26. dubna 2019

MLSÁME: Celozrnné cookies s ovesnými vločkami

Když jsem si říkala, který recept bych Vám sem mohla připravit, aby byl jednoduchý, rychlý a hlavně aby byl i vhodný na cesty, napadly mě právě tyto cookies.

Ty jsem objevila už před několika lety na webu bonella.cz, když jsem hledala recept na zdravější verzi cookies, které si zamilujeme a které budeme péct pravidelně. Pekla jsem je už mnohokrát, ale teď je peču po dost velké pauze.

Musím říct, že se do nich mamka tak zamilovala, až je jednu dobu pekla doslova na kila. To jsem si říkala, že jim za chvilku budou lézt i ušima :-D.




SUROVINY

  • 100g celozrnné mouky
  • 100g ovesných vloček
  • 100g třtinového cukru
  • 100g másla
  • 75g nasekané čokolády
  • 50g zralého banánu
  • 25g strouhaného kokosu
  • 1 vejce
  • 1 lžička prášku do pečiva 
  • Špetka soli




POSTUP

Nejdříve předehřejem troubu na 180°C, ať pak můžeme rovnou péct.

Smícháme si máslo s třtinovým cukrem a vyšleháme ho do hladka. Přidáme rozmačkaný banán a postupně ho spolu s vajíčkem vmícháme do rozšlehaného másla.

Co se týče cukru, vůbec by nebylo na škodu ubrat ho až na polovinu.

V druhé misce smícháme celozrnnou mouku, špetku soli, prášek do pečiva a ovesné vločky. Následně přidáme nasekanou čokoládu.

Obě směsi smícháme dohromady a vytvoříme hutné těsto.

Pomocí lžíce tvoříme bochánky, které pokládáme na plech vypodložený pečícím papírem. Jelikož se cookies pečením rozplácnou, potřebují mít mezi sebou prostor.

Můžete je před pečením trochu zmáčknout, ale nemusíte.

Pečeme přibližně 15-20 minut.

Nejsou to takové ty křupavé tvrdé cookies.

Křupe jen vrchní kůrka, ale jinak jsou měkoučké.

Jedná se o multifunkční recept, který můžete obměňovat podle svých chutí - můžete přidat oříšky, vanilku, kakao, sušené ovoce apod.

Počet kusů zhruba odpovídá původnímu receptu, který najdete ZDE, ale nemám to spočítané, protože nám začaly mizet ještě za tepla - ano, je to přesně takový ten žravý recept, který je potřeba dělat aspoň z trojnásobné dávky :-D.




Taky bych si přála mít cookies přes celou ruku.

Hmm, proč ne že? Asi si takovou fakt upeču!

Přeji dobrou chuť :-).

1 komentář:

  1. Cookies jsou vyborne, dala jsem polovinu cukru a bohate staci. Ale mela jsem hutnejsi testo, tak se moc neroztekly, jsou to spis takove hromadky :-) Ale chutove opravdu vyborne, dekuji za recept

    OdpovědětVymazat