22. prosince 2018

HRAJEME SI: 3 tipy na aktivity s rolničkami

Když jsem prohrabávala krabice s vánoční výzdobou, objevila jsem balení rolniček. Jedno s malými rolničkami a jedno s většími rolničkami. No a hned bylo jasné, že z nich připravím pár aktivit.

Nečekala jsem, že se mi o ně začnou pomalu prát. Tak jsem musela Klaudince vysvětlit, že to jsou aktivity pro Sofinku a že až ji přestanou bavit, půjčí si je ona.

Já vím, že je nejlepší naučit děti dělit se a počkat, než bude konkrétní věc sourozencem opuštěna, ale v mnoha případech bych stejně měla nejraději všechno dvakrát :-D.




VHAZOVÁNÍ

Vhazovací aktivita je v našem případě ta nejvíc využívaná ze všech tří možností. Takže ji připravuji vždy jako první, protože se k ní ráda vrací.

Sofinka střídá vhazování rukou nebo lžičkou. U dětí, které již umí používat pinzetu, můžete využít právě ťopku, která je široká a dobře se s ní předměty uchopí.

Klaudinka už řádí pinzetou a mě nepřestává fascinovat, jak ji taková aktivita baví :-).




PŘESYPÁVÁNÍ

V tomto případě úplně jednoduše necháváme dítko přesypávat rolničky z jedné sklenky do druhé a následně rolničky vracet zpátky.

Dítko přesypává přímo ze sklenky do sklenky, není tedy potřeba lžička ani pinzeta.




TŘÍDĚNÍ

Třídící aktivita je poměrně těžká pro malé prcky, jelikož jsem nesehnala jiné barvy rolniček a mám jen červené - takže třídíme velké a malé.

Pokud seženete více barev, tak můžete třídit jednotlivé barvy. Nejdříve dvě barvy (například červenou a zlatou) a následně přidat i zelenou.

Záleží na dítěti, jak dlouho ho bude konkrétní fáze bavit a jak v ní bude úspěšné.





POUŽITÉ POMŮCKY





DOPORUČENÝ VĚK

Aktivity jsem přizpůsobovala dvouleté Sofince.

Pokud dítko již nestrká různé věci do pusy, tak je možné aktivity vyzkoušet i s mladšími dětmi.

Sofinka ještě pinzetu nezvládá, takže využívala hlavně lžičku a pak ruce.

Každopádně můžu zaručit, že to na dobrou chvilku zabaví i starší děti :-).


ZÁVĚREM

Pomůcky se doporučují skleněné. Nejen, že v nich všechno lépe zní, ale také proto, aby se dítě učilo opatrnosti práce se sklem a vědělo, že se sklo může rozbít.

Také dbejte na to, aby dítě aktivitu provádělo z levé strany do pravé - souvisí to totiž s budoucím nácvikem psaní.

Jsou to krásné aktivity na procvičení jemné motoriky a navíc ještě prohloubí vánoční atmosféru a čekání na Ježíška :-).


Žádné komentáře:

Okomentovat