14. března 2018

MÁMA ČTE: Na stolečku

Jelikož jsem členem různých Facebookových skupin, kde se řeší všechno možný i nemožný, tak mám docela přehled v tom, na co se rodiče nejčastěji ptají.

Nejvíce padají otázky právě na to, co dělat s malými dětmi třeba když venku prší. Ptají se ale také na to, jak děti zabavit, když jsou nemocné nebo jak jim vytvořit jejich prostor v malém bytě.

Tato kniha je takovým průvodcem v období od 6 měsíců do 2 let ale klidně bych řekla, že se z ní můžete inspirovat i později + vymýšlet sami různé další aktivity.

Nenajdete v ní sáhodlouhé texty, ale je rozdělena do mnoha kapitol, podle konkrétního zaměření, které obsahují jasné a dobře čtivé odstavce a spoustu inspirace.

Nejlepší je, že k těmto aktivitám nepotřebujete žádný velký prostor. Stačí jen stolek, klidně i bez židlí, pokud dítko raději stojí, a zrcadlo. 

Zrcadlo tomu všemu dodá zase jiný směr. U nás se zrcadlo používá od útlého věku a obě holky ho milují a rády se na sebe dívají. Patří mezi základní výbavu připraveného prostřední podle Marie Montessori.




HLAVNÍ KAPITOLY KNIHY

  • Stoleček
  • První
  • Zvířata
  • Barvy
  • Lidé
  • Zvuky
  • V kuchyni
  • Pohádka
  • Tvary
  • Motorika
  • Dopravní prostředky
  • Vkládačky a zatloukačky
  • Provázky
  • Velikonoce
  • Úklid

Nechala jsem se inspirovat nápadem v knize a využili jsme staré zrcadlo. Zatím jen provizorně, než ho nějakým způsobem zkusíme orámovat, aby vypadalo lépe :-).




V knize jsou veškeré tipy pro představu nafoceny a navíc na jejím konci najdete seznam všech zmíněných předmětů a hraček, abyste přesně věděli, kde je pořídit :-). Většinou ale převládá Ikea, což je poznat na první pohled :-D.





Pro inspiraci a vyzkoušení v praxi jsem vybrala 5 aktivit, které jsou u Sofinky zrovna tak nějak nejvíce aktuální. No bohužel jsem ale zjistila, že nám toho hooodně chybí, což zavání nákupy hahahaaa :-D. Například jsem zjistila, že nemáme třeba knihu, kde jsou základní tvary nebo nemáme vůbec hasičský auto. Zvířata by taky potřebovala docela doplnit a tak nějak celkově máme mezery i přes to množství hraček :-D.

No, každopádně zvířata byla jasná volba pro první zkoušku. Zvukové knihy jsou u Sofinky vážně TOP, stejně jako kniha Kamarádi zvířátka. A k tomu jsem vybrala nějaké aktuální figurky. Figurek máme docela směsici. Něco je po mně, něco je po manželovo nejstarší dceři, něco je dokoupeno zvlášť v běžném obchodě a něco je i kvalitnější.




Další klasikou, nejoblíbenější u dětí skoro od narození, jsou hudební nástroje, které se dají průběžně obměňovat. A k nim jsem vybrala naše oblíbená říkanková leporela. Na fotce můžete vidět také hudební/zvukové šejkry, které jsem vyráběla z obalů kinder vajíček.




Barvy patří do základu, který se děti pomalu ale jistě učí přibližně od jednoho roku. My si barvy ukazujeme na všem možném, co nám přijde pod ruku, ale když jsem vybírala něco na cílenou aktivitu, tak jsem vybrala tvary z dřevěné vkládačky, kterou si Sofinka také moc zamilovala. No a k barvám patří ideálně kniha Barvy od Hervé Tulleta, tu ještě na blogu zrecenzovanou nemám, ale chystám se na to časem - hned jak bude volněji :-D.




Auťáky u nás vládnou. Máme jich plný košík, většinou ale minicoopery, které obě holky milují a berou si je s sebou i do auta nebo na výlety :-D. K tomu parádní kniha s dopravními prostředky. No a tady jsem zjistila, že tu sbírku aut musíme ještě pořádně rozšířit :-D.




Když jsem vymýšlela poslední aktivitu, kterou připravím, tak jsem se inspirovala kuchyní. Sofinka zatím jen zeleninu s ovocem spojuje a rozpojuje ručně ale zkouší i krájet a docela ji to baví. K tomu jsem přidala další parádní obrázkovou knihu a to 333 obrázků z farmy, ve které se mimo jiné najdou právě obrázky ovoce i zeleniny.




V závěru knihy je vypsaných 19 přikázání podle Marie Montessori a pravidelně v ní narazíte na různé zajímavé citáty či motta, které jsou takovým zpestřením celého čtení a celé té inspirace.

Jak už jsem psala výše, tak je tato kniha takovým průvodcem a rádcem. Doporučovala bych ji hlavně těm, které neví, co s dětmi každý den vymýšlet a hodily by se jim kvalitní informace, nápady ale také tipy na hračky a knihy.

Ale aby toho nebylo málo, tak kniha obsahuje také hesla k bonusům, materiálům ke stažení, které najdete na oficiálních stránkách knihy a které si můžete po zadání hesla jednoduše stáhnout :-)


Na stolečku zakoupíte na oficiálních webových stránkách přímo ZDE.

Cena: 199Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat