24. dubna 2018

ČTEME: Husa Líza

Husa Líza je výbornou, jednoduchou knihou s úžasnými ilustracemi, kterou můžete číst starším dětem, ale i těm nejmenším nebo si v ní můžete listovat také sami. Věřím, že Vás zaujme stejně tak, jako zaujala mě.

Není to jen tak ledajaký příběh, je to spíše bajka, která končí ponaučením. 

Je jednou z nejoblíbenějších dětských knih, stejně jako třeba Papuchalk Petr. A co na ní všichni tak vidí? Proč je tak moc oblíbená a proč jsou z ní všichni paf?

Pojďme do ní společně nahlédnou :-)




Husa Líza se jednoho dne rozhodla, že nebude jako ostatní husy, nechce být jako ostatní husy. Řekla si, že by chtěla být jiná a tak se vydala do světa.




Na svoji cestě se začala srovnávat s jinými zvířaty. Zkoušela je napodobovat a snažila se k nim zapadnout, být jedním z nich.

Kdyby byla netopýr, mohla by viset hlavou dolů. Kdyby byla tukan, mohla by hlasitě klapat zobákem. Kdyby byla tučňák, mohla by se klouzat.




Kdyby byla žirafa, mohla by se natáhnout hodně vysoko. Kdyby byla klokan, mohla by skákat, skákat a skákat. Kdyby byla pštros, mohla by opravdu rychle běhat.




Ilustrace jsou malovány vtipně a výrazy Husy Lízy mnohdy nemají chybu. Já osobně se u knihy neustále jen směju :-D Přitom je to docela vážný příběh! :-D




Co se stane, když potká lva, a napodobí jeho řev? Ha! Tak to asi dělat neměla. Díky tomu si ale vyzkoušela vše, po čem kdy snila.




Až jí samotné nakonec dojde, že je někdy asi lepší být stejná jako jsou ostatní .. ale zase ne pořád ;-)




Kniha je malého formátu, který je akorát do dětských ruček. Je psána větším písmem a některá slova jsou hodně zvýrazněna, takže je vhodná také pro začínající čtenáře.

Říkáte si, že to je kniha pro děti, ale já po ní sáhnu kdykoliv mám špatnou náladu (což je bohužel zrovna dnes) a musím říct, že mi je hned líp. Zasměju se nad tím, jak husa Líza šaškuje, jak se jí mění výraz v tváři a jak se snaží jít tvrdohlavě za svým.

Ale co si budeme povídat, já se jí totiž vůbec nedivím. Já si taky na všechno musím přijít sama a vsadím se, že nejsem jediná :-).

Krásný, vtipný a napínavý příběh Husy Lízy zakoupíte na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.

Cena: 143Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat