8. února 2021

HRAJEME SI: Hurá zmrzlina!

Hru Hurá na zmrzlinu jsem původně vůbec neplánovala. Přišlo mi to jako blbinka, i když sama vím, jak právě blbinky dokážou chytnout, až se za břicha popadáte. Každopádně mě ale, ve skupině Deskovky pro tři bratry, trochu vylekala informace, že až se tato hra vyprodá, tak už nebude.

Tak jsem ji rychle objednala s tím, že jí dám holkám tématicky v létě. Hahaha! Dala jsem jim ji hned, co přišla, protože se nedalo odolat. No a my se na ni ještě ten večer, nebo spíše v noci, když už holky spaly s manžele vrhli a měli jsme co dělat, abychom je nevzbudili. Chechtali jsme se, já ječela, když mi míček utekl a snažit se být co nejvíce potichu, bylo dost náročné.

Je to přesně ten typ hry, u které naprosto vypnete hlavu a soustředíte se jen na rychlost a přesnost. Neřešíte strategii, nic nepočítáte, nelámete si hlavu s tím, co kde je. Jen stavíte zmrzlinky a snažíte se být první, který je postaví podle obrázku, aniž by mu spadly. 



OBSAH HRY

  • 12 kopečků zmrzliny
  • 16 kornoutů
  • 54 karet
  • Návod




KOPEČKY ZMRZLINY

Kopečků zmrzliny je celkem 12 a jsou ve třech barvách (růžová, žlutá, zelená). Není to žádný tenký plast, jako znáte z míčků do dětských bazénků, který promáčknete. A není to ani pěna, kterou by malé pažravky rozkousaly. Je to silná guma, kterou ale zmáčknete a u které se hlavně nemusím bát, že by ji naše roční Olivka mohla nějakým způsobem poničit.






KORNOUTY

Kornoutů je celkem 16 a jsou celkem ve čtyřech barvách. K růžové, žluté a zelené přibyla ještě barva modrá. Abych pravdu řekla, tak mě překvapilo, jak jsou malinké. Já jsem člověk, který bohužel nemá odhad a představovala jsem si je o kus větší. Jenže ono je to asi dobře, protože je s tím pak více práce, co se týče motoriky a manipulace. Sice je to pro dětské ručky, ale rodič musí být o to více přesnější.






KARTIČKY

Kartiček je celkem 54, takže možností je opravdu hodně, ale mnohdy se vám může zdát, že jde o to samé, což v podstatě jde, jen jsou prohozeny barvy. Není to zas tak jednoduché, jak se může zdát a chce to opravdu rovný povrch, aby se dalo vše postavit a zůstalo to stát.




NÁVOD

V návodu se dozvíte kolik čeho přesně je, co je cílem hry, jaká je příprava hry, průběh a důležité upozornění, co se týče pravidla hry.




JAK SE HRAJE

Každý hráč před sebe postaví čtyři kelímky a na ně položí od každé barvy jeden míček - takže jeden kelímek zůstane prázdný. Odpočítáte si čas a otočíte kartu tak, abyste ji viděli ve stejnou chvíli. Akce může začít a vy musíte co nejrychleji sestavit stavbu podle obrázku.

Jenže v čem je háček? Musíte používat pouze kelímky! Nesmíte se míčků dotknout rukou! A jakmile vám míček uteče, můžete ho za pomocí kelímků odkudkoliv sebrat. Stále si nesmíte pomáhat rukou.

Za každý vyhraný souboj máte jeden bod. Vítězem se stává ten, který jako první získá 5 bodů. Anebo můžete hrát na víc bodů. Je to chytlavá hra a my kolikrát hrajeme tak, že si body nepočítáme vůbec.




PŘÍKLADY STAVEB

Pro představu jsem postavila několik příkladů podle kartiček. Vůbec to není sranda a máte u toho pocit, jako kdybyste byli obři a stavěli zmrzliny malým skřítkům.







ZÁVĚREM

Hra Hurá na zmrzlinu! je doporučena pro děti od 6 let a je určena 2-4 hráčů, kteří mohou zkusit porovnat své schopnosti a zasoupeřitsi.

Líbí se mi proto, že holky můžou zmrzliny využít i ve své dětské kuchyňce, kterou hojně využívají a líbí se mi, že je to tématická hra, kterou především v létě můžeme brát na kamarádčinu zahradu k bazénu a nemusíme se bát, že se něco poničí nebo rozmočí. S jednotlivými komponenty si můžou hrát i v bazénu a když je to přestane bavit, dospěláci si zahrají podle kartiček na stole.

Je to skvělý trénink motoriky a přesnosti, kdy jsem nejednou měla pocit, že jsem hrozný hromotluk, protože jsem si neustále vzájemně kornouty bourala.

Zatím jsme hráli jenom ve dvou, ale moc se těším, až se na ni vrhneme pěkně v plném počtu.

U dětí zároveň můžete využít i prostorové orientace ve smyslu "dej modrý kornoutek na zelený kopeček" nebo "dej žlutý kornoutek do růžového kornoutku" anebo "postav zeleý kornoutek mezi žlutý a růžový" apod. Stejně tak u menších můžete procvičovat barvy ve smyslu "postav žlutý kopeček na modrý kornoutek" apod.

Stačí pustit uzdu fantazii a můžete s hrou zabavit jak ty nejmenší, tak i starší sourozence a pokud jste pro každou srandu a nebojíte se výzev, tak zabavíte i bandu dospělých.


Cena: cca 289Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat