22. března 2022

VYRÁBÍME: Květinový zápich do květináče

V babyclubu se snažím pravidelně vymýšlet různé druhy tvoření a vyrábění, do kterého se vždy každý týden pustíme. Vyhledávám inspiraci na výtvory, které nebudou jen lapačemi prachu ale budou sloužit jako dekorace nebo s nimi děti zažijí zajímavé výtvarné techniky. Většinou vše sdílím jen ve stories na Instagramu, ale občas se naskytne i něco, co vám zpracuji do článku.

Předminulý týden jsme věnovaly výrobě květinových zápichů, které děti vyráběly ťupkováním s houbičkou a nejen vás, ale taky rodiče z babyclubu, kterým děti zrovna marodily, to zaujalo natolik, že jsem se rozhodla je taky zpracovat do článku. 

Jednoduchý postup, který je zajímavý pro malé děti i školáky, a v tu ránu vzniknou různorodé květiny, kterými můžete ozdobit květináče, truhlíky nebo cokoliv jiného vás napadne.

 

 

CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Tempery
  • Čtvrtku 
  • Nůžky
  • Lepidlo
  • Houbičku
  • Bambulku
  • Barevnou špachtli
  • (Samolepící kamínky)


 

JEDNODUCHÝ POSTUP

Houbičky na nádobí jsem nastříhala na polovinu, aby se s nimi dětem dobře pracovalo.

Na karton, ze kterého jsem vytvořila jednoduchou paletu, jsem připravila barvy. Je to dostatečně velká plocha na oťupkávání houbičkou a navíc je karton znovupoužitelný.

Řekla jsem dětem (rodičům), že je potřeba poťupkat barvami celou plochu papíru ale aby barvy rychleji zaschly, je důležité je dostatečně rozťupkat, aby nevznikla silná vrstva.


 

Dále jsem to již nechala na nich. Jestli budou barvy míchat, překrývat, anebo jestli udělají různobarevnou plochu. Každé si to pojalo po svém a o tom v podstatě jakékoliv tvoření je. I když může být předloha jakákoliv, volná ruka a vlastní fantazie je vítána.



 

Jak je vidět, barvy, i u mých dětí, dostaly pěkně zabrat. Výhodou toho kartonu je, že si z temper můžeme udělat vodovky a zaschlé či smíchané barvy využít štětcem nebo mokrou houbičkou na další tvoření. I kdyby vznikla nějaká prapodivně hnědá - může sloužit jako zemina či kmeny stromů apod.


 

Výsledné výtvory necháme řádně zaschnout, aby se daly dobře stříhat.



 

Nejvíc jsem si užívala pohledy ženských v babyclubu, když jsem řekla, že žádná šablona na květinu není a že ji musí vystřihnout podle oka .. hahaha :-D. Zkoušely si je tam předkreslovat vzájemně nebo na milion různých pokusů. Trochu jsem je potrápila ale co, v přírodě je taky každá květina jiná a rozhodně nemusí být symetrická.


 

Předkreslenou květinu tedy vystřihneme a lepidlem přilepíme barevnou špachtli a bambulku. U bambulky si dejte pořádně na čas. Držte ji přimáčknutou co nejdéle a lepidlem nešetřete. Pak už přijdou na řadu, pokud chcete, samolepící kamínky na dozdobení.

 

 

VÝSLEDNÉ KVĚTINY

První květina je Olivky - té jsem pomáhala s lepením kamínků a stříhání bylo v mé režii. Druhá květina je Sofinky, té jsem pomáhala se stříháním. Třetí květina je Klaudinky a té jsem nepomáhala už v tomto věku s ničím. Každá z nich je jedinečná, různorodá, krásná :-).





 

ZÁVĚREM

Zajímavý tip ještě takto na závěr, pokud máte doma raznice, tak ze zbytků poťupkané čtvrtky můžete vyrazit třeba motýly a nalepit je na květinu jako drobnou dekoraci.

Inspiraci jsem našla na Pinterestu, kde se nechávám inspirovat tak z 80%. Dále sbírám inspiraci u Radky Rubešové nebo Veroniky Peslerové, které jsou úžasnými zdroji na jedinečné a zajímavé tvoření všeho druhu.

Květiny můžete do květináče zapíchnout doma anebo je předat babičkám :-).


Žádné komentáře:

Okomentovat