3. srpna 2018

HŘEŠÍME: Slaný karamel

Dřív mě slaný karamel nikterak nelákal. Celkově karamel nijak zvlášť nemusím. Jediný co, tak karamelové "krovky", těch bych se mohla doslova ujíst a bylo by mi všechno jedno :-D.

Jenže se slaným karamelem poslední dobou pozoruji docela "boom" a tak jsme neodolali a nedávno ochutnali zmrzlinu Häagen-Dazs s příchutí právě slaného karamelu. Musim říct, že je příšerně sladká ale ten slaný karamel sladkost krásně rozbil.

Pak, jako na potvoru, jsme ho dostali od kamarádky ve skleničce a málem jsme se o něj s manželem poprali :-D. Zachutnal nám neskutečně a proto jsme se rozhodli připravit si ho doma. 

Hledala jsem nějaký recept, ale docela se různě liší. Chtěla jsem nějaký jednoduchý, bez přídavku vody nebo něčeho co se mi nezdálo.

Nakonec jsem zvolila recept z blogu Na skok v kuchyni a tady ho máte :-).




SUROVINY

  • 200g třtinového cukru
  • 80g rozpuštěného másla
  • 120ml smetany ke šlehání (31%)
  • 1 lžička himalájské růžové soli




POSTUP


Třtinový cukr nasypeme do hrnce a na středním plameni ho necháme rozpustit. Mícháme ho dřevěnou vařečkou.

Jakmile je úplně rozpuštěný, přidáme máslo a v tuto chvíli bych já osobně přesedlala z dřevěné vařečky na kovovou metličku, aby bylo míchání jednodušší a nevznikly žádné hrudky, které nám bohužel krapet vznikly.

Nám se s vařečkou pracovalo špatně a to jsme na to byli dva. 

A hlavně opatrně! Dost prská!

Máslo řádně zapracujeme, chvilku to potrvá, ale vydržte těch pár minut a opravdu ho pořádně zapracujte do karamelu.

Následně přilijeme smetanu ke šlehání a necháme minutku provařit.

Ke konci přidáme lžičku soli a promícháme dostatečně tak, aby se v karamelu rozpustila.

Rovnou ho můžete přelít do skleněných či zapékacích mističek. My využili porcelánové zapékací mističky z obchodu Kitos. Jsou ideální svou velikostí a tato dávka karamelu vyšla na 2 tyto mističky.

Vychladlý karamel přemístíme do lednice, kde ho necháme odpočinou do druhého dne - stojí to za to!

Doporučuji ho přidat do ranní kávy! Žjoooova to je věc Vám povím :-D.

Receptem jsem se nechala inspirovat přímo ZDE.



Přeji dobrou chuť!

1 komentář:

  1. Vracím se sem pro tenhle recept už snad po šesté a tentokrát si ho rovnou opisuju do sešitu s recepty. Moc za něj děkuju, milujeme doma všichni :-)

    OdpovědětVymazat