4. června 2018

HRAJEME SI: Kouzelný míček

Tento kouzelný míček mám vyhlídnutý už docela dlouho. Budou to snad už dva roky co na něj mám spadeno, jenže jsem vždycky nakonec pořídila něco jiného.

Konečně se ale naskytla příležitost, tak jsem radostně zajásala, že ho konečně budeme mít. Je to totiž jedna z těch "drobností", která zaujme malé i velké a má velký úspěch.

A navíc! Navíc se používá také jako léčebná pomůcka pro dechová cvičení.

Jelikož jsem věděla že jakmile vezmu jeden, budou se o to prát a že jakmile vezmu dva, budeme se o to prát s nimi my, tak jsem rovnou sáhla po čtyřech - hezky od každé barvy jeden :-D




Foukátko je celé dřevěné. Krásně čistě zpracované, hladké a bytelné. Do dětských rukou lehké a dobře uchopitelné. Bez problémů ho správně udrží i Sofinka (20 měsíců).





Očko je potřeba nasměrovat přesně do středu, aby se míček vznesl rovně a nemuseli jste ho nahánět po místnosti nebo pro něj letět, když Vám spadne z balkonu :-D Jo hloupý nápad, ale chtěla jsem původně přírodu v pozadí :-D.

V jednom ze čtyř foukátek byla menší tříska. Ta se snadno vytáhla, ale ničemu nevadila. Dalo se hezky foukat i přes ní.




 Míček je obyčejný polystyrenový. Ke každému foukátku jsou v balení 2 míčky.




DECHOVÁ CVIČENÍ

Kouzelý míček nebo také "flowball" se často využívá pro trénink dýchacích svalů. Tato pomůcka je doporučována zpěvákům, sportovcům, hudebníkům ale také všem, kteří mají různé druhy dýchacích problémů jako je třeba astma.

U astmatiků se jedná o způsob, jak zvětšovat obsah plic ale zároveň snížit dopad astmatického záchvatu. U sportovců se tímto cvičením zlepšuje výdrž.  

Je potřeba sladit nádech/výdech a udržet míček v určité výšce, ze které ho ale také opatrně vracíte zpátky na své místo. Soustředíte se na nádech a pomalý, ale vytrvalý výdech.

Dříve na podobném principu fungovaly i spirometry a další přístroje v plicním lékařství i rehabilitaci.





DOPORUČENÝ VĚK 

Tuto pomůcku bych doporučila již v době, kdy dítě začne foukat třeba do flétny či bublifuku. Opět je to individuální záležitost, ale orientačne zhruba od 1 roku. Vyřádí se s tím celá rodina. Nadšený je i manžel a já také ráda zkouším, co dokážu :-).

S rodinou to můžete pojmout jako soutěž, kdy mezi sebou závodíte v tom, kdo udrží nejdéle míček ve výšce a kdo ho následně správně vrátí zpátky, aniž by mu spadnul :-).


Kouzelný míček neboli flowball zakoupíte na oficiálním eshopu Montessorihracky.cz přímo ZDE.

Cena: 60Kč 


!!! Slevový kupon -  ZPKGOKI7 - je na nákup jakéhokoliv zboží od firmy GOKI ve výši 7% platný od 1.6. do 31.8.2018 !!!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat