13. prosince 2021

MÁMY SOBĚ: Tapetování s eshopem Postershop.cz

Když mi přišla nabídka ke spolupráci s eshopem Postershop.cz, první myšlenka, která mi problikla hlavou byla, že to není vůbec nic pro nás. Odepsala jsem s tím, že případně nabízím alternativu v podobě soutěže o poukaz na nákup. Nakonec jsem si k tomu sedla s manželem a probrali jsme různé možnosti. 

Tapetovat zdi se nám rozhodně nechtělo - máme v podstatě "čerstvě" vymalováno v obýváku i dětském pokoji a i přes to mi tapety na zdi nepřijdou moc praktické. Ale napadlo nás dát dohromady příšerné umakartové jádro s tím spojené šílené dveře od wc a koupelny.

Nakonec jsme se teda dohodli, na spolupráci kývli a v tomto článku konečně můžete vidět výsledek našeho lehkého vymazlení nájemního bytu, který byl před několika lety v extrémním stavu a i přes to, že je to podnájem, snažíme se z něj vytvořit příjemný domov :-).




VÝBĚR TAPET PRO KONKRÉTNÍ UMÍSTĚNÍ

Ono se to možná nezdá, ale vybrat něco takovýho není vůbec žádná sranda. Mnohem líp se mi vybárala barva na vymalování, než konkrétní tapeta třeba zrovna pro kuchyň. V tom jsme se s manželem doslova plácali několik týdnů, než jsme se byli schopni dohodnout. Taky to chtělo vybrat tak, aby se k sobě tapety hodily a navazovaly. Aby to nebylo jako pěst na oko - i když na to má taky každý jiný názor a záleží na úhlu pohledu i vkusu.

Do kuchyně jsem věděla, že bych ráda něco výraznějšího anebo nějaké cihly. Na jádro jakožto na celou plochu v chodbě směrem do kuchyně i kolem dveří jsem chtěla něco tmavšího, sjednocenýho, aby se to hodilo ke tmavě vymalované předsíni. Dvířka na WC jsou zaplakátovaná a celkově katastrofální, ale tam jsem to chtěla pojmout vtipně. No a aby to nevypadalo, že máme dveře na WC a do koupelny tajné, chtěla jsem něco zajímavého i na ně.

Zapřemýšlet, neuspěchat výběr a představit si, jak to bude celé vypadat. Na eshopu najdete nepřeberné množství různých tapet do všech prostorů a doslova nevíte, co dřív. Možná si budete i házet mincí, abyste si v nerozhodnosti pomohli. Nakonec si ale určitě vyberete lépe, než byste vůbec čekali :-).


PŘÍPRAVA A MĚŘENÍ ANEB CO TO VŠECHNO OBNÁŠÍ

Když už nám tapety dorazili domu, modlili jsme se, že jsme všechno dobře přeměřili a že nám to opravdu podle plánu vyjde. No, nevyšlo .. co byste taky od nás čekali :-D.

Před tapetováním je potřeba veškeré povrchy připravit - obrousit, aby byly hladké, zaplnit veškeré díry, aby byl povrch jednotný, naměřit tapetu a pokud má na sebe navazovat, tak i dorovnávat a posouvat tak, aby si sedla na správné místo.

Je také potřeba dokoupit lepidlo na tapety, které se u nás v Sokolově zaboha nedalo sehnat. Další docela vtipná situace, se kterou jsme nepočítali. Manžel tedy musel vyjet mimo město. S tapetováním nemá sám žádné zkušenosti, ale když jsme to nakonec zvládli my, zvládne to úplně každý!


 

Broušení bylo asi to nejjednodušší z toho všeho, protože u toho mohly asistovat i děti. U dalších kroků bylo lepší, když jsme se zavřeli do pokoje a nechali manžela pracovat samotného. Stačilo, aby se mu to špatně posunulo nebo zkroutilo a problém by byl na světě. Děti budou mít u broušení radost, že mohou být nápomocni. Uspokojí svoji touhu pomáhat a pak si půjdou zase ke svým činnostem.



Břízy jsou zrovna jednou z těch tapet, u které by bylo lepší, aby k sobě nějakým způsobem navazovaly - což u dveří je v pohodě, ale ta skříň nám nakonec trochu zhatila plány. Naštěstí se toho ale nikdo nikdy na první pohled nevšimnul. Jen, pokud se na ni zakoukáte, tak vidíte, že nenavazuje. Každopádně mi přišlo hloupý zbytečně plýtvat tapety jen proto, aby navazovaly, a na té skříni to není nic zásadního.



Namíchat lepidlo, zabavit děti a pustit se do práce.



Vidět vedle sebe ten rozdíl a tu blížící se změnu nového bydlení, byl skvělý pocit. Ono když někde žijete xxx let a necítíte se tam doma, nedělá dobře nikomu. A jelikož se tu ještě xxx let chystáme bydlet, rozhodli jsme se vzít změny do svých rukou abychom jednou opustili zútulněný byt a ne to obludárium, co tu bylo.


 

PŘÍŠERNÉ UMAKARTOVÉ JÁDRO

Důvod pro stěhování byl z menšího do většího. Když jsme měli jenom Klaudinku, bydleli jsme ve 2+1 bez balkonu, pár minut cesty od aktuálního bydlení. Věděli jsme, že chceme do většího a jakmile se naskytla příležitost nastěhovat se do 3+1 s balkonem za stejné peníze, neváhali jsme ani minutu. Jen teda už tohle samo o sobě vypadá líp, než to bylo předtím. Dost jsme si mákli a možnost využití tapet byla už jen takovou třešničkou.



Takto modro-žlutá byla původně i kuchyň. Pokud mě sledujete delší dobu, tak víte, že je to moje nejoblíbenější kombinace ale takovým způsobem to doma mít rozhodně nemusim .. hahaha. Kuchyň jsme kupovali z druhé ruky, když naše známá kupovala dům a chtěla tam novou. Tu jsme dali dohromady docela rychle ale u toho ostatního se stále dost váhalo. Přeci jen nechcete investovat peníze do něčeho, co není vaše.



Ve stejném stylu, jako WC, je i koupelna, která na nějakou změnu ještě stále čeká. Jen co se týče koupelny, tak jsme hodně nerozhodní a na tu jsme si nechali ještě časový prostor třeba na někdy příště anebo když nás něco bouchne do oka v průběhu. Kromě úžasného plakátu na dvířkách, je ještě na straně retro nálepka coca coly. Zde bychom to časem chtěli vytapetovat ještě celé kolem dokola ale to si taky necháváme rezervu, jako u koupelny. Na eshopu jsme neobjevili nic konkrétního, co bychom využili, ale snažím se hlídat novinky a třeba na něco narazíme.


 

Krom toho, že byt je sám o sobě zralý na pořádnou rekonstrukci, tak má taky i velmi špatné obvody a v půlce bytu nefungují zásuvky. Tohle jsem nechala čistě na manželovi, aby kuchyň připravil na tapetování. Mně osobně nevadí, že nemám zásuvku přímo u kuchyňské linky. Řešíme si to prodlužovákem absolutně bez problémů.



Vše se muselo tedy zacelit a zabrousit, aby tapeta dokonale přilnula na plochu. A já se už nemohla dočkat až bude kuchyň vypadat konečně nějak normálně. Přeci jen si člověk dává bacha u různých fotek, aby nebylo vidět něco, co nechce. Takhle jsem viděla v dáli světlo na konci tunelu, kdy nebudu muset fotky ořezávat a kdy budu mít další prostor na focení a ne fotit všechno jen na malém stolku.



Je fakt, že se v kuchyni musí člověku líbit a být mu tam dobře, aby měl chuť něco vůbec vařit a na to jsem se těšila. Baví mě vymýšlet různý recepty a zkoušet nové potraviny, ale když vám v kuchyni neni úplně nejlíp, tak se vám tam ani být nechce. Těšila jsem se na změnu s očekáváním, že se do ní zase s chutí vrátím.




WC PO ZMĚNĚ

Na WC jsme vybrali vinylovou tapetu Airport Oaks, která mě zaujala na první pohled ve smyslu toho, že to bude vypadat jako někde v kůlně. Ještě vůni dřeva a bylo by to bájo. Hned by mělů člověk pocit, že je někde v přírodě na chalupě.


 

Tady je ale potřeba dávat pozor při otevírání. Jak často ale tyto dvířka otevíráte, že? My většinou jen při odečtech. Ale i tak to se tapeta může začít rolovat, protože mezera pro otevření není tak moc veliká. A taky je docela těžké k tomu najít něco, co by se mohlo dát kolem dokola. Doufám, že nás něco brzy praští do nosu abychom mohli WC dodělat celé :-).



Ještě detailní pohled. Máme všude většinou teplé světlo, takže se barvy zkreslují ale tak či tak vypadá skvěle a já jsem z ní nadšená :-).



SKŘÍŇ PO ZMĚNĚ

Skříň původně v plánu vůbec nebyla, tak jsem ji nefotila před tapetováním. Nakonec to vzniklo úplnou náhodou, protože nám zbyly tapety břízy ze dveří WC a koupelny. Jak přibližně vypadala můžete vidět ze začátku článku, kdy jsou dveře položené na stole. Byla tmavě hnědá. Sehnali jsme si ji za odvoz, když jsme se stěhovali absolutně bez skříní - v předchozím bytě byly vestavěné přes celou předsíň.



Skříň máme aktuálně otočenou směrem do obýváku a za ní vznikla taková menší šatna. Nejdřív jsem s tím nesouhlasila, protože není vidět na vchodové dveře, ale manžel umí využít chvíle, kdy nejsem doma a dělá škatulata batulata. 

Tím, jak je skříň tapetována doslova ze zbytků + jsme stejně museli ještě dokupovat další tapetu, protože to úplně nevyšlo, tak na sebe břízy nenavazují jak by měly. Nijak zvlášť to ale neřešíme. Chtěli jsme zpracovat zbytek tapety a možná kdyby se nějak pootáčely a proházely jednotlivá dvířka, tak by to možná i mohlo lépe fungovat. 

Líbí se mi, jak vypadá a i když jsem docela detailista na podobné drobnosti, tak mě výjimečně tohle nechává chladnou, za což jsem docela i ráda.


 

Vybrali jsme pro ni tedy šedé břízy, které jsme jako první použili na dveře od WC a koupelny, aby zapadly mezi tmavou stěnu jádra. Předsíň máme jako jeden velký tmavý prostor a břízy ho z mého pohledu opticky lehce prosvětlí.


 

JÁDRO V PŘEDSÍNI

Dřív mi vůbec nedošlo, jak bude v tom malém prostoru vůbec problém fotit. Pro jádro jsme vybrali zvláštně pojmenovanou tapetu betonový povrch hnědý, ale zaujala mě nejvíc ze všech pro tak velkou plochu v chodbě směrem do kuchyně a následně mezi dveře od koupelny a WC v předsíni.



Na dvířkách jsme ještě vyměnili kliky, aby celá změna působila větším dojmem. Ty se k nám dostaly úplnou náhodou, jinak by byly sousedem vyhozeny. Štěstí, jak se nám krásně hodily. Čirou náhodou se totiž soused ve stejnou chvílí zbavoval vnitřních dveří společně s klikami. Dveře jsme využili dvoje do pokojíku a obýváku a kliky jsme využili navíc tímto způsobem.




Se zlatými okraji dveří mi to všechno k sobě moc hezky ladí. Je jasné, že to pro někoho nebude jeho šálek kávy, ale já jsem nadšená a na to, kolik jsme u výběru proseděli času, mám radost, že nám to takhle krásně vyšlo. I když se musel dokupovat i ten hnědý povrch na jádro, protože jsme si ho taky špatně naměřili.



Detail tapety betonového hnědého povrchu. Ve skutečnosti je tmavší a hnědší. Jen to naše teplé osvětlení po celém bytě barvy zkresluje. Vzor se mi moc líbí a funguje jak s břízami, tak dokonce i s poleny na WC.


 

KUCHYŇ JAKO NOVÁ

Když jsme vybírali tapetu do kuchyně, tak jsme mezi sebou chvíli opravdu bojovali. Snad úplně poprvý za těch 12 let, co jsme spolu. Pak jsem si ale řekla, že když jsem vybrala všechno ostatní, nechám kuchyň na manželovi. Stejně tam poslední měsíce, možná i roky, tráví mnohem víc času, než já. Bylo jasné, že vybere cihly .. jenže jaké? Výběr různých druhů cihel je na eshopu veliký.



Nakonec nám padla do oka jedna, která má v sobě nádech hnědočervené barvy a to se nám hodilo, protože máme kuchyň vymalovanou tmavší červenou barvou a celkově linka je odstínem docela podobně. Tak jsem na to manželovi kývla a už jsem se nemohla dočkat, jak bude vypadat.



Chachachááááááá! Vybranou tapetou byla vinylová omyvatelná tapeta Manurewa , která byla tou naší vyvolenou. A abych pravdu řekla, tak kuchyň se nám povedla snad úplně ze všeho nejvíce. Já měla sto chutí první dny v kuchyni i spát, jak jsem byla nadšená a jak jsem se na ni nemohla vynadívat. Najednou takovýho prostoru a možností fotit cokoliv kdekoliv. Ne jen na jednom místě, kam se toho moc nevejde a kde se nedá vykoumat ani žádné pozadí. Ach!



Ještě krásný detail na dokonalém denním světle, které nám kuchyň takto skvěle dopřává. Tady jsem se opravdu nadchla a i co se týče návštěv, nejvíce vychvalují právě tuto tapetu. Ani by na první pohled nepoznali, že to je tapeta. Což je taky paráda!



ZÁVĚREM

Závěrem ani nevím, co bych měla dodat. Mám to tu mnohem radši, než to bylo dřív. Není mi to tu už tolik cizí a jsem ráda, že jsem nakonec tuto spolupráci přijala jako výzvu, jako znamení a takové to pošťouchnutí ke změně, která byla potřeba. Přeci jen doma je doma a měli bychom si to umět udělat hezké, i přes to, že to není naše a že se za několik let budeme třeba stěhovat zase do většího. Já bych si navíc přála bydlet někde blíž u školy/školky, ale to je všechno daleko ve hvězdách.

Děkuji eshopu Postershop.cz za neuvěřitelnou trpělivost, protože se nám to časově vůbec nedařilo skloubit a děkuji manželovi, že se mnou přetrpěl další nervy (jako by jich nebylo už tak až přespříliš .. hahaha). Doufám, že se třeba inspirujete a pustíte se do změny vašeho bydlení. I když se to může zdát složité, nic na tom v podstatě není - pokud v první řadě dobře měříte a pokud v druhé řadě nemusíte shánět lepidlo po všech čertech.

Držím pěsti všem, kteří se do tapetování pustí. Nemusí to být hned po zdech a na umakartové jádro mi to přijde jako to nejlepší řešení. My budeme zatím pátrat ještě po tapetách do koupelny a na zbytek WC, pak už budeme snad maximálně spokojení :-).


1 komentář: