31. května 2023

MÁMY SOBĚ: Fotodeka (nejen) z vlastních fotografií

Co vy a fotodárky? Za mě jsou osobní a vděčné. My se s rodinou i přáteli vzájemně obdarováváme ať už fotoobrazy, fotkami v rámečcích nebo klíčenkou s fotkou. I ta nejmenší drobnost, když zahrnuje fotku, je tím nejkouzelnějším dárkem. Rodinu máme daleko, takže se nevidíme tak často, jak bychom chtěli a takové dárky vždy potěší. Jenže fotoobrazy i rámečky ve fotkách zabírají kolikrát velké místo, které ovšem není nekonečné. 

Proto mě zaujalo, že se to celé dá řešit i mnohem praktičtěji. Můžete si nechat vyrobit fotodeky,  fotopolštářky, fotopovlečení, fotohrnky, foto osušky, foto tašky apod. A mě jako dekoholičku zaujala samozřejmě nejvíc fotodeka, protože je využívám celoročně nejen na přikrytí u televize, ale také jako přehoz přes postel.

Využila jsem nabídky spolupráce s eshopem fotodeky.cz na vyrobení fotodeky dle vlastního návrhu a chtěla jsem to pojmout trochu jinak. Na co bych měla být víc pyšnější než na svou cestu mateřstvím a děti. Proto jsem chtěla ukázat, že to jde i jinak a využila jsem pro deku ilustrace ze své knihy. Tak si o té mojí tvorbě pojďte přečíst krůček po krůčku :-).

 

 


JAK VYTVOŘIT FOTODEKU/FOTOPRODUKT

Jakmile si vyberete svůj fotoprodukt, u mě konkrétně to byla deka o rozměrech 140x200, tak si rozkliknete designer studio, kde si sami určíte jaké chcete pozadí a poskládáte si fotky, obrázky i texty dle své představy. Je to jako vyrábět fotoalbum, jen trochu jednodušší. Nepřišla jsem na to, jestli se dá tvořit "na šířku" takže jsem to celé vytvářela s hlavou zalomenou :-D. 

Chtěla jsem bílé pozadí, do kterého jsem navkládala ty nejkrásnější ilustrace ze své knihy a doplnila je o drobnosti, které se v knize také objevily. Tak moc jsem se dojímala už při samotné tvorbě, protože mi pod rukama vznikala asi ta nejkrásnější památka na knihu, kterou můžu mít tak blízko u sebe. Přeci jen knihu mám ve skříni nebo v polici, ale do deky se zabalím nebo ji přehodím přes postel a mám vše neustále na očích.

Jakmile máte váš fotoprodukt vytvořený, kliknete na koupit a klasicky objednáte (někde možná bude i tlačítko uložit), jak jste zvyklí. Ale výhodou zde je, že to není finální podoba - kdybyste náhodou měli obavy, že se něco nepovedlo nebo že byste něco chtěli změnit. Pokračuje emailová komunikace, kdy vám přijde náhled, jak to celé bude vypadat a až po vašem souhlasu bude produkt finálně připraven. 

Já potřebovala posunout jeden obrázek, který se překrýval s jiným, takže mi ho posunuli a následně opět poslali email pro kontrolu a až po mém schválení začali na produktu pracovat.

Komunikace byla rychlá a stejně tak i zakázka byla za několik dní doma.

 

FOTODEKA JAKO TAKOVÁ

Je to tedy MAXI deka o rozměrech 140x 200 vyrobena z oboustraně česaného fleecu o krásné gramáži 360g/m². Ve skutečnosti vypadá mnohem líp, než na fotkách. Ani jsem nečekala, jak krásná bude. Hned jsem se začala rozplývat a s otevřenou pusou jsem si prohlížela každou ilustraci zvlášť.

Je potřeba mít co nejvíce kvalitní obrázky, aby byl i kvalitní tisk a výsledek nebyl rozostřený nebo rozmazaný. Pokud nemáte obrázky v až takové kvalitě, volte menší rozměry a větší množství obrázků, abyste zaplnili celý volný prostor.

Pak vznikne naprosto dokonalé veledílo, které se vám nikdy neokouká :-).


 

Jak jste si mohli všimnout, všechny ilustrace jsou podle reálných fotek. Přeci jen, když píšete knihu jako otevřenou zpověď o vaší cestě mateřstvím, chcete, aby byla co nejvíce osobní a uměla doopravdy zasáhnout. Pro fotodeku jsem tedy zvolila srdcovku v podobě tandemového kojení starších cácorek a rozhodně nesměla chybět ani novorozená Olivka, která se jako torpédo narodila doma v naší ložnici.


 

Nošení v šátcích i nosítkách je také mou velkou součástí, i když Olivčino nošení zasáhl lockdown a pak se rozhodla raději běhat, než se nosit. S ní jsem si to tedy zas tolik neužila, jako třeba se Sofinkou, kterou jsem nosila dlouho a vystřídala jsem u ní rekordní množství šátků i nosítek. Tato ilustrace je ale podle fotky v den mých narozenin deset dní po porodu Olivky a je to úplně první navázání.


 

Těhotenství s Olivkou jsem si taky nechala takhle zaznamenat. Je geniální, jak si ilustrátorka pohraje a z fotky udělá úpllně jiný příběh. Původně je to fotka z vánočního focení, na které jsem měla svetr. A navíc dávala důraz na mojí oblíbenou modrou barvu.


 

Ilustrace z knihy na dece tedy zasáhly mé nejdůležitější milníky a to těhotenství, porody, kojení i nošení a v závěru tedy nesmí chybět titulní ilustrace celé knihy, která má taky svůj příběh a fotku jsem fotila v ložnici na posteli v rychlosti, protože jsem nebyla schopna vymyslet co na tu titulku dáme. Nakonec vznikla naprosto výstižná ilustrace, kterou mám i na tričku :-). 


 

DROBNÉ ILUSTRACE, KTERÉ DODAJÍ ŠMRNC

Volná místa mezi velkými ilustracemi jsem se snažila vyplnit těmi menšími, tak aby se vešly a nebyly větší bílé plochy. Chtěla jsem mít čistě ilustrovanou deku, proto jsem nezahrnula žádný text, u kterého bych měla obavy, že celou tu atmosféru naruší. Takto mi přijde celá deka krásně čistá a vyprávějící příběh, můj osobní příběh :-). Doplňující ilustrace jsou jednoduché, jemné a přitom naprosto dokonale zapadající do celého konceptu.




 

Kromě květin i jednoduché prolínající se bublinky nebo spíše puntíky, které na dece také krásně vyplnily prostor a velikostí na své místo padly jako zadek na hrnec. Ilustrace jsou i při tom nejblližším pohledu dobře vtištěny do látky a deka se může prát na 40°C - i když já si teda dávám velký pozor, aby se jen tak neušpinila :-).


 

Myšlenky na víno po těch pár letech od vydání knihy trochu pominuly ale když ž po dlouhém dni můžu hodit nohy nahoru, počkám na přítele, až se vrátí z práce a společně si sklenku dáme. Dřív jsem si ho dávala spíš sama ale ve dvou se to lépe táhne :-).



O ESHOPU FOTODEKY.CZ

Kromě různorodých fotoproduktů na eshopu najdete také bytové doplňky (povlečení, závěsy, svíčky, prostírání, osušky apod.), dárky pro všechny blízké včetně přátel i pro různorodá povolání (ponožky, sprchové gely, polštářky apod.), produkty české výroby pro miminka, dárkové boxy s páčidlem, oblečení i galanterii (polštář podstatných jmen, chemického názvosloví, látky, výplň apod.)

 

ZÁVĚREM

I když se jedná o fotoprodukty, zkuste se zamyslet i nad věcmi, které se netýkají přímo fotek ale zároveň byste je rádi měli jako památku. Může jít o malůvky a kresby dětí, které se vám již nevejdou na lednici a přeci jen byste je chtěli mít na očích. Také může jít třeba o otisky rukou, nohou, jako vzpomínka na to, když byly děti ještě malé. Fantazii se meze nekladou a díky tomu můžete otevřít mnoho dalších možností, protože mít takovou památku nebo dárek pro své blízké, je praktické a originální.

Pokud vás tento nápad zaujal anebo se vám zrovna hodí tip na originální dárek pro blízké či přátelé, mrkněte se na eshop fotodeky.cz a vyberte ty nejkrásnější dárky pro vaše nejmilejší. Věřím, že to pro vás bude inspirace nejen v období Vánoc, ale také na narozeniny nebo rozlučky se svobodou.

Určitě mi dejte vědět, jestli jste se pro něco rozhodli a co jste si nechali vyrobit. A já tímto děkuji za tak nádhernou památku, která pro mě moc znamená a při které se musím neustále rozplývat :-).

 

Cena maxi fotodeky: 1779Kč (původně 2279Kč)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat