5. června 2018

VYRÁBÍME: DIY kapesní "facebook"

Jak zabavit děti na cestách je neustále dokola omýlané téma. Tipů a nápadů není proto nikdy dost a každá inspirace se hodí.

Nemusím snad opakovat, že Pinterest.com je nevyčerpatelná studnice nápadů všeho druhu a právě tam jsem objevila tip na tuto cestovní aktivitu která je navíc zábavná :-).

Snadno si vytvoříte vlastní verzi při které Vám děti mohou pomáhat a nebo si starší děti mohou celý "facebook" vytvořit kompletně sami.




CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Papíry velikosti A4
  • 3 malé kroužky (na klíče) 
  • Kousek kartonu
  • Laminovačku
  • Laminovací folie
  • Děrovačku
  • Nůžtičky 
  • Izolepu
  • Nůžky
  • Fixy


POSTUP

Nejprve je potřeba připravit si papíry.

Počet záleží na tom, jak silný ten "facebook" chcete mít. My ho vyráběli celkem ze 3 papírů. A také záleží na tom, jestli je pro Vás lepší rýsování pomocí pravítka nebo jestli si tabulky načrtnete v excelovém souboru.

My zvolili možnost excelového souboru a na jednom papíře velikosti A4 jsme měli celkem 14 obdélníků rozdělených do dvou sloupců. Soubor jsme vytiskli 3x a následně přišel čas nažhavit kreslící talent.

Ten bohužel postrádám :-D. Proto jsem si průběžně "gůglila" inspiraci pro oči nos i pusu a malovala tak jak mi to přišlo pod ruku. Nikterak jsem nad tím nepřemýšlela, jen jsem si dávala pozor, aby všeho bylo stejné množství.

Hotové papíry jsme zalaminovali, pro jistotu na 2x a rozstříhali na jednotlivé obdélníky, které jsem rozdělila na 3 hromádky - oči, nos, pusa.

No a teď přišla na řadu další vtipná akce a to trefit se děrovačkou do správného místa. Kdo si netroufáte na děrovací akci, zkuste si jednotlivé obdélníky natečkovat a propíchnout jehlou a pak třeba špejlí pro větší dírku.

Já teda bojovala s děrovačkou a děrovala jsem po 3-4 kusech. Stáli při mně všichni svatí, ale zvládla jsem to! :-D

Připravíme si před sebe kousek kartonu, na který pod sebe poskládáme oči, nos a pusu, abychom věděli, jak velký karton bude potřeba. Karton si odměříme, vystřihneme a proděravíme. Pro jistotu jsme karton ještě oblepili izolepou, aby byl pevnější a bytelnější.




No a pak už vše hezky navlíkneme na jednotlivé kroužky, spojíme dohromady a sranda (nejen) na cestách může začít!








Kroužky to chce opravdu malé - s většími to docela lítá. A také by nebylo vůbec na škodu vytvořit nějakou titulní stranu, aby vypadal ještě líp! :-)

Je jen na Vás jakou podobu dáte Vašemu "facebooku". Dost zajímavě by vypadal určitě také třeba ve stylu fotek členů rodiny. To by byla teprve sranda! :-D

Přeji hodně zábavy!

Žádné komentáře:

Okomentovat