27. dubna 2018

SNÍDÁME: "Overnight" ovesná kaše

Celý život mám problém se snídaní. 

Nikdy jsem se nenaučila snídat, vždycky jsem až svačila. Neumím prostě vstát, sednout si k snídani a začít jíst. Dám si vždy jen kávu/čaj a jídlo až později.

Když jsem chodila do školy, bylo to také z důvodu, že jsem byla ráda za každou minutu spánku navíc a neměla jsem čas snídat. Obdivovala jsem ty, co vstanou o 2 hodiny dřív, aby se pořádně nasnídali.

Jak umím být aktivní, tak umím být i líná :-D.

Před maturitou jsem byla na týden v Anglii. Tam mají snídaně naprosto bezkonkurenční a užívala jsem si je na maximum. Doma se mi to ale nikdy zavést nepovedlo. Já prostě radši spím a moje děti taky - holky musím kolikrát oblíkat ještě v polospánku :-D

Když jsem ale před pár lety objevila tip na snídani, která je bez práce a kterou jen ráno vyndáte z lednice a je už hotová, tak to bylo přesně něco pro mě!

Tím se dostáváme ke kaši zvané "overnight". Během minuty si ji připravíte těsně před spaním a ráno si ji jen přemístíte do cestovního kelímku a vezmete s sebou do práce. 


ZÁKLADNÍ SUROVINY

  • 4 lžíce ovesných vloček
  • 4 lžíce plnotučného/rostlinného mléka
  • 6 lžic jogurtu (= jeden malý jogurt) 


DALŠÍ SUROVINY

  • Chia semínka
  • Čerstvé ovoce
  • Sušené ovoce
  • Skořice
  • Vanilka
  • Karob
  • Kakao
  • Ořechy
  • Sladidlo
  • Marmeláda
  • Přesnídávka 


POSTUP

Základní suroviny přidáme do větší sklenice (zvolila jsem sklenici od červené řepy), zavřeme a řádně protřepeme. No a pak už záleží na Vás, co si zvolíte jako další suroviny - na co zrovna máte chuť nebo co máte zrovna po ruce.

Já přidala podle oka skořici, karob, lžičku datlového sirupu a nakrájela jsem jednu čerstvou nektarinku. Sklenici jsem opět zavřela, řádně protřepala a dala do lednice.

Pokud zvolíte ovesné vločky jemné, tak kaši nemusíte mít v lednici celou noc, ale postačí jen pár hodin předem :-).

Můžete si udělat větší množství, protože Vám takto v lednici vydrží až 3 dny.

No může být snad něco rychlejšího? ;-)




Inspirovat se můžete na webu carujeme.cz, kde najdete 12 dalších variant této kaše.

Co se týče malých dětí, tak se jedná o syrové ovesné vločky - pro děti je lepší mít vločky ještě navíc povařené. Tyto kaše by tedy v jejich jídelníčku neměly být pravidelně, stejně jako kaše instantní.

Přeji dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat