22. ledna 2018

ZDRAVÉ NÁKUPY: Pohanka

Pohanka je přirozeně bezlepková pseudoobilovina, která se dle tradiční čínské medicíny řadí mezi zahřívací potraviny - z pohledu makrobiotiky také vysušuje a stahuje proto je vhodná ke konzumaci v chladném podzimním i zimním období.


OBSAHUJE

  • Měď
  • Rutin
  • Zinek
  • Selen 
  • Cholin 
  • Mangan
  • Vlákninu
  • Škrob (55-70%)
  • 18 různých aminokyselin 
  • Vitamíny B1, B2, C, E


Nejdůležitější látkou, kterou pohanka obsahuje, je Rutin. 

Když jsem v těhotenství, v prvním trimestru, se Sofinkou krvácela a byla jsem hospitalizovaná, tak jsem brala přímo tabletky Rutinu. Po propuštění z nemocnice mě mamka informovala o obsahu rutinu v pohance a pohankou mě následně krmila horem dolem :-D 

Rutin udržuje pružnost cév, přispívá k prevenci aterosklérozy a má protizánětlivé a antikarcinogenní účinky. Zpomaluje také stárnutí organismu.


POZITIVA

  • Detoxikace organismu
  • Celkové posílení organismu
  • Podporuje prokrvování
  • Rychlejší léčení modřin a podlitin
  • Prevence cévní mozkové příhody
  • Prevence srdečních chorob
  • Prevence a léčení zvýšené hladiny cholesterolu
  • Prevence a léčení vysokého krevního tlaku


VHODNÁ PRO

  • Ženy s bolestivou menstruací
  • Lidi se sklonem k praskání žil 
  • Lidi se sklonem ke zvýšené krvácivosti


POUŽITÍ

  • Do polévek
  • Do sekané
  • Jako příloha
  • Kaše (slané i sladké)


V JAKÉ FORMĚ LZE POHANKU KOUPIT

  • Lámanka
  • Kroupy (loupaná/neloupaná)
  • Krupice
  • Mouka
  • Vločky
  • Pukance
  • Těstoviny
  • Křupky




My pohanku milujeme celá rodina v jakékoliv formě a na jakýkoliv způsob. V zimním chladném období se u nás stává součástí každé zeleninové polévky.

Já osobně mám nejradši pohankovou mouku, která v naší kuchyni nesmí chybět podobně jako pohanka kroupy.


DALŠÍ INFORMACE:

Žádné komentáře:

Okomentovat