21. února 2023

UČÍME SE: Nezbedné tečky - Interaktivní kniha (nejen) pro nejmenší

Na tuto parádní interaktivní knihu s názvem Nezbedné tečky jsem narazila úplnou náhodou na internetu, ale bohužel v době, kdy už nebyla úplně dostupná a když už, tak ve slovenštině. Nakonec jsem ji ale na jednom eshopu našla ve výprodeji, tak jsem vzala rovnou několik kusů i do babyclubu a řekla jsem si, že vám zpracuji recenzi, abyste o knize věděli, kdyby se zase někde objevila anebo by vám třeba ani nevadil jiný jazyk.

Jedná se v podstatě o leporelo, které obsahuje barevná kolečka z pevného kartonu. Mají výhodu v tom, že se dají zpátky do knihy zacvaknout, takže je máte neustále v jednom. Cílem je plnit úkoly v knize, tedy přikládat barevná kolečka na správná místa.

Tak se na ty nezbedné tečky pojďme podívat blíže :-).

 

 

 

LISTOVÁNÍ LEPORELEM

Každá strana má jiný obrázek. Jedna z nich slouží k plnění konkrétních úkolů a ta druhá je pouze na přikládání správných barev na svá místa.


 

Vytvoříte páry z kytiček, housenkám doplníte správné články těla dle posloupnosti barev.


 

Rybkám najdete v bludišti správnou cestu domu, kterou označíte barvou shodující se s konkrétní rybkou.


 

Princezně vytvoříte náhrdelník z perel dle předloh a pokud je splníte, můžete vytvářet dle vlastní fantazie.


 

Housenkám vytvoříte otvory dle správných barev.


 

V neposlední řadě spočítáte hvězdy a dle počtu doplníte barvu.


 

A na závěr berušce doplníte tečky tak, aby měla krovky stejně.


 

KARTONOVÉ PUNTÍKY

Kartonových puntíků je celkem 16. Vždy čtyři od jedné barvy (žlutá, modrá, červená, zelená). Jsou uloženy na poslední straně knihy a mají žlábek pro snadnější vyjmutí. Tím, že jsou místa celobarevná, dítko je může snadno vracet zpátky a trénovat si tak nejen jednou motoriku, ale také třídění barev.


 

První vyjmutí je potřeba rukou dospělého, aby nedošlo k poškození. Další vyjmutí už zvládá dítko úplně samo a rychle se naučí, po každém dohrání, vrátit kolečka na svá místa. Kolečka jsou poměrně velká, dobře uchopitelná a děti neláká strkat je do pusy.


 

PŘÍKLADY PŘILOŽENÍ KOLEČEK

Myslela jsem si, že budou kolečka po ploše klouzat, protože jsou obě strany lesklé, ale nijak zvlášť nekloužou. Případně by se to dalo vyřešit suchým zipem, ale nepřijde mi to nutné.





 

ZÁVĚREM

Líbí se mi, že je kniha vhodná pro ty nejmenší, kteří se teprve s barvami seznamují a učí se je přikládat na správná místa, ale zabaví se s ní i starší děti, které už plní úkoly na jednotlivých stranách a trénují jemnou motoriku k dokonalosti. Olivce jsem ji kupovala ke třetím narozeninám a nemůžu říct, že by bylo vyloženě pozdě.

Také se mi líbí, že jsou puntíky v základních barvách a ilustrace jsou jednoduché, také v základních barvách, a přitom vypadají hezky a dítě pozná, co je zrovna na obrázku.

Vždycky se mi líbily mozaiky, kde se na obrázky nacvakávala plastová kolečka, ale vždy mě odradily ilustrace, které mi přišly absolutně mimo, protože byly buď neidentifikovatelné (člověk opravdu nepoznal, co na obrázku vlastně je) anebo byly mimo barevně ve smyslu modrého králíka apod.

Tuto knihu beru jako skvělý kompromis k podobným mozaikám a řekla bych, že je i praktičtější na přenos i cestování. Kolečka mi přijdou i dostatečně velká, že jen tak někam nezapadnou a když už, dobře jsou vidět.

Knihu aktuálně najdete dostupnou jen jako Nezbedné bodky, ale pokud vám nevadí slovenština, věřím, že bude mít i tak velký úspěch.


Cena: cca 173Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat