23. února 2018

VAŘÍME: Polévka z pečené mrkve

Tuto polévku jsem dělala poprvé na podzim roku 2015 a na webu toprecepty.cz měla takový úspěch, že mi díky její oblíbenosti byl zaslán hrneček se lžičkou a nápisem Toprecepty.cz, což pro mě byla naprosto úžasná odměna a motivace začít ty recepty brát trochu vážněji :-).

Je to jednoduchý a rychlý recept z běžně dostupných surovin, na kterém si pochutná celá rodina.


SUROVINY

  • 10 menších mrkví
  • 1 velká cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 500 ml vody/vývaru
  • Máslo podle potřeby
  • Smetana na dozdobení
  • Koriandr na dozdobení
  • Sůl podle chuti


POSTUP

Nejdříve si rozehřejeme troubu na 200°C a připravíme si plech, který vypodložíme pečícím papírem.

Oloupeme mrkev, kterou rozpulíme na poloviny kolmo i příčně. Cibuli rozpulíme a půlky ještě rozčtvrvíme. Česnek necháme jen tak, jako celé stroužky.

Vše vyskládáme na plech, poklademe jemnými plátky másla a pečeme na 200°C po dobu přibližně 25 minut. Po upečení jsem vše přemístila do hrnce, zalila horkým vývarem a rozmixovala tyčovým mixérem. Nakonec jsem přidala sůl a řádně zamíchala.

Na talíři jsem polévku ještě dozdobila smetanou a zlehka posypala koriandrem.

Přeji dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat