2. září 2020

HRAJEME SI: Flustrubka aneb dřevěná foukačka se šipkami


Kdo by neznal firmu Pikle a jejich krásné dřevěné originální hračky a malé radosti. My od nich máme již krásné skleněné korále v sadě Moje první zoubky, na které jsem psala recenzi téměř před rokem a najdete ji ZDE.

Flustrubka mě zaujala nejen svým vzhledem, ale také tím, že nehraje vůbec roli kolik vám je let, a vyřádíte se s ní i vy dospělí. Pár let zpátky jsme podobnou flustrubku zkoušeli na stanování, jenže to bylo s ostrými hroty a když jsem viděla, jakým způsobem to chytlo děti i dospělé, byla jsem nadšená a jsem ráda, že jsme mohli zkusit Flustrubku přímo od Pikle.

Je krásná sama o sobě, precizně zpracovaná a má své kouzlo a hlavně vůni. Ta vůně dřeva je naprosto dokonalá. Tak se na ni pojďme podívat hezky zblízka :-).






SADA OBSAHUJE

  • Flustrubku
  • Bavlněný pytlík se stahovací šňůrkou
  • Tři dřevěné šipky s gumovou přísavkou
  • Návod a tipy na hru


BAVLNĚNÝ PYTLÍK

Bavlněný pytlík je praktický, protože ho jednoduše stáhnete šňůrkou a hlavně si ho hodíte přes rameno a pokud máte po ruce další poklady, které sebou chcete vzít, vejdou se do něj též :-).





DETAILY FLUSTRUBKY

Flustrubka je 44cm dlouhá a je vyrobena z bukového dřeva.




Má na sobě logo značky Pikle.cz, které dítku vždy napoví, že touto stranou se k ústům přiloží - se mi to docela rýmuje že? :-D




V části, která se přikládá k ústům je dřívko, aby se nemohla šipka vdechnout. Takže je vše zabezpečeno i pro ty nejmenší foukače, flusače :-D. Ale stejně dbejte na to, aby si ji dítko nepřiložilo k ústům druhou stranou. Nestrká se do pusy, ani se nijak necucá a neolizuje. Stačí ji jen přiložit a silně fouknout.




ŠIPKY

Dřevěné šipky mají přibližně 5 centimetrů a jsou tedy v balení po 3 kusech.




Pro představu rozměru pár fotek v ruce :-).





Snadno vysvětlíte dítku jakým způsobem se do Flustrubky vkládají, aby se mohlo obstarávat samo.




Abych pravdu řekla, nejsou zas tak jednoduše dohledatelné, takže při střílení zbystřete zrak ať víte, kam dopadají. Anebo si je můžete označit křiklavě žlutým proužkem, aby se vám lépe dohledaly.


NÁVOD A TIPY

Foukačku používali pravěcí lovci velmi často, dnes je k vidění ještě mezi jihoamerickými indiány z deštných pralesů, v jihovýchodní Asii a na Borneu. Ve středověku byla rozšířena i v Evropě, kde se s ní stříleli drobní ptáci. Přírodovědci dodnes používají moderní foukačky při uspání a odchytu zvěře ve volné přírodě. Její výhoda je, že je tichá a přesná.




Z druhé strany návodu máte několik tipů na zábavu. Můžete zkusit střelbu na terč, který si vyrobíte podle vlastní fantazie. Nebo můžete zkusit vyrobit pyramidu z kelímků - což jsme si na zahradě připravili my. A také můžete záodit v tom, kdo se trefí dál. Fantazii se meze nekladou a tady stačí málo, abyste s Flustrubkou řádili celý den.




NAŠE TERČE

K takové parádní Flustrubce to chce parádní terče že? Tak jsem zkusila něco vygůglit, aby mi to ladilo k tomu celému konceptu a zároveň, aby byly terče zajímavé i pro holky. Nechtěla jsem takové ty klasické terče s čísly. A narazila jsem přesně na terče dle mých představ.

Na webu http://luky.grafikajinak.cz najdete několik druhů terčů, které jsou původně pro lukostřelbu, ale mě nadchly, že jsem už ani nehledala něco lepšího. Zaujaly mě terče keltské a indiánské. Zvolila jsem nakonec barevnost a indiánské terče.

U kamarádky na zahradě jsme našli několik kelímků a terče byly připraveny.




Můžete je postavit za sebe nebo na sebe.




No nejsou skvělé?




Pak je jen naštosujete do sebe a je uklizeno. Nezaberou žádný prostor a jsou na zahradě neustále po ruce a určitě je ale vezmu do babyclubu, kde můžeme zkusit střílet na dětských akcích.




FLUSTRUBKA V AKCI

Klaudinka rychle pochopila, že čím silněji foukne, tím dál šipka doletí. Sofinka to bojkotovala, protože se naštvala hned při prvnim fouknutí, kdy jí šipka spadla k nohám :-D. Ale ona taková prostě je no, tam jen doufat, že z toho vyroste :-D.



Obrázkem Pikle hezky přiložit k ústům a fůůůůůůůůů ..




Museli jsme najít nějaké závětří, aby nám kelímky vítr nesfoukával a abychom je nemuseli taky neustále sbírat ze země. Houpací lavička byla ideálním místem. Každý si najděte svoje místo dle toho, jak vám to bude vyhovovat :-).




ZÁVĚREM

Suma sumárum je to zase něco jiného, než běžné hraní a aktivity na zahradě a to nás na tom baví ze všeho nejvíce. Netradiční, zajímavé, věkově neomezené. A jak se u toho člověk nasměje. Měli jsme vidět mě s manželem, kdy jsem ho jednou po zahradě naháněla a snažila se ho trefit. A o tom to přesně je. Vrátit se zpátky do dětství a užít si to :-).

Pokud budete Flustrubku objednávat, určitě si objednejte ještě několik dalších šipek pro jistotu, protože my jednu ztratili způsobem, že jsme si mysleli, že ji snad už nenajdeme. 

Flustrubku a jiné poklady značky Pikle najdete na webu https://www.pikle.cz/.


Cena: 490Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat