7. června 2019

ZDRAVÉ NÁKUPY: Zdravá výživa Lupínek

Na zdravou výživu Lupínek jsem narazila úplnou náhodou díky pražské facebookové swapovací skupině Swap Prague, kdy jsme se domluvili na netradičním swapu - a právě to je výhoda swapování, že můžete měnit v podstatě za cokoliv a to i různé služby.

S majitelkou Dášou jsme se dali do messengerové řeči a psala mi o tom, že by chtěla využít můj blog k propagaci její zdravé výživy. Přeci jen ale zdravá výživa kolikrát neznamená, že se tam prodávají opravdu zdravé věci, tak jsme si dlouhou dobu psaly a následně jsem na nabídku kývla.

Nakonec z toho vznikla spolupráce, kdy jsem si objednala dle vlastní volby různé druhy potravin, které Vám v tomto článku představím a musím říct, že pražákům závidím takovou zdravou výživu.






O ZDRAVÉ VÝŽIVĚ LUPÍNEK

Zdravá výživa Lupínek se nachází v Praze na Hájích, kde fungovala předchozí zdravá výživa již 15 let. Dáša se ji rozhodla přibližně před rokem a půl odkoupit a dává ji od základu dohromady. Staví ji dle svých představ a snaží se, aby si tam každý našel to své a aby měla opravdu kvalitní a oblíbené potraviny. Snaží se mí v sortimentu vše, co si zákazníci přejí.

Zároveň se snaží zásobovat ekologickými prostředky nebo přírodní kosmetikou.

Jejich eshop je v začátcích a běží teprve pár měsíců, i přes to tam najdete více než 5000 produktů všeho druhu.


CO JSEM SI OBJEDNALA?

Snažila jsem se objednat to, co už mám dlouho vyhlídnuté, ale ještě jsem na to pořádně nenarazila anebo to, co mi chybí a nemůžu to sehnat, ale taky jsem šla do oblíbených mlsek a moc mě zaujala novinka v podobě kokosového sirupu.



BEZVAJEČNÉ TĚSTOVINY GREEN APOTHEKE

Už dlouho jsem nezkoušela žádné zajímavé těstoviny a tyto mě dostaly především svojí barvou, která je výrazná a sytá. Jedná se o bezvaječné těstoviny, kterých můžete zakoupit několik různých druhů.


Tím, že jsou těstoviny již docela s příchutí, není třeba k nim připravovat výrazné omáčky nebo výraznou zeleninu apod. Stačí úplně jednoduše připravit něco smetanového, sýrového anebo jen zamíchat různé druhy pesta. Já osobně složitostem v kuchyni nefandím, takže se snažím připravovat jídla opravdu rychlá a jednoduchá.




Naše verze vřeten s červenou řepou je smíchaná s pestem z medvědího česneku a na tom je nastrouhaný čerstvý přírodní sýr + trocha zdobení ve formě mletého chilli. Když už barevně, tak pořádně :-D.





ŠPALDOVÁ MOUKA

Špaldovou mouku používám v kuchyni už několik let a preferuji ji před klasickou bílou. Beru ji jako zdravější kompromis a chutí nejblíže ke klasické bílé mouce. 

Dlouho se mi ale nedařilo sehnat polohrubou či hrubou špaldovou mouku za příjemnější cenu, abychom se špaldovou moukou mohli více péct a vařit - například koláče, knedlíky, těstoviny, placky, karbanátky apod. Prostě tam, kde se více hodí polohrubá či hrubá mouka.

Proto jsem při této příležitosti sáhla právě po špaldové mouce polohrubé a hrubé, kterou jednoduše nahradíte klasickou bílou mouku polohrubou a hrubou.




RÝŽOVÝ PUDING

Puding holkám dělám doslova jednou za uherák. Jsou spíše na bílé jogurty a přesnídávky, ale rýžový puding jako takový jsem snad ještě nezkoušela a zaujaly mě zajímavé přáchutě.

Vzala jsem tedy pro holky rýžový puding malinový, skořici/jablko a banán/dýně.

Chuťově je jiný, než klasický puding a dá se připravit jak z kravského mléka, tak i z rostlinného mléka různého druhu.




Jako první holky ochutnaly malinový, který jsem dělala z plnotučného kravského mléka a ozdobila liofylizovaným ovocem, o kterém Vám v tomto článku taky napíšu. Čerstvé ovoce mi totiž snědly dřív, než mi puding vychladnul :-D.




MIXITKA

Mixitka je mlsání pro mě a musím říct, že jsem si je vychutnala do posledního sousta. Řekla jsem si, že budu taky jednou myslet i na sebe a nějaká mlska bude i čistě moje. Měla jsem co dělat, abych počkala, všechno nejdříve nafotila a pak se do nich pustila :-D.

Vybrala jsem si příchuť mixitky káva/kešu a banán/kokos. Obě jsou naprosto geniální a hned jak bude příležitost, půjdu do nich znovu. Cokoliv kávové nebo kešu, to je prostě moje. Banán s kokosem mě nalákal svou kombinací a je to taky parádní mlska!





Tyto tyčinky jsou parádní svačinou na cestách, když potřebujete něco slupnout. Mají parádní složení a skvěle chutnají. Sice se to odráží na ceně, ale o to víc si je budete vychutnávat :-).


MIXIT KŘUPAVÉ OVOCE

Toto křupavé ovoce jsme ochutnali poprvé pár let zpátky, když jsme v jednom obchodím centru narazili na stánek Mixit. Podobné nakoupíte i v DM, ale nejsem si jistá, jestli je ovoce připravované stejným způsobem. 

Zvolila jsem kombinaci jahody a banánu, to mají holky nejraději (+ maliny). Jedná se o ovoce, které je sušené mrazem. Můžete ho rozmixovat na prášek, kterým například obarvíte dortové krémy. Ovoce je skvělé na cesty, jako taková lehká mlska, když není zrovna po ruce čerstvé. Dají se s ním krásně ozdobit dezerty, dorty, pudingy apod.

Holky ho mají nejradši jen tak, ale snažím se s ním šetřit. Pokud necháte pytlík delší dobu otevřený, tak Vám ovoce změkne a už křupat nebude. 




Na eshopu ktuálně tato kombinace není skladem, ale najdete tam křupavé ovoce čistě jahody. Jiné druhy ovoce mají skladem ve větším balení a to už je cenově dost vysoko. Tento malý pytlíček se snažím šetřit. Využívám ho fakt jen na mlsku místo bonbonů například anebo na dlouhé cesty autem.


KULIČKY DO POLÉVKY

Určitě znáte všichni takové ty smažené kuličky do polévky, které jsem já osobně jako malá maximálně milovala a s chutí si je dám kolikrát i teď. Jenže jsou smažené že a tím zazdí kdejakou zdravější polévku. Nahradit je krutonky, to si člověk taky moc nepomůže.

Tyto kuličky do polévky jsou pro mě doslova objeve roku! Netušila jsem, že se dělá i vhodnější verze a jsem za to ráda. Sice jsou pořád extrudované ale furt je mnohem lepší jednou za čas tohle, enž ty smažené. A když to děti vidí u rodičů, chtějí taky. 

Dřív jsem se dost omezovala v tom, co jsem jedla před holkama - především u Klaudinky, protože jsem věděla, že to bude chtít taky. Ale pak mě to přestalo bavit a od té doby se snažím najít různé kompromisy, abych nepřišla o svoje oblíbence a zároveň, aby si mohly konkrétní suroviny dát i holky.




Většinou dělám husté zeleninové polévky, ve kterých by tyto kuličky moc nevynikly, ale do takových klasických vývarů jsou opravdu skvělé. 


FÍKOVÉ KOUSKY

Fíkové kousky jsou skvělou mlskou nejen na cestách, když má máma Mixitku a nechce se s dětmi dělit. Hahaha :-D. Jsou to malé kousky velikosti cca 2-3cm, které jsou vytvořeny z fíkové pasty, pohanky, slunečnicových semínek, javorového sirupu, kokosového oleje, skořice a aroma.

Při prvním ochutnání jsem si myslela, že je holkám zabavím a doufala jsem, že jim nezachutnají. No jenže velký prd :-D. Zachutnaly i holkám a já se jim vůbec nedivím.

U menších dětí pozor na slunečninová semínka, chce to pořádně kousat.




Stejně, jako třeba mixit křupavé ovoce, bych je viděla v mikulášském či velikonočním balíčku,  nebo jiném balíčku pro děti, když si nevíte rady, co jim pořídit za mlsání. Určitě by se daly nějakým způsobem připravit i doma, ale v tom zatím nemám zkušenosti, takže ráda sáhnu opět po těchto kupovaných :-).


KOKOSOVÝ SIRUP

Sirupů od Countrylife jsem vyzkoušela už mnoho. Ne všechny jsou ve finále ale "zdravé". Ono, co si budeme povídat, tak žádné slazení není zdravé. Dejte si pozor především na agávový sirup, který sama Margit označila jako omyl zdravé výživy.

Z těch všech, které jsem vyzkoušela, jsem zůstala věrná datlovému sirupu, který se nově vyrábí v rodinném velikém balení. Ale tenhle objev, v podobě kokosového sirupu, to je teda silná konkurence.

Dle mých informací je "nejzdravějším" slazením kokosový cukr. No a tento sirup je vytvořený právě z toho kokosového cukru. Je slaďoučký takovým způsobem, že si ho zamilujeme doslova okamžitě.

Ve srovnání s datlovým sirupem je tekutější (ne až tolik, jako třeba javorový), ale o kus sladší. Vydrží Vám tedy dlouho, protože ho stačí opravdu malinko.

Sirupy se nejčastěji využívají do jogurtů, dezertů, na lívance, palačinky, do přesnídávek, sušenek, pečení, do kaší apod. Vždy to ale chce zhruba odhadnout, kolik bude ideální množství.




ČIROKOVÉ KŘUPKY

Čirokové křupky se tímto řadí mezi naše nejoblíbenější a doufám, že je seženu i mimo eshop někde poblíž. Holky křupky nikdy vyloženě nejedly, ale sem tam mají období, kdy si dají a pytlík mají na pár dní :-D.

Čirokové křupky mi chutí připomínají podobnost s pohankovými. Jsou zvláštní ale naprosto děsně návykové. Jsou tvrdší ale jemné, hned se rozpustí na jazyku.

Chutnají moc i mě, takže večer k telce bomba tip! :-D




ZÁVĚREM

Líbí se mi rozmanitost celého eshopu, kdy člověk opravdu neví, co dřív. Navíc se mi líbí to, že se jedná o malou zdravou výživu, kterou od základů rekonstruuje a buduje mladá osůbka. Takže nepodporujete svým nákupem velikou firmu, ale malou mladou studentku podnikatelku.

Na eshopu, mimo jiné, najdete také velice oblíbené značky typu Sonnentor či Ovocňák, které jsou z mého pohledu úplným základem a měly by je mít v sortimentu úplně všechny zdravé výživy v republice :-).

Hned, jak budu mít příležitost, tak bych se do obchůdku moc ráda podívala osobně.

Více informací o této malé pražské zdravé výživě najdete na webu www.vyzivalupinek.cz nebo na Facebooku www.facebook.com/vyzivalupinek.

Děkuji moc za krásnou spolupráci :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat