP

Nejdříve si stáhneme šablonu vajíček - opět na stejném webu (i-creative), jako při předchozí velikonoční aktivitě, přímo ZDE.

Opět jsem zvolila tu prostřední, jedno velké vejce, které jsem při tisku nastavila tak, abych ho na papíře velikosti A4 měla celkem 9x a tímto způsobem jsem tiskla 4x.

Vybrala jsem 4 barevné papíry jarních pastelových barev (žlutá, růžová, fialová, zelená), ale záleží čistě na Vás, kolik vajíček si vytisknete. Klaudinku stříhání opravdu baví, tak jsem chtěla, aby toho měla víc a nějakou tu chvíli jí to vydrželo.

Vytisknuté šablony jsem vystřihla přesně podle obrysu vejce, ale některé jsem nechala nevystřižené, aby to měla trochu složitější. Navíc jí už baví vystříhávat celé tvary a ne jen stříhat podle čar.

Na jednotlivá vajíčka jsem fixem nakreslila čáry, podle kterých bude stříhat.

Každá barva má 9 různých čar.  





NŮŽKY

Klaudinka je levák, takže jsem (myslím, že v Globusu) koupila nůžky pro leváky a nijak víc jsem se tím nezabývala a neřešila, který jsou nejlepší. 




Dítěti ukážeme, jak správně držet nůžky a jak by mělo stříhání proběhnout, ale pak už to necháme čistě na něm. Nezasahujeme mu do aktivity, pokud samo nepožádá o pomoc.

Stříhání zdar! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat