26. července 2018

HRAJEME SI: 10 nejoblíbenějších "hraček" u nás doma (1 - 2 roky)

Hračky, hračky, hračky. Neustále si lámeme hlavu s tím, co dětem pořizovat, aby je to zaujalo, aby to bylo ideálně dřevěné, výukové, naučné, poučné a aby to nebyla blbina. Přitom ve finále rozhodnou samy děti o tom, co je chytne a kolikrát se to vůbec neslučuje s naším zaměřením.

Připravila jsem na Vaše přání seznam nejoblíbenějších hraček pro děti ve věku Sofinky (tedy 1-2 roky), bez ohledu na to jestli jsou montessori, dřevěné, naučné, poučné nebo bůh ví co ještě. Prostě čistě její nejoblíbenější hračky se kterými si denno denně hraje a které miluje, že s nimi často i spí nebo si je bere na cesty do auta.

Seznam není seřazen dle oblíbenosti, protože to je nemožné :-D




MOTORKA/ODRÁŽEDLO

Máme klasickou Enduro motorku, kterou obě holky milují zhruba od 1 roku. Obě na ní začaly jezdit mnohem dříve, než začaly chodit :-D. Ta u nás frčí denno denně už několik let v kuse. Klaudinka sice ke druhým narozeninám dostala kolo-odrážedlo Puky, ale na Enduru i přes to jezdila ještě dlouho.

Tuto motorku považuji jako základ a je to skvělý dárek k prvním narozeninám. Neznám dítě, které by na ní nejezdilo - výjimka se sice najde vždycky, ale v mém širokém okruhu nikdo takový prostě neni :-). Dělají různé velikosti, takže si každý najde to své.

Venku je to trochu chrastítko, ale přijde mi, že si děti to drkotání naopak užívají :-D.




PEJSKOVO SESTŘIČKA

To byl kup roku :-D. Pořídila jsem ji Klaudince k svátku, když jí bylo 7 měsíců. Stála asi 750Kč a kupovala jsem ji fungl novou. Klaudinku brala jen chvilku, nic zvláštního a když jsem pak rozprodávala všechno plastové a hrající, tuto sestřičku jsem nechala protože byla dost drahá (z mého pohledu) a neprodala bych ji ani za polovinu.

U Sofinky jsme ji vytáhli úplnou náhodou a nečekala jsem, že jí natolik chytne, až nám ji nastrčí do postele. Takže to u nás vypadá tak, že se v noci otočíme a je to samý "Kuk, vidím tě!"

No prostě výborný! :-D Ale Sofinka ji miluje, fakt moc. Naučila se z ní všechny melodie a snaží se je i zpívat. Já je samozřejmě znám už taky zpaměti a nedivila bych se, kdybych je zpívala ze spaní :-D.

Opět se jedná o skvělý dárek k prvním narozeninám, pokud nejste vyloženě proti hrajícím hračkám nebo fisher price značce.

Mimochodem máme i klasického pejska, jenže ho asi posednul nějaký duch a radši jsme ho nechali u tchýně, která ho má hozeného v koupelně. Asi straší i u nich :-D. Ten byl pořízen z druhé ruky za pár stovek.




PANENKY A KOČÁREK

Kočárek máme obyčejný plastový sporťák, ale bohatě stačí. Ven to tahat nechtějí, takže s ním jezdí jen doma. Sofinka si do něj sama sedá a zatím drží, i když se kolečka začínají pomalu rozjíždět :-D.

Klaudinka v něm neustále vozila nějaká auta nebo dinosaury, ale Sofinka vozí poctivě panenky a miminka :-D. Máme ho 3 roky a pořád je pěkný. Řekla bych, že v TOP stavu.

Panenek máme několik různých. Některé jsou z mého dětství, další jsme dostali nebo když mě nějaká zaujala, tak jsme ji koupili. Klaudinku panenky nikdy nijak extra nechytli, jen krátkodobě když jsem byla těhotná, ale Sofinka na panenkách frčí pěkně už od roku.

Radost jí udělá i malinká panenka do ruky .. prostě jakákoliv "nána", jak by sama řekla :-D.




KLOUZAČKA

Tooooop !!! To byl vrchol Vánoc roku 2015 kdy ji pořídili tchánovci pro Klaudinku.

Nikdy by mě nenapadlo, že budeme mít klouzačku uprostřed pokoje, ale Klaudinka si ji zamilovala v babyclubu i na plavání v herničce a drží se jí to doteď.

Sofinka se na ní naučila ani nevím jak, prostě začala jezdit bez držení, bez pomoci, bez čehokoliv z mojí strany. A je schopna jezdit dokola až do zblbnutí :-D.

Klouzačka je dárek/hračka, ze které dítě jen tak nevyroste - chvíli trvá, než je malá. Takže za mě skvělá investice!




HRACÍ SKŘÍNKA

Tohle jsme u Klaudinky vůbec nevedli, neznali, neměli. Sofinka ji dostala od tchánovců a jede neskutečně. I když jsem si myslela, že je na ní už veliká a chtěla jsem ji vyřadit, byla jsem vyvedena z omylu a pořád patří mezi její TOP hračky.

Chvíli trvalo, než se s ní naučila otáčet a pak pořád otáčela na špatnou stranu, ale to štěstí, když už ji mohla ovládat sama, to bylo k neuvěření :-D




BUBLIFUK

Bublifuk je snad nejlepší vynález, mezi hračkami, na světě. Ten s sebou  bereme kdekoliv, kdykoliv, kamkoliv. Mám ho v kabelce, jeden jsme měli v autě, u babičky další. Prostě kdekoliv jsme, tam musí být i bublifuk :-D.

I doma, když už nevím co by a nemůžeme zrovna ven, tak je bublifuk nejlepší a nejvděčnější. Jen to ufoukání je docela na hlavu. Měli jsme i se strojkem, aby se bubliny dělaly samy, jenže ten nám odešel a znovu ho pořizovat už nechci. To se radši ufoukám :-D




MAGNETICKÁ TABULKA

První dostala Klaudinka k Vánocům v roce 2015 - takže jí bylo chvíli po druhém roce. Sofinka svoji dostala k prvním narozeninám a už tehdy jí moc bavila.

Jen máme neustále někde poztrácený ty magnety. Na této konkrétní totiž nedrží a jakmile se trochu naklopí, tak vypadnou .. pak jim nejspší narostou nožičky a zdrhnou :-D.

Výhoda je v tom, že má tahle 4 různé barvy, což ta naše první neměla a malovala pouze černě. Tohle je skvělý a dá se s ní vymýšlet mnohem víc.

První tabulka po 3 letech dosloužila. Rozpadla se. Tato snad vydrží dlouho, vypadá bytelněji.




BALONY

Tady snad ani nemusim nic psát :-D. Nechtěla mi ho půjčit ani na fotku :-D. Klaudinka je v tomhle to samý, takže máme balonů nespočet v různých velikostech.

Jakmile se koupí balon jedný, musí se koupit i druhý, takže to u nás vypadá tak, že bychom si mohli otevřít obchod s balony. 

Když už jsme u toho, tak by se mi moc hodily tipy na uskladnění. Viděla bych to na nějakou síť u stropu, kam by se vždycky naházely a byl by klid :-D.




AUTÍČKA

"Aubrrrrm" aneb auta kam se podíváte :-D. V tomhle směru se odráží i moje úchylka na Velkou Británii. Takových Minicooperů máme snad 10 v různých barvách a velikostech a shání je mamka někde bůh ví kde. 

Tyto auta jsou jako první v taškách, kdy balíme na cesty. Taky nesmí chybět v autě. Naštěstí jich je tolik, že každá může mít v ruce dvě a nikdo se o nic nepere :-D.

Takže to, že máte holčičky neznamená, že se jim nemůžou líbit auta - tohle mají po mně :-D.




HOPSAKOULE

Tohle konkrétně jsou retro hopsakoule z mého dětství. Nejlepší ze všeho je, když si nasbírají hopsakoulí plný kyblík a pak ho obrátí dnem vzhůru - to je největší "wow efekt" ale kdo to má pak sbírat že? :-D

Malé, velké, největší .. hlavně, že to skáče.

Sofinka si je dlouho strkala do pusy, což jí před pár měsíci díky bohu přešlo. Určitě doporučuji velikost úměrnou věku a zábava je na světě :-).




ZÁVĚREM

Doufám, že Vás dnešní článek inspiruje a že se Vám bude líbit. Mnohdy mi přijde, že přemýšlíme až moc složitě nad tím, co dětem koupit, ale přitom jim stačí málo a jsou rády za každou maličkost.

Tak si to pojďme taky trochu usnadnit :-).

2 komentáře:

  1. Přemýšlela jsem, co letos koupit synovi na Vánoce. Ve hře bylo lego nebo klasické dřevěné kostky, a nakonec z https://hrackyzadobrekacky.cz/drevene-hracky/barevne-drevene-kostky-100-kusu-koylo koupím asi je. Přecejen je to o něco levnější a zároveň z přírodních materiálů.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za inspiraci. Také jsem přemýšlela co koupím našemu malému k Vánocům. Nakonec jsme se rozhodli jít po klasice a koupili jsme mu z dětského eshopu nějaké pistole na špunty, co viděl prý v televizi. No, my jak to nesledujeme, tak ani nevíme :-D Nicméně nás až překvapilo jak dlouho s tím vydržel. Je to již 4 roky a s pistolí si hraje až do dnes :-)

    OdpovědětVymazat