1. prosince 2021

ČTEME: Husa Líza a vánoční hvězda

Knížku Husa Líza máme doma už snad skoro 4 roky a je jednou z nejoblíbenějších knížek našich holek - dost podobně je na tom i Papuchalk Petr. Husu Lízu a vánoční hvězdu jsem si přála strašně dlouho, protože jsem u ní očekávala stejné nadšení, ale byla rychle pryč a pak nebyla dlouho dostupná. 

Konečně se mi, díky spolupráci s nakladatelství Portál, dostala do ruky a nedovedete si představit, jakou z toho mám radost. Považuju jí jako jednu ze základních vánočních knih, kterou by děti měly mít v poličce už od útlého věku a kterou si zamilují i dospělí.

Narozdíl od klasické Husy Lízy, i původní verze této knihy, je nově svým formátem mnohem větší. Tak se na ni pojďme detailněji podívat a připojme se k Huse Líze za jejím vánočním dobrodružstvím :-).


 

Od Petra Horáčka nemáme úplně všechny knihy. Ne každá se mi líbí natolik, abych ji potřebovala mít doma, ale Husa Líza je srdcovka. Ta se do mě vtiskla hned a cítím z ní pokaždé ten její zápal a nadšení pro věc - to s ní mám asi docela i společné :-).

 

 

LISTUJEME KNIHOU

Byl Štědrý večer a husa Líza se svými kamarády stála kolem překrásného vánočního stromečku, kterému ale něco chybělo. Co mu asi tak mohlo chybět? Už od první strany můžete s dětmi komunikovat a přemýšlet, co stromečku chybí.


 

Správně! Stromečku chybí hvězda. Husa Líza se rozhodla, že jednu takovou na stromeček donese. A já doslova na vlastní kůži cítím její nadšení a cílevědomost, protože když se sama pro něco rozhodnu - i kdyby to bylo nejvíc nemožné, jdu si za tím a nic mě nezastaví.



Ani husu Lízu její přátelé nedokázali zastavit a než vůbec stihli jakkoliv zareagovat, vrhla se po hlavě z kopce dolů plná touhy po vánoční hvězdě přímo z oblohy. Velkou rychlostí sklouzla z kopce a vyletěla až do nebe.


 

Jenže nevyletěla dostatečně vysoko na to, aby jí to vůbec stačilo a plácla s sebou do sněhu. To jí ale v její cestě za hvězdou nijak nezabránilo a rozhodla se to zkoušet znovu. Jo, Lízo, ani nevíš, jak moc s tebou soucítím a jak moc ti rozumím.


 

Zkoušela to z plotu, z polen a nic. Rozhodla se proto, že si pro hvězdu dojde pěšky. Když jsem tuto část četla úplně poprvý, byla jsem lehce dojatá .. ani nevím, jestli smíchem, jak moc je mi v tomhle směru podobná anebo lítostí, jak se snaží a ono to nejde. Nějak na mě samotnou ty její emoce dopadly. Byla sama samotinká, přátelé měla daleko a ztratila se.


 

Netrvalo to dlouho a uslyšela známé zacinkání a slyšela ho blízko. Šla po zvuku kolem polen, plotu až zpátky ke svým kamarádům, kteří byli rádi, že ji zase vidí, že se vrátila zpátky.


 

Když si Líza všimla, že se její kamarádky dívají na oblohu, podívala se za nimi a tam .. najednou .. naprosto nečekaně .. však vy už určitě víte, jak to celé dopadne :-).



Veselé Vánoce, zakejhala husa Líza i všechny její kamarádky :-).


 

ZÁVĚREM

Taková kouzla se nedějí pouze v období Vánoc. Dějí se po celý rok a úplně všem z nás, bez ohledu na cokoliv. Jen ve vánočním období máme pocit, že jsou mnohem silnější a kouzelnější. Stačí si jen přát anebo stačí i změnit úhel pohledu, ale to vy, kteří mě sledujete delší dobu, už moc dobře víte :-).

A já mám zase další velmi oblíbenou dětskou knihu, ke které se budeme vracet celé vánoční období i další roky a až z ní holky vyrostou, přesunu ji do babyclubu, kde ji budeme číst dětem a povídat si o Líziny vánočním dobrodružství.

Honem rychle s ní na zimní/vánoční poličku do pokojíčku :-).

 


Pokud vás kniha Husa Líza a vánoční hvězda zaujala a chtěli byste ji dětem pořídit, najdete ji na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.


Cena: 172Kč (původně 215Kč)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat