4. října 2017

ČTEME:Říkadlová leporela pro nejmenší

Jelikož Vás některé mrzelo, že je blog zaměřený spíše pro starší děti, tak jsem přemýšlela, čím bych mohla inspirovat i ty mladší a vzpomněla jsem si na naše oblíbená říkanková leporela, která jsem s Klaudinkou pročítala zhruba kolem 1 roku ale určitě se dají využít i mnohem dříve :-)




Člověk by hlavně nevěřil kolik různých říkadel existuje a kolik jich sám nezná. Každé z leporel obsahuje 11 různých říkadel, která Vám níže jednotlivě pro přehled vypíšu :-)


JEDE, JEDE POŠTOVSKÝ PANÁČEK

  • Šel Janeček na kopeček
  • Foukej, foukej větříčku
  • Paci, paci pacičky
  • Roztrhaný kalhoty
  • Beruško, beruško leť do nebes
  • Jede, jede poštovský panáček
  • Jedna Káča, dvě Káče
  • Jedna, dvě, tři, čtyři, pět
  • Hopsa, hejsa, hopsa
  • Kalamajka mik, mik, mik
  • Šel zajíček brázdou




KOLO, KOLO MLÝNSKÝ

  • Tluče bubeníček
  • Modrají se pomněnečky
  • Když jsem husy pásala
  • Jede vláček, jede krajem
  • En ten týky
  • Já znám ptáčka v lese
  • Zlatá brána otevřená
  • Sedí žába v rákosí
  • Kolo, kolo mlýnský
  • Sekyrečko, sekej kola
  • Šnečku, šnečku




PEC NÁM SPADLA

  • Tluču, tluču mák
  • Pec nám spadla
  • Není zelí jako zelí
  • Emane, chleba nemáme
  • Žába skáče po blátě
  • Eniky, beniky, kliky bé
  • Vařila myšička kašičku
  • Jedna, dvě, tři, čtyři pět
  • Kačenka má trnku
  • Ach, ach, ach, spálila jsem hrách
  • Skákal pes přes oves




CHODÍ PEŠEK OKOLO

  • Neplač, Janku, neplač
  • Chodí pešek okolo
  • Na tom našem dvoře
  • Ko-ko-dák, ko-ko-dák
  • Kolíbala bába čerta
  • Špity, špity, bábo
  • Tam na hrázi u rybníka
  • Naše kočka strakatá
  • Prší, prší, jen se leje
  • Jel sedlák orati
  • Kočka leze dírou 




Tato leporela jsou z nakladatelství Junior. Na jejich webových stránkách se můžete inspirovat dalšími vhodnými leporely pro nejmenší.

Sehnala jsem je v Levných knihách za sníženou cenu, jinak se pohybují kolem 99Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat