8. prosince 2017

MLSÁME: Karobovo - medové cukroví + Pepco vykrajovátka

Web testovanonadetech.com sleduji už pár let. Dokonce jsem díky nim měla jednou možnost testovat přesnídávky a puffy značky Mami dej mi. To bylo ještě v době, kdy tato malá rodinná firma teprve začínala. Teď už mají v nabídce víc produktů :-)

Na webu najdete hromadu inspirace ať už na tvoření, tipy na výlety a nebo na různé druhy receptů. A já se tentokrát inspirovala receptem na cukroví :-)

Pak mi ale došlo, že to je vlastně recept Gábi z webu Recepty dětem :-D 




SUROVINY

  • 250g jemně mleté žitné mouky
  • Jeden a půl lžíce karobu
  • 100g medu
  • 25g másla
  • 1 celé vejce
  • 1/2 prášku do pečiva bez fosfátů

POSTUP

Nejdříve necháme rozpustit máslo s medem, které vložíme do malého hrnce a přivedeme lehce k bodu varu. Následně ho odstavíme a necháme vychladnout.

Smícháme si žitnou mouku s karobem a práškem do pečiva.

Přidáme vychladlý med s máslem a celé vejce.

Nejdříve vařečkou, pak už rukama vypracujeme těsto, které necháme hodinku odpočinout v lednici.

Použila jsem celozrnnou žitnou a celozrnnou pšeničnou jemně mletou, tak jsem těsto neměla tak úplně propracované, drobilo se, ale při válení nebylo potřeba ani podsypávat.

Těsto řádně prohněteme a rozválíme. Já mám ráda silnější cukroví, takže plát nechávám silný kolem 0,7cm. A teď buď můžete tvary vykrajovat nebo využijete raznice na sušenky :-)

Pečeme v předem vyhřáté troubě na 170°C přibližně 8 minut.

Důležité (stejně jako u perníčků) je nepřepéct! Jakmile se doba pečení trochu přežene, tak bude cukroví tvrdé. Já ho nechala lehce déle a kraje mám tvrdší, takže na to vážně pozor - jinak je hezky měkké. 




PEPCO VYKRAJOVÁTKA

Tato vykrajovátka tedy pořídíte v Pepcu za 29Kč. V celém balení jich je celkem 8 a na cukroví jsem využila této roztomilé vánoční tématiky :-)

Nutno počítat s tím, že stojí 29Kč, takže nejsou tolik opracovaná a upevněná. Pérko sem tam vylítne i s tou "tyčkou", což je docela sranda ho pak nahánět po celé kuchyni - ne, ještě jsem ho nenašla :-D

Ale jinak jsou dostačující a udělají své. Kvalitou jsou dost podobné těm z Aliexpressu.





A tady už detailnější fotky. Vykrajovátka jsou vážně roztomilá a při práci s nimi se nebojte přitlačit, aby byl otisk pořádný :-)
 





Zdroj receptu: http://www.testovanonadetech.com/karobovo-medove-hvezdicky

Tak ať se daří a hlavně ať chutná! 

Žádné komentáře:

Okomentovat