8. prosince 2018

HRAJEME SI: Mindok Smart Games - Čarovný les

V loňském roce jsem se nadchla pro hru Čoko IQ, kterou jsem objevila ve školce a nemohla se od ní odtrhnout. Na jaře jsem ji pořídila domu a nadšená jsem doteď, protože tak, jak u té hry, jsem si závity nezavařila už hodně dlouho. Člověk úplně vypne a řeší jen tu hru.

Od té doby jsem pátrala po něčem podobném, co by mě nadchlo minimálně z poloviny tak, jako Čoko IQ, ale nic extra mě nezaujalo až jsem si řekla, že když Klaudinka tolik frčí na různých bludištích, že by tento Čarovný les mohl být pro ní jako dělaný.

Je to tedy magnetická hlavolamová hra z řady Smart Games od Mindoku, kdy se hledá správná cesta tajuplným lesem z určeného bodu A do určeného bodu B anebo C, D, E :-D.




HRA OBSAHUJE

  • 9 magnetických dílků s částmi bludiště
  • 48 úloh ve 4 úrovních obtížnosti
  • Řešení všech úloh

Takto hra vypadá, když ji otevřete. Hned vidíte hrací plochu s magnety a na druhé straně jsou jednotlivé úlohy rozdělené podle obtížnosti.






Ve hře je celkem 9 magnetů z toho 2 s mostem, 1 s černou kočkou, 2 křižovatky a 4 zatáčky.




Hra obsahuje celkem 48 úloh přehledně rozdělených do 4 úrovní:

  • Starter je úroveň 1 - 12 
  • Junior je úroveň 13 - 24
  • Expert je úroveň 25 - 36
  • Master je úroveň 37 - 48





Správné výsledky bludišť jsou až na konci stránek, ne na druhé straně konkrétního bludiště a správných výsledků může být víc. Což mi nepřijde moc jako výhoda, spíš je člověk zblbnutý, jestli to tak fakt může být a nemá tu jistotu opravdu správného výsledku.




HRA ROZVÍJÍ

  • Prostorovou představivost
  • Řešení problémů
  • Plánování

Návod je psaný jak v češtině, tak ve slovenštině.




PŘÍKLADY ÚLOH VŠECH OBTÍŽNOSTÍ

Pro příklad a představu ukáži jednotlivé řešení všech obtížností.


STARTER

V této úloze je potřeba dostat čarodejnici k dýni.




JUNIOR

Zde je potřeba, aby se klobouk nepotkal s koštětem, ale aby koště dorazilo k houbičkám.




EXPERT

Tady už začíná ta správná sranda, protože je potřeba aby se koště setkalo s čarodejnicí, knihou, havranem, žábou, kostrou, kloboukem, dýní a kotlíkem.




MASTER

No a obtížnost master Vám dá už pěkně zabrat. V tomto případě je totiž potřeba, aby se klobouk potkal se žábou a knihou ale nesmí se setkat s houbičkami.

Navíc kočka musí jít přes houbičky ale ale nesmí se setkat s kotlíkem.

Jenže čarodejnice naopak ke kotlíku potřebuje.




ZAJÍMAVOSTI A POSTŘEHY

  • Hra může mít více správných cest, ve výsledcích je ale vždy jen jedna správná cesta, takže si člověk ve finále není jistý, jestli je ta jeho opravdu správně - není tedy 100% jistota správnosti.
  • Po každé úspěšně splněné úloze je lepší všechny dílky bludiště zase sundat a další úlohu plnit s novým štítem. Jinak se do toho buď zamotáte anebo vyluštíte 5 kol jedním vrzem :-D.
  • Píšou, že se cestou můžeme potkat jednorožec, ale já jsem buď slepá a nebo jsem snědla málo těch červených magických houbiček, protože žádného jednorožce nevidim :-D



DOPORUČENÝ VĚK

Hra se oficiálně doporučuje pro děti ve věku 8+, ale pokud máte doma malého milovníka bludišť, jako máme my, tak hru bez váhání pořiďte i mladším dětem.

Klaudinka hned pochopila, co má dělat, takže první úroveň splnila jako po másle. U náročnějších úrovní to vzala z druhého konce a to tak, že si otočila na list správného řešení a snažila se podle vzoru postavit stejné bludiště.


ZÁVĚREM

První polovinu hry jsem si říkala, že to třeba špatně chápu, že někde dělám určitě chybu, protože je to nějak moc lehký. Pak jsem si ale stále opakovala, že to je pro děti, tak co bych chtěla :-D.

Po přechodu z úrovně Starter na úroveň Junior, jsem si už říkala, že začíná jít pomalu do tuhého a od levelu 20 už začalo docela dost přituhovat :-D.

Líbí se mi, že je hra prakticky nezničitelná. Když nepočítám natržení listů, tak je opravdu odolná

Chce to opravdu čistou mysl, dostatek energie, kus čokolády k zakousnutí a hlavně čas. Pokud tohle vše splníte, čeká Vás úžasná relaxační hra. Jo já vím, je to pro děti a ty tohle nepotřebují, jenže moc dobře vím, že si taky zahrajete :-P.




Pokud se Vám tato hra zalíbila a chtěli byste si ji, tedy svým dětem pořídit, najdete ji na eshopu Funkids.cz přímo ZDE. A rovnou se můžete podívat i na další hry z řady Smart Games a třeba Vás zaujme ještě nějaká :-).


Cena: 255Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat