28. listopadu 2017

ČTEME: Čekání na Vánoce - s Luckou, Jendou a Martínkem

Než vzniknul časopis Puntík, na který jsem naštěstí narazila od samého začátku, tak jsem o mnohých autorech neměla ani tucha. Klaudinku dříve časopisy vůbec nezajímaly a do knihovny jsme sice chodili, ale nijak zvlášť jsem se o knižní tvorbu nezajímala.

Jediný po kom jsem cíleně šla - když to tak napíšu :-D Byla Vendula Hegerová, jejíž ilustrace jsou parádní. Ty ovšem ale začaly mít dost velkého konkurenta. Díky Puntíkovi jsem si moc zamilovala průzkumníka Žárovku, jehož autorem je Andrea Popprová a tím jsem začala vyhledávat její tvorbu.

Sháněla jsem zrovna nějaké pěkne vánoční knížky, které by Klaudinku provedly celým vánočním obdobím a jakmile jsem zjistila, že přesně takovou napsala právě Andrea Popprová, tak jsem věděla, že jí musím mít!

Tímto zároveň děkuji Mladé Frontě za zaslání ;-)




Překrásná knížka plná Vánoc, kterou Vás provede sedmiletá holčička Lucka. Lucka má dva brášky - Jendu a Martínka, kteří jí budou dělat společnost. 

Kniha začíná v době 11.11, kdy má Martínek svátek a dozvíte se informace ohledně sv. Martina. Také si budete moct vyrobit lampionek z krabičky od sýrů a upéct svatomartinské rohlíčky.





Kniha je psaná různými velikostmi písma, aby jí mohly číst děti různého věku. No a nechybí tam ani různé druhy úkolů, jako například nebeský tobogán.




Kniha je rozdělena do různých kapitol dle konkrétního období.

V této kapitole dostanete tip na výrobu adventního věnce. Kapitola Vám také způsobí pěknou chuť na
palačinky :-D

Přečtete si Čertovskou pohádku a následně se dočtete, co měly děti v mikulášském balíčku.






Lucie noci upije aneb když chodily Lucky.

To byl zvyk v dřívějších dobách, kdy po ulicích chodily Lucky, které byly celé zahalené do bílého plátna a obličej měly nabílený. Měly v ruce metličku na nepořádné hospodyně, které neměly dům před svátky uklizený. Běda jim! Jinak by byly vyprášeny metličkou.




Na další dvoustraně najdete křížovky a spojovačku. Ty jsou určeny starším dětem, které buď již umí psát nebo jsou ve věku, kdy jim nedělá problém hádat konkrétní slova :-)




Dále v knize najdete recepty na nafouknuté cukroví či oříškové pusinky a připomete si jak se dělá Vizovické pečivo. To si určitě každý z nás pamatuje, že? :-)




Také si společně zazpíváte koledy, budete hledat zlaté prase a nahlédnete k nim pod stromeček, jestli se Lucce splnilo přání :-)


V knize najdete několik vystřihovánek

  • Lucčinu oblíkačku
  • Vločku k zavěšení
  • Adventní kalendář
  • Čertovskou oblíkačku
  • Ozdoby na stromeček
  • Betlém





Doporučený věk je od 5 let ale já bych jí s přehledem viděla už od těch 3, kdy děti vše kolem Vánoc začínají mnohem víc vnímat.


Je to moc krásná knížka, která by neměla chybět v žádné předvánoční knihovně. Naladí na vánoční vlnu a vtáhne nás krásně do děje.

Ilustrace jsem si opravdu zamilovala a škoda, že není víc druhů ozdob na stromeček - klidně bych na stromečku měla jen takové :-) Moc bych si přála umět takto malovat, jenže mám obě ruce levé :-D


Knihu zakoupíte například ZDE 

Cena: 289Kč

1 komentář: