3. prosince 2020

HRAJEME SI: Noir - Rozšíření hry Kronika zločinu

Je to neco málo přes rok, co jsem psala recenzi na hru Kronika zločinu, která nás naprosto pohltila a kterou si rádi zahrajeme nejen ve dvou s manželem, ale také když přijede rodina. A já jsem moc ráda, že všechny baví, protože se nejedná o úplne obvyklou hru ale je zpestřena o mobilní aplikaci s technologií Scan & Play.

Moji detailní recenzi na základní hru Kronika zločinu najdete ZDE. Dnes bych vám ráda ukázala její rozšíření, na které jsem se moc tešila a které mám díky částečné spolupráci s firmou Mindok.

Já osobne si moc na rozšíření her nepotrpím, ale tady jsem vedela, že to je jasné a žže rozšíření určite budeme chtít. Tím, že je hra propojena s mobilní aplikací, tak rozšíření přinese zase jiný rozmer. Tak se pojďme podívat, co všechno rozšíření do Kroniky zločinu přinese.

 


ATMOSFÉRA NOIR

Noir se odehrává po konci druhé světové války v Los Angeles a Hollywoodu. V této době neměli muži a ženy ani lidé různých barev pleti a společenských vrstev rovná práva. Ve hře se setkáte s různorodými postavami a také narazíte na názory, které odrážejí danou dobu a dokreslují příběh.

Výraz "film noir" pochází z  francouštiny a označují se jím hollywoodské filmy, stylizovaná detektivní černobílá dramata, v nichž je kladem důraz na cynické postoje a skryté pohnutky.

Základ žánru noir tvoří soukromý detektiv, femme fatale, mafiáni, zkorumpovaní policisté a všudypřítomný cynický, pesimistický pohled na svět, který je charakteristický pro USA v době po druhé světové válce.

 

BALENÍ ROZŠÍŘENÍ

Rozšíření je uloženo v menší obdélníkové krabici, která v sobě má přepážku na přehlednější uložení karet. Designem je stejná jako vrchní díl balení.


 

OBSAH ROZŠÍŘENÍ

  • 15 karet lokací
  • 30 karet postav
  • 10 karet speciálních předmětů
  • 4 karty akcí
  • Návod


 

PRAVIDLA HRY

Tentokrát jste v roli soukromého detektiva Sama Spadera - hrajete tedy sami za sebe a nespadáte pod nikoho dalšího, pod žádný policejní sbor. Což je na jednu stranu fajn, že nejste tolik pod tlakem, ale není to jen tak .. do hry přichází zase jiné faktory.


 

Budete mít k ruce spojence a informátory, kteří vám mohou s případy pomoct - novinář, koroner, sekretářka. a budete využívat svoji detektivní kancelář (ikona domu). Hra se připravuje stejně jako základní verze - takže rozložíte základní desku a pak už využíváte karty z rozšíření.


 

KARTY LOKACÍ

Nově se do hry přidá celkem 15 dalších lokací, které vás zavedou na nová místa. Narozdíl od základní verze, v tomto rozšíření nejsou lokace pojmenovány. Hra Vás vždy zavede na konkrétní lokaci, kterou nascanujete a tím se na ni přemístíte. Na každé z lokací můžete potkat další podezřelé či svědky, takže je pak přemístíte do určených políček.

 


 

KARTY POSTAV

30 nových postav tématicky zaměřených do atmosféry Noir. Opět je zde zajímavý rozmach v osobách všeho druhu. Mladé, starší, slavné, chudé, režisér, fotograf, služebná, spisovatel, mafián apod.


 

KARTY AKCÍ

Naprosto skvělým zpestřením jsou karty akcí:

  • Zastrašování
  • Vloupání
  • Sledování
  • Podplácení

Každá akce má svoji výhodu, ale také nevýhodu. V zastrašování je nevýhodou útok nebo pomsta. Při vloupání můžete být chyceni, zabiti či zatčeni. Sledování vás okrádá o čas a podplácení stojí peníze, kterých nemáte moc. 

Každopádně tak či tak akce používejte, zkoušejte a užívejte si je!

Já si chvíli přišla jako ve hře GTA kde se lidi mlátili baseballovou pálkou. Taky jsem tu chtěla zastrašovat a ne vždy se to ale vyplatilo. Byla to ovšem docela sranda, až si ze mě rodina utahovala, že bych hned všechny mlátila :-D



KARTY SPECIÁLNÍCH PŘEDMETŮ

Až těsně před zveřejněním recenze jsem si všimla, že mi tu jedna karta přebývá, ale řekla jsem si, že nebudu fotit novou fotku a nechám to tu tak, jak to je, abyste viděli, že se dají karty snadno spojit dohromady a odlišíte je díky malému kloboučku.

Speciální předmět může být například klubová karta nebo film z fotoaparátu. Hra vás vždy na speciální kartu upozorní, takže ji poznáte a uložíte si ji následně na vaši nástěnku.

Karet speciálních předmětů toto rozšíření přináší celkem 10.



JAK TO VYPADÁ V MOBILNÍ APLIKACI

Jak už jsem zmínila výše, tak máte možnost vydělávat peníz, ale také utrácet (za uplácení). Mobilní aplikace je ke stažení zdarma a rozšíření Noir hned poznáte. Stačí ho jen rozkliknout a vybrat si z několika případů. Ty si stáhnete a hra může začít.


 

V rozšíření Noir jsou scénáře celkem 4:

  • Záležitost Thelmy Dottové
  • Stíny minulosti
  • Smrtící léčba
  • Pekelný sokol


 
 
 
Při rozkliknutí konkrétního scénáře vám vyskočí krátké představení příběhu.
 
 
 


ZÁVĚREM

Tak moc jsem se těšila na to, co rozšíření přinese a jaké bude a tak moc jsem nadšená, protože předčilo naše očekávání. Atmosféra, hudba, zase jiný svět .. svět bez moderních technologií, kde se musíte rozhodovat bez pomoci IT speciality, analytičky apod.

Pokud se chystáte zakoupit základní hru Kroniku zločinu, rozhodně ji zakupte rovnou již s tímto rozšířením a věřte mi, že ani trochu nebudete litovat. Někdy je to trochu o nervy - třeba, když se blíží výbuch auta a vy najednou nevíte, co teď.

Jsem zvědavá na další rozšíření a doufám, že hra bude sklízet jen samé úspěchy a bude nadále jen růst.

Kroniku zločinu jako základní verzi i společně s tímto rozšířením můžete zakoupit na eshopu www.svet-her.cz přímo ZDE.


Cena: 499Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat