16. září 2020

CO NA SEBE: Merino oblečení ze Zkusmerino.cz

Merino .. slovo, které zná většina těch, co se rozhodli pro nošení dětí. Tak jsem to vždy měla i já osobně. Věděla jsem, že existuje, že se doporučuje především na nošení, ale necítila jsem potřebu ho mít a tak jsem se o něj více nezajímala - což jsem ale možná měla. Zvlášť v období Sofinčina silného ekzému. Tak si říkám kolik bych musela mít dětí, abych došla do bodu, kdy vím všechno a kdy si neřeknu "Proč jsem to nezjistila dřív?" nebo "Proč mě nenapadlo se o to zajímat?".

V této recenzi bych vás ráda seznámila s merino oblečením ve spolupráci se zkusmerino.cz, která vznikla po půlročních zkušenostech. Ráda píšu zkušenosti takto z odstupem, protože čím déle se testuje tím více objevujete další možnosti.

Tak se na to pojďme podívat :-).




ÚVODEM

Když mi přišla zpráva od Andrey Barešové s tím, jestli bych nechtěla vyzkoušet nějaké merino kousky, tak jsem si řekla zase to své "stačí si jen přát" a ono si ke mně cestu postupně nachází všechno možné. Byl totiž únor a já už se pomalu oklepávala po porodu a řešila jsem co budu Olivce dávat za oblečení do nosítka, aby to bylo pohodlné, příjemné a nepotila se, protože nosím vždy pod mikinou i bundou.

Projížděla jsem eshop a vůbec jsem netušila, že se merino oblečení netýká pouze nošených dětí, ale že se vyrábí i pro starší děti a dokonce i dospělé. To pro mě byly naprosto nové informace. No a vznikla velmi příjemná spolupráce, kterou jsme navíc zkombinovali i s eshopem zkusnositko.cz, protože všechno se vším souvisí. 

Klaudince a Sofince jsem vybrala trička německé značky Engel a pro Olivku jsem vybrala bodýčko a harémky české značky Lambio.


PRVNÍ DOJMY

Jako pavučinka .. lépe se to snad ani popsat nedá. Trička značky Engel jsou pevnější a na dotek jiná, než Olivky Lambio a já měla strach, abych ho nechtěně neprotrhla. Přišlo mi opravdu jemné a křehké, ale na druhou stranu jsem si představila jak dobře v něm musí být, když je lehké jako pírko.

Trička značky Engel jsou pevná na dotek ale zároveň příjemná a co lepšího vybrat na ty naše výlety, ky z nás mnohdy teče pot všemi cestami. Říkala jsem si, že jestli je to bude chladit a nebudou se potit, co víc si přát a zase mi do hlavy vlezly myšlenky typu proč já to neznala dřív.

Moc jsem se těšila, až je holkám začnu dávat a až je budeme testovat.


BODÝČKO A HARÉMKY LAMBIO

Bodýčko jsem vybrala velikosti 56/62/68 a přišel mi k němu i extendor, který ještě nepoužíváme ale už brzy ho nejspíš zařadím. Harémky jsou velikosti stejné jako bodýčko a to tedy 56/62/68.

Oba kousky jsou tedy rostoucí a i když je Olivka drobná, věřím, že to všechno bude nosit minimálně ten rok. Takže investice u drobnějších dětí naprosto skvělá.

Narozdíl od triček, kde není tak úplně co zkoumat, se na tento set podíváme detailněji. V první řadě bych zmínila, že bodýčko má u krku cvočky. Olivka, jak je drobná, tak mi z širších bodýček vypadávala a vypadává (stejně to měla i Klaudinka). Takže já tyto cvočky celkově oceňuji.




Harémky jsou pružné, také jako pavučinka a skvěle padnou i pokud dítku dáváte látkové plenky. Já byla ráda i za volbu šedé barvy, abych neměla neustále malý růžový bonbonek. Navíc je to praktičtější, když se v nich různě válí.




Říkala jsem si, jestli jí náhodou nebudou volné v pase, ale vůbec. Sedí krásně, jako kdyby byly šité na míru. Nikde nic neodstává, nikde nic neplandá.




A hlavně nikde nic neškrtí.





Tady jsou Olivce 4 měsíce a vidíte kde až ty harémky má vytažené a jak ji jsou dlouhé. I to jsem uvítala, protože neustále někde ztrácela ponožky a takhle měla chodidla alespoň schovaná. A věděla jsem, že jí to vydrží dlouho.





Lambio je malá firma z Krkonoš, kterou si založila Lucie Matysová.  Příběh Lambio je neobyčejně obyčejný: zakladatelka společnosti, Lucie, objevila kouzlo merino vlny. A zamilovala si jej natolik, že se rozhodla ušít vlastní merino oblečení i svému malému synkovi. Jenže u jedné kolekce nezůstalo. Postupně přicházel zájem známých, známých těchto známých a pak i úplně neznámých zákazníků na Fleru, kde začala Lucie své zboží nabízet. Tam ji objevila právě Andrea a daly se dohormady.


TRIČKA ZNAČKY ENGEL

U holek jsem trochu zariskovala s velikostí. Pro Sofinku jsem vzala velikost 116, i když v té době nosila velikost 104 a pro Klaudinku jsem vzala velikost 128, i když v té době nosila velikost 116. Já jsem chtěla, aby jim vydržely zase co nejdéle.

I když si vybírám takto oblečení na testování, tak se snažím vybírat tak, aby jim to nějakou dobu vydrželo, aby to bylo ideálně rostoucí, abych to mohla otestovat opravdu pečlivě a nestalo se, že mi z toho za pár měsíců vyrostou.

Risk to byl, protože jsem s merinem ještě nepřišla do styku a nevěděla jsem jestli jim to nebude nikde odstávat, plandat nebo jestli to na ně nebude moc široké. Velké překvapení bylo, jak jim trička skvěle sedla. Jsou takové víc "na tělo" a jsou krásné dlouhá - což je zase výhoda v tom růstu a nikde jim netáhne na záda.

Je to merino v kombinaci s hedvábím (70% merina a 30% hedvábí). Nejvíce se doporučuje do horkých letních měsíců a já jsem z nich nadšená. Opravdu je holkám závidím a taky bych si chtěla merino triko pořídit.

Značka Engel Natur je rodinná firma. Hodně dbají na všechny různé certifikace (GOTS, IVN), ekologii a udržitelnost. Motto značky Engel Natur by se dalo přeložit jako "to nejlepší z přírody".

Kromě organické bavlny používají nejjemnější panenskou merino vlnu a přírodní panenskou merino vlnu s hedvábím, obojí v bio kvalitě. Všechny látky používané při výrobě by, dle přísných vnitrofiremních standardů, měly být biologicky rozložitelné a nesmí znečišťovat půdu, vzduch ani vodu.

To je prostě paráda!





MERINO V PŘÍRODĚ

Merino oblečení tedy nesmělo chybět na žádném z našich výletů a určitě doporučuji mít dva tři kousky na střídání, protože ne vždy bylo připraveno na cestu. Každopádně si troufám říct, že jsme ho celkově užili opravdu hodně. Horko, chládek, stín .. holkám v něm bylo dobře.






Zde bych zase chtěla vyzdvihnout to, jak je triko dlouhé. I když má dítko ruce nahoře a všude možně leze, prolejzá, skáče, tak drží záda schovaná.




Nezmuchlá se a jen tak se ani nezašpiní a že mám holky docela čuňata dle toho v jakém stavu mi kolikrát přijdou ze školky. Není ho tedy potřeba často prát. Mnohdy stačí jen obyčejná voda nebo ho přemáchnout jen v ruce pokud je to nutné.




Především u Olivky jsem si jednu dobu taky říkala, jak to asi musí vypadat, když je neustále na fotkách v jednom stejném oblečení :-D. Ale aspoň je vidět, jak jsme si ho oblíbili a jak moc s ním jsme spokojení. Kdybychom spokojení nebyli, tak ho tak často nevidíte.






MERINO U VODY

Tohle bylo z mého pohledu velkým překvapením.

Byl zrovna jeden z těch nejtropičtějších dnů a my se chystali k vodě. Olivka je náchylná na slunce rychlostí blesku, takže jsem ji vzala merino oblečení, ve kterém se nebude potit a ve kterém bude hlavně schovaná.

Tady jsem si uvědomila, že by vůbec nebylo na škodu mít bodýčko s dlouhým rukávem, aby se jí neopalovaly ruce kolem rukávů.




Skvělé místo na koupání, kde to máme rádi, ale prudké slunce všude ve vodě. Nechali jsme tedy celou oblečenou a poprvé pořádně okusila vodu. Stejně se pořád k té vodě hrnula a nestačilo jí být jen osvěžená na ručníku.




Překvapilo mě jakou rychlostí merino usychá. Jen co vylezla z vody, přehodily jsme bodýčko i harémky přes kočár na sluníčko a během chvilky bylo vše suché. Bodýčko o chvilku rychleji, tak se pak válela na ručníku, dokud jsme zvládali vytvářet nějaký stín.




Škoda, že nám letos nevyšlo stanování. Tam bychom ho otestovali několik dní v kuse. To by bylo bájo. Tak třeba v příštím roce.




Jakmile začala být protivná, hned šla zase do vody a to bylo radosti. Říkala jsem si, že snad přírodní voda merinu nijak neublíží. Do chloru bych jí v tom nedala, ale do chlorovaných bazénů nechodíme - vždy volíme přírodní koupaliště a právě takto v přírodě to byla naprosto geniální volba.




A když už se jí nelíbilo ani na ruce a neustle se hrnula do vody, tak jsme ji prostě položilina kraj a to jste měli vidět, jak si to užívala. V té době ještě pouze ležela, nelezla, takže jsem se ani nebála, že by pískem harémky prodřela.




Celá ve vodě, osvěžená a přes to krásně krytá - moje doporučení je ale stejně raději ten dlouhý rukáv, přijde mi to celkově lepší a když bych mohla předvídat, tak bych ho zvolila raději, než ten krátký.



Věděli jste, že má merino dokonce UV OCHRANU? Navíc mi to u takových prcků přijde mnohem pohodlnější, než kdyby byly v nějakém plavkovém skafandru. Merino je vynikající opalovací krém, který přirozeně chrání jemnou pokožku vašeho dítěte před škodlivými UV paprsky. Má ochranný faktor o síle až 50 SPF, což je 2,5x více než konvenční bavlněné oblečení.


MERINO NA HŘIŠTI

Na sídlišti máme krásné hřiště, jenže celé kompletně na prudkém slunci bez možnosti nějakého lepšího stínu. A to byla další příležitost kde trička vyzkoušet.




Netroufám si říct, jestli holky samy odlišují ten rozdíl v tom jaké je tohle merino triko a jaká jsou trika ostatní, ale ví, že když jedeme někam na výlet nebo když se chystáme někam a bude opravdu horko, tak jim dávám právě merino triko.




Klaudinka se nikdy nijak nepotila, ale Sofie to má od malička jinak. I proto jsem byla zvědavá, jak jí v merino triku bude a jestli to bude celkově lepší.




A taky jsem upřímně ráda za další nerůžový kousek v šatníku holek.




MERINO NA FARMĚ

Když jsme byli pozváni na výlet na farmu Struhy a čekali nás 3 hodiny cesty autem, opět bylo merino oblečení jasnou volbou. Jen tam nastal problém v tom, že všechno šíleně načichlo krávama .. jakože opravdu tak moc, že jsem je do toho druhý den nemohla obléct :-D.




3 hodiny cesty v autě a merino sloužilo krásně. I když jsem si to ještě nevyzkoušela na vlastní kůži, tak opravdu věřím tomu, že když je potřeba, tak chladí.




Zápachu z farmy jsme se museli ale zbavit opravdu pračkou a to bylo tedy úplně poprvé, co jsem merino trika prala v pračce. Takže poměrně nedávno.
 


V KOČÁRKU ČI AUTOSEDAČCE

Když byla možnost, pro Olivku jsme i přes to, jak rádi nosíme, volili kočár. V kočáru byla rozvalená, zastíněná a hlavně jsme i namočili plenku, která ji na výletech osvěžovala. Takže v letních horkých dnech jsme spíše volili ten kočár - například do chomutovského Zooparku.






MERINO VLNA

Merino dokáže v létě organismus ochladit a v zimě naopak hřeje, to jsou vlastnosti, kterým dáte i vy za pravdu. Merino oblečení tedy využijete celoročně. Je funkční, takže odvádí pot a udržuje pokožku v suchu. Je vzdušné, umožní přístup kyslíku k pokožce.

Také je přirozené a flexibilní, pohodlně jako vaše druhá kůže. Navíc je odolné a trvanlivé. Merino vlákna jsou potaženy vrstvou lanolinu, takže se opravdu jen tak nezašpiní. A to, že má přírodní UV filtr jsem psala už výše :-).

Merino je organické, obnovitelné a biologicky odbouratelné. Dodavatelé používají jen vlnu pocházející z ekologického zemědělství. Ovečky žijí na volných pastvinách a jsou krmeny přirozenou stravou. Když doslouží, je merino oděv kompostovatelný. Vrátí tak půdě všechno, co bylo po vlnu, z níž je vyroben, potřeba.




PÉČE A PRANÍ

Po každém nošení je doporučeno otočit ho naruby a nechat ho zavěšené či volně rozložené vyvětrat. Pokud je potřeba ho vyprat. Zvolte jemný program se symbolem ručního praní či vlnu na 30°C a je hotovo.

Pokud se náhodou dítko víc pokadí nebo ušpiní přesnídávkou, vše je potřeba hned namočit a nenechat zaschnout.

Vždy používejte prací prostředek na vlnu (zakoupíte také na eshopu zkusmerino.cz ) a není také na škodu dopřát oblečení lanolinové lázně.




ZÁVĚREM

Chtěla bych poděkovat za možnost testování merino oblečení, se kterým jsme se doslova sžili a doufám, že časem ještě rozšíříme pár kousků na střídání.

Byla bych ráda, kdyby vám článek dal zajímavé informace a třeba jste se díky němu pro merino také sami rozhodli a nejen pro děti, ale také pro sebe.

Chybí mi pánské oblečení, na které ještě na eshopu nemají zdokonalený střih, ale věřím, že se brzy také dočkáme a třeba příští rok budeme v merinu už celá rodina.




Veškeré informace najdete na eshopu www.zkusmerino.cz :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat