17. října 2018

HRAJEME SI: Sada Ani-Muk Na výletě

Někdy koncem srpna jsem byla oslovena k testování jedné ze sad Ani-Muk. Do té doby jsem tyto tajemné krabice znala jen zlehka a to stylem vím, že existují ale to je vše. Nikterak víc jsem se o ně nezajímala.

Brala jsem to tedy jako příležitost k tomu Vám některou z nich detailně přiblížit a snažila jsem se pečlivě vybrat tu, která se nám líbila ze všech nejvíc.

Začátkem září jsme se konečně s rodinou rozhodli a vybrali sourozeneckou sadu NA VÝLETĚ.





OBSAH BALENÍ

  • 2x deník výletníka
  • 2x mapa velikosti A3
  • 2x samolepky
  • 2x pastelky 
  • Plátno na pastičky
  • Krabička pastiček
  • Textilní fix

Po otevření krabice se Vám ještě nic neodhalí. Vše je schované ještě pod krepovým papírem, takže je to stále velké překvapení. Na spodní části víka ale můžete díky obrázkům zjistit, co Vás čeká.




Nesmí chybět ani průvodní dopis ve kterém se dozvíte co je vlastně záměrem a co jeho autorky doporučují pro to, abyste si Ani-Muk užili co nejvíce. 




Dále krabice obsahuje 3 menší oboustranné listy s návody na 3 různé aktivity, které se uvnitř nacházejí. Jsou na nich vypsány pravidla a různé tipy, jak s dannou aktivitou pracovat.




A tohle už je celý obsah tématického Ani-Muku pohromadě. Na fotce chybí jen průvodní dopis, který jsem tam přidávat nechtěla. 

Schválně jsem volila sadu pro sourozence, i když je Sofi ještě malá. Kdo máte dvě děti, je Vám určitě jasné, že je mnohem lepší mít takové věci dvakrát :-D.




1. AKTIVITA - NA VÝLETY S DENÍKEM

Každému výletníkovi patří do batůžku nějaký sešítek, do kterého si může zapisovat a malovat všechno, co zažil a viděl.

Upřímně jsem čekala, že bude mít deník mnohem víc stran. Já osobně tyto různé sešítky na výlety a zápisy miluju, takže tohle byla jedna z věcí, kvůli které jsem se zrovna pro tento výletnický Ani-Muk rozhodla a moc jsem se na něj těšila. Takže jsem byla docela zklamaná, když jsem zjistila, že má pouze 6 stran - sice oboustranně popsaných ale furt v ruce držíte 6 listů.




Každá dvoustrana má své téma:

  • V přírodě
  • Na návštěvě
  • U ohně
  • Za památkou 
  • Piškvorky/Šibenice

A v každém tématu na jednotlivé dvoustraně můžete napsat či nakreslit své zážitky.

U koho jste byli na návštěvě, jaké bylo pohoštění, jestli jste hráli nějakou hru. Co jste si opekli na ohni, jak jste ho uhasili, co jste si u ohně zpívali. Jak se jmenuje navštívená památka, kde leží, jak je stará apod.

Takže je důležité si na každém výletě všímat detailů a všechno si zapsat :-).  

No a v závěru deníku Vás čekají dvě hry - piškvorky a šibenice. Pokud si nevzpomínáte, jak se hraje a jak vůbec šibenice vypadá, vše najdete na druhé straně přiloženého listu s návodem a nápovědou.




K deníku výletníka patří i pastelky. Je to klasické mini balení základních barev pastelek, které se vejde doslova do kapsy. Obal pastelek je bez vzoru, takže si můžete zkusit sami vylepšit. Anebo pokud máte sadu pro sourozence, tak si je podepsat ať víte, které pastelky jsou koho :-).




2. AKTIVITA - ZAHRAJ SI PASTIČKY

S touto hrou jsem se setkala úplně poprvé a vypadá tedy dost zajímavě, abych pravdu řekla. Vůbec jsem netušila, že něco takového existuje a musím říct, že to je skvělý tip na hru v přírodě .. jen tak uprostřed lesa, na pohodu :-).

Hra je určena pro 2-3 hráče a cílem je uzavřít všechny čtverce na hracím poli. Navíc se hraje s pomocí různých přírodnin.

Jinak já teda nevím, kde se stala chyba, ale v návodu je 6x6, na webu mají 5x5 a já nějakým způsobem vytvořila 7x5 :-D. To jsem prostě celá já, ale troufám si říct, že to na hře vůbec nic nemění, jen bude víc hracího prostoru.

Plátýnko se mi líbí i v tom, že se dá využívat třeba také jako piknikové prostírání na sváču.




3. AKTIVITA - VYDEJ SE NA ZÁŽITKY

Poslední aktivitou je mapa se zážitky, kterou si můžete vylepit na dobře viditelné místo, abyste ji měli stále na očích. Až ji budete mít celou vyplněnou, můžete dopsat rok a celou si ji zarámovat a máte krásnou památku na letní zážitky :-).

Mapa je většího formátu a klasicky papírová, takže opatrně na pomačkání či natrhnutí. Ve spodní části mapy máte legendu, která Vám napoví, jaké zážitky do ní můžete zaznamenávat.




K mapě jsou jako doplněk dvě malé sady samolepek, kterými si můžete mapu polepit podle toho, co jste zrovna zažili a také kde jste to zažili (vše co je 2x je jen v sadě pro sourozence). 

Pokud Vám nějaký zážitek bude chybět, můžete si ho zakreslit přímo do mapy. A také nezapomeňte vždy popsat i místo, kde jste se zrovna nacházeli.




ZÁVĚREM

Jako zajímavost bych vypíchla jednu dost důležitou informaci, kterou autorky píší na oficiálním webu a která z mého pohledu zodpoví nejčastější otázku:

"Pravděpodobně u nás ale budete zklamáni, pokud hledáte spíše hodně materiálu na tvoření. U nás neplatíte za materiál. Materiál vás v papírnictví vyjde levněji. U nás platíte za to, že dítě tráví čas smysluplně – vzdělává se, učí se poznávat svět a to samo i bez pomoci rodičů. A hlavně bez obrazovky počítače, mobilu, nebo tabletu."


DOPORUČENÝ VĚK

Autorky těchto Ani-Muk sad chtějí, aby dítě aktivitu zvládlo samo bez pomoci dospělého. Dávají mu tím důvěru, že to samo opravdu zvládne. 

Já osobně bych to viděla na věk 4+ s pomocí rodiče, který bude hlavně číst. Jinak to bude určitě zajímavé i pro starší děti.


O ANI - MUKU

My si vybrali přímo konkrétní sadu, ale jinak Ani-Muk chodí jako překvapení a do poslední chvíle tedy nevíte, co Vám to vůbec dorazí. Takže je na Vás, jestli se necháte překvapit anebo, jestli si vyberete z již odkrytých tématických krabic.

Vždy by měl obsahovat 3 různé aktivity s jedním společným tématem. Zároveň by měl obsahovat úplně všechen potřebný materiál, takže by neměl problém s aktivitami pracovat třeba i na opuštěném ostrově.

Snaží se být neutrální a tím vhodné jak pro kluky, tak i pro holky a jde jim také o to, aby výrobky z krabic nebyly nikde vystaveny, ale děti si s nimi pravidelně hrály.


Pro více informací mrkněte přímo na oficiální stránky www.ani-muk.cz.


Cena: 629Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat