15. července 2019

UČÍME SE: Kouzelné čtení - Moje první barvy a tvary

Dlouho jsem nerecenzovala žádnou knihu Kouzelného čtení, protože mě dlouho žádná nezaujala, ale když jsem objevila tuhle, tak bylo jasné, že ji musím mít!

Ve spolupráci s Albi jsem si tedy pro Vás připravila recenzi a doufám, že Vás kniha zaujme stejně tak, jako zaujala mě.

Zamilovala jsem si ji na první pohled a po reálném vyzkoušení mě dostala o to víc a musím ji zařadit na vyšší příčky nejlepších knih Kouzelného čtení, které máme již doma.




VYSVĚTLIVKY IKON

  • Kniha - Základní názvy a informace
  • Žárovka - Další doplňující informace
  • Kostka 1 -Pozorně se podívej na obrázek a hledej
  • Kostka 2 -Práce s lištami na obrázků nebo jiné hledání
  • Kostka 3 - Představuj si a najdu správnou barvu
  • Kruh - Opakování
  • Čtverec - Zastavení čehokoliv, co tužka říká


ROZDĚLENÍ DVOUSTRAN

  • Dětský pokoj
  • Pod stanem
  • V kuchyni 
  • Na kolotoči
  • U švadleny/U malíře
  • Na statku
  • U kouzelníka
  • Na půdě


DĚTSKÝ POKOJ

Na dvoustraně dětského pokoje si můžete projít veškeré detaily. Dozvíte se, co všechno je černé, červené, modré, žluté apod. Také jak se jmenují zvířata a komu ze sourozenců patří anebo na co si nejraději oba hrají.

Příklady kvízových otázek:

  • Najdi malířský stojan
  • Jakou barvu mají jablka v misce?
  • Jakou barvu má lední medvěd?



POD STANEM

Dvoustrana pod stanem Vás vezme do kempu, kde si můžete povídat o tom, co na kempování všechno potřebujete a jaká zvířata můžete pod stanem potkat nebo jaké jedlé či nejedlé plody v lese objevíte. Také se dozvíte jaký tvar má rozkrojený bochník chleba a mnoho dalšího.

Příklady kvízových otázek:

  • Najdi poleno
  • Který z tvarů na liště najdeš na noční obloze?
  • Jaký tvar mívají dveře?



V KUCHYNI

V kuchyni je tolik věcí. Můžete si popovídat o tom, jestli to máte v kuchyni podobně a co Vám třeba zrovna doma chybí. Co tak asi sourozenci Sára s Tomem chtějí péct? A co všechno mají před sebou rozprostřené na stole?

Příklady kvízových otázek:

  • Najdi modrou pastelku
  • Jakou barvu má paprika, která leží?
  • Jakou barvu má právě rozkvetlá pampeliška?



NA KOLOTOČI

Kolotoče děti milují a kolik tvarů a barev se na nich nachází. Co se nelíbí policistovi? Kde má kolotoč ukrytý motor? K čemu sloužilo místo, kde se aktuálně pouť pořádá? A proč vlastně malá Hanička pláče?

Příklady kvízových otázek:

  • Kde je záchod?
  • Jaký tvar má dlouhé okno hasičského auta?
  • Pamatuješ si, jaký tvar měla značka kempování?



U ŠVADLENY / U MALÍŘE

No jééje, tady se to barvami a tvary jen hemží. U švadleny se nachází spoustu krásných barevných látek a u malíře tolik druhů barev. Dozvíte se, co jsou nitě, jak se pracuje se šicím strojem, co připravuje maminka a k čemu slouží krejčovská pana. Dále se dozvíte jaké povolání vykonává tatínek Sáry a Toma, jakým způsobem se uchovávají natěračské barvy a k čemu slouží vzorník barev.

Příklady kvízových otázek:

  • Najdi malířský váleček
  • Najdi otevřenou plechovku s tmavě zelenou barvou
  • Kde je plechovka s barvou oblohy?



NA STATKU

Dvoustrana Na statku je zaměřena na základní druhy zvířat, které děti umí a znají jako první. Můžete si zároveň připomenout, jaké zvuky vydává konkrétní zvíře a třeba si i říct, kde bydlí a čím se živí. Dále se dozvíte, co je Slunce, čím se v zimě zvířata krmí, k čemu se používá koště, jak se říká berušce a podle čeho poznáte slunečnici.

Příklady kvízových otázek:

  • Ukaž traktor
  • Kdo má na obrázku modré monterky?
  • Kde je silueta předmětu, který má volant?



U KOUZELNÍKA

Čáry máry, abrakadabra! Co všechno najdete u kouzelníka? Masožravou rostlinu, paraván, kouzelnický kufr, kouzelnickou skříň, zkumavky, kouzelný prášek, králíka Jonáše a spoustu dalšího.
Které kouzlo je kouzelníkovo oblíbené? Co se skrývá v lahvičce za žlutou tekutinu? Jak se jmenuje masožravá rostlina? A co vlastně jí netopýr?

Příklady kvízových otázek?

  • Ukaž růžovou pastelku
  • Jakou barvu má klíč?
  • Jakou barvu má lilek?



NA PŮDĚ

Na půdu se odkládá spousta věcí a najdou se tam samé zajímavé poklady jako například staré mapy, truhlička se starými šperky, zbytky látek na šití, girlandy, dalekohled a tak dál. A co je v tom velkém pytli?

Příklady kvízových otázek:

  • Najdi šachové figurky
  • Jakou barvu má koberec?
  • Když nám švestka dozrává, přesně tuhle barvu má, jakou?



DOPORUČENÝ VĚK

Oficiálně se kniha doporučuje dětem ve věku 3-7 let. 

Určitě si tam tedy svoje najdou i předškoláci. Takže pokud máte starší sourozence, s knihou si vyhrají i oni i když to pro ně bude o dost jednodušší.

Já to považuji za velké plus. Mám raději hračky, knihy nebo pomůcky, které zaujmou obě dvě cácorky, než když by to bylo konkrétně jen pro jednu.


ZÁVĚREM

Kniha pomáhá v rozšíření slovní zásoby. Dítě zábavnou formou poznává věci, se kterými se běžně setkává a má je kolem sebe.

Moc se mi líbí ilustrace, kniha mě i díky nim zaujala na první pohled a věděla jsem, že ji určitě budu chtít holkám, především Sofince, pořídit.

Například u knih Moje první čísla nebo Moje první písmena se mi ilustrace tolik nelíbí, nijak zvlášť mě nezaujaly a proto jsem knihy nepořizovala. Kdežto tuto knihu jsem si opravdu zamilovala hned.

Na druhou stranu mi v ní ale chybí písničky, alespoň pár by jich tam být mohlo :-).

Knihu pořídíte například v kamenných prodejnách Albi, v Globusu nebo na eshopu eshop.albi.cz a to přímo ZDE.


Cena: 359Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat