27. července 2022

MÁMY SOBĚ: Půjčovna hraček - vyzkoušejte dřív, než zakoupíte!

Na Půjčovnu hraček jsem narazila v podstatě úplnou náhodou díky skupině Utukutu, kterou najdete jako Hrací koutek Utukutu. Jednoho dne mě označili na mapě Utukutu k vyzkoušení a já to vzala jako znamení. Znamení k tomu, abych jen nepokukovala ale oslovila je. Pak mi ale došlo, že je na Instagramu sleduju už delší dobu a ony sledují i mě :-D.

Půjčovna hraček mi přijde jako perfektní projekt nejen pro rodiny s dětmi, ale také pro různá centra či kroužky. Než si konkrétní hračku zakoupíte, můžete si ji vyzkoušet a zjistit tak, jestli vašemu dítku sedne. A co se týče různých center, přijde mi naprosto skvělá v tom, že se v nich mohou střídat hračky různého druhu, aniž by se hromadily na jednom místě.

Tak jsme daly hlavy dohromady a v tomto článku vám napíšu, jak naše spolupráce probíhala a také popíšu jak taková půjčovna funguje a proč byste ji měli vyzkoušet :-).



O PŮJČOVNĚ HRAČEK

V půjčovně haček si můžete na týden až měsíc vybrat z nabídky hraček cokoliv vám padne do oka.

U každé hračky najdete cenu, její popis i aktuální dostupnost.

V nabídce hraček najdete knihy, výukové pomůcky, Montessori pomůcky, panenky, deskové hry, sensomotorické hračky i pohybové prvky. Vše je rozděleno do kategorií a také podle věku. Snadno se tak v eshopu orientujete.

 

JAK TO FUNGUJE

Jednoduše, jako na běžných eshopech, si svůj výběr naházíte do košíku a nakliknete si výpůjční dobu minimálně na týden. Vyberete si dopravce, vyplníte údaje - registraci, zaplatíte a můžete se těšit až vám hračky z půjčovny dorazí domu.

Jednodušší to snad ani být nemůže. Hračky si můžete v půjčovně vyhledat i přímo dle dostupnosti, aby vám ty konkrétní mohly dorazit všechny tak, jak potřebujete a neprolínalo se to s jinou výpůjčkou.

Komunikace s půjčovnou je víc než perfektní! Kdykoliv vám cokoliv zodpoví, nemusíte se bát jim napsat a poradit se. 

Až vám výpůjčka vyprší, informují vás o tom a pošlou i zpětný kód.

Pokud byste si chtěli výpůjčku prodloužit, taky se to dá domluvit, ale vše závisí na další výpůjčce hraček. Některé jsou v koloběhu a jdou od výpůjčky k výpůjčce.


CO JSME SI VYBRALI

My jsme si zapůjčili naprosto perfektní kobereček Little Rug, který byl celou zápůjční dobu v babyclubu. Pro holky přišly i dvě dřevěné panenky Zoe, které jsem si zamilovala především já. A moc jsem si přála vyzkoušet duhové kamínky, které znám už spoustu let, ale odrazovala mě cena.


 

KOBEREČEK LITTLE RUG

Kobereček Little Rug mě neskutečně fascinuje. Před lety jsem něco podobného zkoušela vytvořit, ale nevydrželo to zdaleka. Nejen, že se na to šíleně chytá každý chloupek a drobek ale tavkou to stejně nestačilo připevnit, holky to nakonec doslova orvaly. 

I proto jsem měla obavy, co děti vyvedou s tímto koberečkem ale věřte nevěřte, nemá ani šrámeček! A to je opravdu k neuvěření. Zkoušely ho malé děti, starší i dospěláci. Každý se po něm procházel a zkoumal každý centimetr. Troufám si říct, že i kdybych chtěla, tak z něj nic neutrhnu.

Vše je opravdu bytelně připevněné, odolné - jen to čištění musí být hrozně náročný.


 

Z koberců můžete vytvořit jeden dlouhý pruh anebo je rozdělit do několika částí. Duha může navazovat a na trávu navazuje další tráva. Všimněte si písmen, tvarů, zvířat i sundavacího masážního míčku. Ze všeho nejpříjemnější jsou ale bambulky, co si budem povídat. A ta tráva je taky velmi příjemná.




 

Je to zase něco úplně jiného, než mnou milovaný Muffik. Zde máte mnohem víc různých materiálů, někomu přijde i hezčí, barevnější ale ta údržba musí být opravdu velmi náročná. To jsem si říkala při odesílání. Muffika v podstatě hodíte pod sprchu a máte vyřešeno. 

Určitě doporučuju ho vyzkoušet už jen pro tu zkušenost a osahání si té pevnosti a bytelnosti. Spousta lidí si myslí, jak to určitě udělají doma a levněji, ale já z vlastní zkušenosti vím, že to ve finále vyjde nastejno a s tou pevností teda nevim nevim, ale takhle pevně bych to doma rozhodně nevytvořila.

Jsem ráda, že je na trhu tolik možností, kdy si každý vybere dle vlastního vkusu.


 

PANENKY ZOE

Áááááááááááááááááááááááááá !!! Tohle je naprosto dokonalá věc pro naši Olivku. Určitě si všichni pamatujete, jak byla ničivá a jak se jí všechno doslova rozpadalo pod rukama. Nejvíc TOP je nejspíš její prokousnutí těsnění k pračce :-D.

Proto jsem se pro ní snažila vždycky vybrat něco, co nemůže zničit, rozbít, rozkousat. A taková panenka je doslova nerozbitná a i kdyby vám u ní praskla guma, dá se snadno nahradit.

Navíc někomu sice přijde děsivá, ale já v ní vidím své dětství a touhu po Barbie s diamantovýma očima, kterou jsem si tak moc přála a nemohla jsem ji mít.


 

Panenka Zoe je vyrobena z bukového dřeva. Fascinující pro mě je to, že jejím tvůrcem je Štěpán z firmy Antonie Emma! Wow! Je tedy produktem zlatých českých ručiček. Nemá sice ohebné klouby, ale umí sedět i stát. Ruce a nohy nevylomíte, jsou řešeny gumovým spojením.


 

Šatičky má z bavlněného úpletu a vlasy jsou vyrobeny z organické bavlny. Oči má třpytivé a průzračné jako studánky. Jsou z broušených kamenů a obličej je gravírovaný laserem - to všechno proto, aby se omezilo používání barev. Oči jsou schované v očním důlku, aby ododaly tvrdým nárazům. Hlavou můžete otáčet do všech směrů.

 

 

Vlasy jsou ručně šité z organické bavlny a můžete je vyměnit či nahradit, pokud jsou zničené. Prakticky jakýkoliv díl panenky lze jednoduše nahradit, proto jen tak v koši neskončí.


 

Abych pravdu řekla, Zoe se mi teda vůbec vracet nechtěla. Tu bych si nejraději nechala. A jsem moc vděčná, že jsem ji díky půjčovně hraček objevila, jinak bych na ni snad nikdy nenarazila. 


 

Není to žádná malá panenka ale pořádně velká cácorka.


 

Holky si dělaly srandu, že má tetování, ale pozor jo?! Pokud byste kupovali panenku úplně novou, můžete nechat vygravírovat jméno na přání :-).


 

DUHOVÉ KAMÍNKY

Duhové kamínky znám už spoustu let. Dokonce jsem si je osahávala na velektrhu Rosteme pro život ještě s Olivkou v břiše. Facinovaly mě ale cena je pro mě až moc vysoká. Zapůjčila jsem si je především proto, abych si je mohla pořádně vyzkoušet a ujasnit si názor.


 

Nejedná se o nějaké obyčejné oblázky. Nejlépe je nejspíš přiblížím tím, že jsou svým povrchem jako guma na gumování ale velmi pevná. Kamínek neohnete ani nezdeformujete. Jsou protiskluzové a proto na sobě dokáží držet v různých balančních stavbách.

 

 

Jsou v šesti různých velikostech a v šesti sytých barvách. Velmi příjemné na dotek, dobře se drží dospělým i dětem. Zároveň u nich mám pocit, že bych se nejraději zakousla, hahaha :-D.


 

Sada kamínků obsahuje navíc mnoho oboustranných karet s možnostmi staveb. Nejlepší je ale vždycky nechat děti, aby si vymyslely jakým způsobem si s nimi budou hrát a až ve chvíli, kdy dojdou nápady, je podpořit těmito kartičkami.


 

Tyto z půjčovny jsou opravdu hodně hrané, ale pokud je nepoztrácíte, troufám si říct, že jsou vděčné a věčné .. nedají se zničit, nedají se ohrát. Vždy si najdete nějaký způsob práce s nimi. Možností je opravdu nespočet a každý se k nim může postavit jiným způsobem.



A CO KDYŽ SI CHCI HRAČKU NECHAT?

Jednou z výhod půjčovny hraček je i možnost hračku odkoupit. To funguje tak, že je ve výsledné ceně zohledněno, jak dlouho v půjčovně hračka byla, jak moc byla hraná a půjčovaná, jestli je v Top stavu nebo ve stavu dobrém či uchazejícím. Můžete tak velmi dobře nakoupit například Utukutu pohybové prvky nebo Montessori pomůcky nebo cokoliv jiného, co se třeba v aktuální době hůře shání.

 

ZÁVĚREM

Když mi balík s hračkama přišel, musela jsem zpracovat vlastní strach z toho, že se něco zničí. Přeci jen jde o půjčení hraček, tak na to člověk automaticky dává větší pozor. Tenhle strach mě ale hrozně brzdil - především ve smyslu koberečku. Musela jsem se od toho odsprostit a nechat všemu volnost. Až v tu chvíli jsem si výpůjčku začala užívat společně s dětmi.

No a nebudu lhát, že bych neměla v půjčovně vyhlídnuté další hračky pro babyclub. Určitě bych ráda vyzkoušela balanční kameny, které obdivuju už nějakou dobu. Vyhlídnutou mám dlouhodobě i velkou kuličkodráhu, ale v babyclubu vede Zvukostrom, tak jsem ji nepořizovala. A velmi mě láká i velký motorický domeček - prostě takové ty věci typické pro babyclub.

Doufám, že vám půjčovna hraček bude inspirací a že se ji rozhodnete vyzkoušet. Věřím, že tento způsob oceníte především v případech, kdy budete mít spadeno na něco drahého, ale nebudete si jisti, jestli to dítě vůbec zaujme. 

Půjčovnu můžete využít také při plánování svatby jako koutek pro děti, což je opět geniální nápad av podstatě i bez práce :-).

Více informací najdete na webu pujcovnahracek.cz a my ještě jednou moc děkujeme za možnost vyzkoušet si, jak to celé funguje!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat