8. prosince 2021

ČTEME: Dopisy Ježíškovi - Charitativní projekt Míši Záleské a Marie Doležalové

Stačí si jen přát .. to je moje motto. A přání se plní. Neustále. 

Věděla jsem, že Míša tvoří charitativní projekt. Věděla jsem, že vznikne nová, krásná a jedinečná kniha a když jsem ji v edičním plánu nakladatelství Portál poprvé spatřila, zahřálo mě to stejně tak, jako když jsem poprvé na internetu zahlédla tu svou.

Měla jsem v plánu si ji pořídit jako drobný předvánoční dárek, abych mnohem lépe, v dnešní víceméně smutné době, nasála vánoční atmosféru. A ona mi přišla. Sama od sebe, jako překvapení od nakladatelství Portál společně s knížkami k recenzi. V tu chvíli jsem ucítila opravdové kouzlo Vánoc a zase jsem se přesvědčila, jak ta přání fungují.


 

O KNIZE

"Předvánoční knížka, která přináší hned několikerou radost. 

Přečtete si dopisy, které Ježíškovi napsaly známé osobnosti jako Eliška Balzerová, Ewa Farna, Robert Fulghum, Dagmar Havlová, Bolek Polívka a řada dalších. Jsou to dopisy plné humoru, moudrosti, bilancování, sarkasmu i laskavosti a stanou se krásným vánočním dárkem. 

Navíc přispějete jasnými 100 Kč sbírce Pomozte dětem. Dejte knižní dárek, který potěší a obohatí vás, vaše blízké i ty, kteří to skutečně potřebují."

 


ÚVODNÍ SLOVO

Úvodní slovo mě dostalo, protože když jsem byla před vydáním vlastní knihy, měla jsem z toho velmi podobné pocity. Plně se vším soucítím a i přes všechny překážky to za to vždycky stojí! :-)

Nejlepší nápady přicházejí na prostých místech, kde byste to nečekali. Rozum do věcí kolikrát taky nechci tahat. Klikatou cestu jsem prožívala stejně (zdravím svou ilustrátorku Rumělku, se kterou jsme se držely). Čekání na zázrak je opravdu nekonečné, ale když se pak stane, uvědomíte si, že to vlastně ve finále hrozně rychle uteklo.

Nejhorší může být odmítnutí, to si říkám poslední roky ale přežít se to dá a proto jsem se naučila mnohdy opravdu zatnout zuby a jít do risku, že budu odmítnuta. Když to totiž vyjde, i přes to, že to třeba ani nečekáte, je to neuvěřitelná euforie a štěstí.


 

LISTOVÁNÍ DOPISY

Miluju knihy, do kterých se začtu na první dobrou a které jsou přehledně rozděleny způsobem, že pokud přestanu číst, přesně vím, kde jsem skončila a nepotřebuju do děje nikterak naskakovat. Tato je jednou z nich a i když jsem ji přečetla na dvakrát - bohužel mi to na jeden nádech nevyšlo, ráda se k ní budu každoročně s příchodem Vánoc vracet.



Každý z dopisů je jedinečný a z každého si něco i vy sami vezmete. Ať už nějakou drobnost anebo třeba i větší zamyšlení a to mi na celém projektu přijde asi nejkrásnější. Nejsou to jen dopisy, které si přečtete. Je to přidaná hodnota textu, nad kterou se zamyslíte a která ve vás může něco změnit .. něco, co vám třeba doteď nedocházelo.



S Eliškou Balzerovou si zavzpomínáte na všechny vůně, na které rádi vzpomínáte. Ať už třeba vůně rozkvetlé aleje stromů anebo třeba cukrové vaty na pouti. Každý z nás má určitě vůně, na které rád vzpomíná a dnešní doba nás do podobných vzpomínek vrací víc, než kdy jindy.

 


S dalšími osobnostmi se zasmějete, jako jsem se třeba smála u Aňi Geislerové, která si přeje rovnátka, protože se jí líbí. Já je jako malá všem záviděla, protože se mi taky vždycky děsně líbily :-D. Některé dopisy budete číst ze zvědavosti, co zrovna tato osobnost napsala - a že já jsem zvědavá dost a líbí se mi, že mám díky této knize možnost nahlédnout do zákulisí osobností, které mám ráda.


 

Marika Šoposká krásně zmiňuje obdarovávání jiným pohledem a zase je to zamyšlení nad tím, co každý den děláme a jak se chováme. Měli bychom se obdarovávat každý den bez ohledu na cokoliv, nejen v období Vánoc, kdy jsme na to nuceni mnohem víc myslet. I malé drobné radosti pro někoho mohou znamenat mnoho.


 

Petra Nesvačilová mě zaujala hned v prvních větách, kdy píše, že úplně zapomněla, jak je hezký si přát .. a to je přesně ono. To by se zapomínat nemělo. Každý z nás by si měl přát. Zapisovat si svá přání po celý rok do svých kouzelných sešítků a průběžně si je odškrtávat, protože se začnou jako kouzlem opravdu plnit. Klidně si je číst každý den před spaním a brát je opravdu jako přání malého človíčka, ne žádného dospěláka s pocity, že na ně ani třeba nemá nárok. Přejte si a přejte i ostatním.

 


Přečtete si dopis i od Dagmar Havlové, který není úplně veselý ale je otevřený a upřímný.


 

Kristínu Tormovou jsem doteď neznala, a abych se přiznala nemám ráda cokoliv ve sloveštině. Já jsem ten prazvláštní typ člověka, který slovenštině nerozumí a nerad jí poslouchá i čte. Tady jsem se teda přemohla a tím jejím dodatkem doslova uloupila mé srdce. Kristíně tímto posílám vzdušného souhlasného placáka a nemůžu se přestat smát! :-D


 

Ivana budu mít navždy spojeného s Ordinací, na kterou jsem nedávno přestala po xxx letech koukat a vzpomenu si na něj vždy, když cvakám propiskou. Byla jsem zvědavá, co napsal Ježíškovi ale teda dvakrát veselé to taky nebylo. I když jsem si ale díky tomu uvědomila, jak jsme jako děti všechno vnímaly jinak a že to tak bylo (především pro rodiče nejspíš) v pořádku a jednodušší.



Znáte ten pocit, kdy skončí třeba film a vy si řikáte "To už? Ještě ne! Ať to pokračuje dál! Já nechci konec ..". Přesně takový pocit budete mít u této knihy. Budete chtít číst další dopisy od dalších osobností a bude se vám chtít nahlédnout do dalších životů.



Hrát si na Ježíška je přece bájo .. ať už jsme děti, které to kouzlo odhalili anebo dospělí, kteří si to stále užíváme aniž bychom věděli, že děti už ví. Věřit je důležité. Stejně jako Petr Pan věřil na víly, jinak by přestaly existovat, tak my musíme věřit na Ježíška .. jinak by přestal existovat.



ZÁVĚREM

Nikdy jsem v dospělosti neměla  touhu psát dopis Ježíškovi, ale co jsem dočetla tuto knihu, pravděpodobně začnu. Hned teď. Z každého dopisu v knize cítím jakési odlehčení a možná i úlevu, že se myšlenky autorů zhmotnily na papír a já nejspíš potřebuji to samé. 

I přes to, že si svá přání píšu pravidelně do kouzelného sešítku, který mi je pravidelně plní. Ale není to takové osobní, jako jsou dopisy. a tak si říkám, že by měl psát dopis Ježíškovi úplně každý a doufám, že po přečtení knihy anebo i třeba této recenze, s tím začne i někdo další.

Děkuju nakladatelství Portál za krásné překvapení v podobě knihy a velmi gratuluju Míše i Marušce, že ji dokázaly s pomocí ostatních takhle skvěle dát dohromady. Ať vám kniha splní vše, co od ní očekáváte a ať dělá radost všude, kam se dostane :-).

 


Pokud vás kniha zaujala a chtěli byste ji pořídit sobě nebo někomu ze svých blízkých najdete ji na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.


Cena: 254Kč (původně 299Kč)


Žádné komentáře:

Okomentovat