30. prosince 2020

HRAJEME SI: Goblíci Jedlíci aneb Piškvorky trochu jinak

Abych pravdu řekla, tak by mě osobně nikdy nenapadlo tuhle hru domu vůbec pořizovat. Jenže Klaudinka na ni někde narazila a od té doby o ní básnila a básnila tak dlouho, až jsem si řekla, že jí to opravdu nepřejde. Hodila jsem pátrací očko ve skupině Deskovky pro tři bratry a chechtala jsem se nad těmi nadšenými komentáři. Říkám si, to přece neni možný, taková ptákovinka aby nadchla takovou hromadu dospěláků.

Moje motto je ve smyslu "sny jsou od toho, aby se plnily" a stejně tak je pro mě důležité plnit i přání, zvlášť co se týče dětí .. no a když jsou ty Vánoce, že.

Ve spolupráci s firmou Mindok bych vám tedy, s šibalským výrazem ve tváři, ráda představila hru Goblíci Jedlíci, která už z názvu článku napoví, že se jedná o piškvorky - jen trochu jinak. Pro někoho s výhodami, pro mě stejně bez šance :-D.

 

 

OBSAH BALENÍ

  • 6 modrých Goblíků
  • 6 oranžových Goblíků
  • 4 dílky hracího pole (2 modré a 2 oranžové)
  • Návod a tipy cz/sk


V krabici jsou Goblíci naskládaní v plastovém pořadači. Plastový pořadač je docela křehký, takže já osobně ho mám mimo dosah holek, aby se neponičil. Stejně tak Goblíky z pořadače vyndavám a také je vracím zpátky.

 

 
 
Pro představu jsem vyfotila v poměru s mojí rukou toho největšího a také toho nejmenšího Goblíka - čímž bych chtěla také upozornit i na to, že ty malé Goblíky bohužel kojenec/ batole strčí velmi snadno do pusy. Takže držet dál od malých pažroutů jako je naše Olivka.
 
 

 

NÁVOD A TIPY

V krabici najdete malou oboustrannou brožurku s návodem a tipy jakým způsobem hrát, co se smí a co se naopak nesmí. Také narazíte na rady, které by vám v hraní mohli být ku prospěchu.



 

HRACÍ POLE

Hrací pole se skládá celkem ze 4 částí - 2 oranžových a 2 modrých. Překvapilo mě, jak je to malé, ale na druhou stranu, ti Goblíci kolem sebe nepotřebují kilometry prostoru, takže naopak velikost oceňuji i kvůli případnému balení na cesty. Vše vložíte do malého pytlíku a krásně s vámi mohou Goblíci cestovat k babičkám, na tábory, pod stan apod.

 

 
 
Takto ještě hrací pole ve srovnání s Goblíky samotnými. Každá velikost Goblíka je dvakrát - celkem tvoří 3 páry ve dvou různých barvách.
 

 

POVOLENÉ ŘADY

Narozdíl od klasických Piškvorek, zde platí pouze řady svislé či vodorovné v jakémkoliv řádku i sloupci. Modří Goblíci tedy ukazují správné možnosti výherních řad a oranžoví Goblíci ukazují, jakým způsobem hrát nemůžete.




 

ZAČÍNÁME HRÁT

Hra je tedy pouze pro dva hráče. Každý si zvolíte barvu, vezmete si k sobě Goblíky a začínáte hrát tak, jako se hrají klasické Piškvorky. Snažíte se jako první vytvořit řadu či sloupec jedné barvy a zároveň bránit protihráči, aby se mu to nepovedlo dříve, než vám.


 
 
Výhoda Goblíků je v tom, že mohou požírat protihráčovo Goblíky. Takže pokud budete potřebovat, jednoduše můžete Goblíka protihráče slupnout - samozřejmě to platí pouze tehdy, pokud máte většího, než je ten protihráčův.
 

 
 
A to samé platí ale i u vašich Goblíků. Pokud je potřeba, můžete slupnout i sami sebe - například v případě, kdy se potřebujete přesunout anebo uvolnit místo pro další tah apod.
 

 
 
Můžete začít jakoukoliv velikostí Goblíka, ale myslete i na to, že vás může protihráč hned slupnout a zároveň myslete i na to, že neslupnutelné Goblíky máte pouze dva.
 

 
 
Nemusíte využít všechny Goblíky, které máte dostupné - pokud byste hráli například se mnou, budou vám stačit v pohodě jen tři a vyhrajete hahaha. No a ty Goblíky, které máte již ve hře, můžete přesouvat z místa na místo a buď uvolnit prostor anebo odkrýt slupnutého Goblíka. Jen myslete na to, který Goblík koho slupnul, abyste tak nenahráli protihráči.
 

 
 
MŮJ PROBLÉM
 
To, co se mi na Goblících nezdálo, jsem si uvědomila hned po první hře, kdy jsem prohrála s manželem za krásných 7 vteřin. Obávám se, že tento rekord nikdo nepřekoná a nikdo nejspíš nepřekoná ani výraz manžela, který nechápal, co se právě stalo.
 
Já prostě piškvorky neumim - jakože opravdu neumim a i když jsem se je léta snažila naučit, nemělo to smysl. Nemám logické myšlení, neumím logicky uvažovat a přijdu si jako největší blondýna. Přitom válím v Ubongu a postřehovkách, ale tohle?
 
I ti Goblíci ze mě museli mít srandu, protože to by člověk opravdu nevěřil.
 


 

ZÁVĚREM

Milovníci piškvorek a milovníci "jednoduchých" her budou nadšení a děti o to víc, protože to jsou malý miláčkové - i když v mých očích spíš zákeřné potvory :-D.

My cíleně pořizujeme spíše dětské hry, protože neradi studujeme pravidla - když čtu, že se je někdo učí i třeba týden, tak mě to děsí. Já jsem ten typ, co chce hru rozbalit a hned hrát. Jenže někdy jsou i takové hry zákeřné a přála bych vám slyšet ten ďábelský smích naší starší Klaudinky, když jsem jí vysvětlovala pravidla a zmínila jsem se, že může moje Goblíky slupnout. No slupla mi je a vyhrála, budeme dělat, že jsem ji nechala .. hahaha.

Ve hře s dětmi člověk tolik přemýšlet nemusí a hraje si dle úrovně toho dítěte, což mi vyhovuje. Ale hra s manželem mě hrozně stresuje, protože je to už přemýšlení na úrovni a to jsem úplně v háji. Doslova pro srandu králíkům. 

Doporučený věk je od 5 let. Klaudinka je v 7 letech naprosto nadšená. Sofinka ve 4 letech absolutně odmítá, aby jí někdo slupnul a běda když prohraje. Takže ta si spíš s Goblíky hraje samostatně a skládá je různě do řady, podle velikosti a tak. Ale dle informací ve skupině je krásně hrají i děti mladší 5 let, takže pokud máte herní dítko a Goblíci se vám líbí, nečekejte až do doporučeného věku. 

Goblíky Jedlíky najdete na eshopu www.svet-her.cz přímo ZDE.


Cena: 449Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat