12. ledna 2018

ZAPÉKÁME: Zapečené celozrnné palačinky s listovým špenátem

Vy, kteří mě sledujete delší dobu, tak určitě víte, že nejsem na žádné to vyvařování, ale preferuji rychlovky hotové ideálně do 30 minut. Vaření mě baví, vymýšlení nových receptů taky, ale nebaví mě stát v kuchyni půl dne :-D

Opět jsem si vybrala nefotitelné jídlo, ale nutně jsem potřebovala vyzkoušet zapečené palačinky na slano. Přiznám se, že jsem je ještě nikdy neměla a dostala jsem na ně šílenou chuť :-)




SUROVINY

Na palačinky

  • 400ml vody
  • 200g celozrnné žitné jemně mleté mouky
  • 2 celá vejce
  • 1 lžíce oleje (na pánev)
  • Špetka himalájské růžové soli


Na náplň

  • 800g listového špenátu
  • 2 balení slaniny
  • 1 balení mozzarelly
  • 1 balení goudy
  • 1/2 smetany na vaření
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lahůdková cibulka
  • Špetka himalájské růžové soli




POSTUP

Listový špenát jsme měli mražený, tak jsem si ho jako první nejdříve vyndala z mrazáku, aby trochu povolil.

Pak se pustíme do palačinek - všechny ingredience vymícháme v řidší těsto a vytvoříme z nich přibližně 5 palačinek, které si odložíme stranou.

Povolený špenát přemístíme do hrnce a pod pokličkou přivedeme k varu. Následně z něj odlijeme přebytečnou vodu, aby hotová směs nebyla moc řídká.

Nasekáme si lahůdkovou cibulku na drobno, slaninu na kostičky a společně je osmahneme na pánvi. 

Po osmahnutí přidáme ke špenátu, do kterého prolisujeme stroužky česneku, přidáme nakrájenou mozzarelu a řádně zamícháme, aby nám vznikla hustá náplň.

No a pak už jen stačí palačinky plnit, rolovat a skládat do menší zapékací mísy.

Naskládané palačinky zalijeme polovinou kelímku smetany na vaření a vyskládáme na ně plátky goudy.

Pečeme na 200°C přibližně 15-20 minut, dokud nebude sýr krásně zlatavý.

Dobrou chuť!




Hodně mě překvapilo, jak se po nich holky mohly doslova utlouct. Myslela jsem, že něco zbyde i na později, ale ani náhodou! 

Sofinka byla úplně  neskutečně  odvařená a hlavou kývala, že chce ještě, takovým způsobem, až málem trefila stůl :-D A Klaudinka to samý, ta poslední dobou večeřím moc nedává, ale tohle do ní padalo jako nic!

Tak doufám, že i Vám budou tak moc chutnat :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat