22. února 2024

MÁMY SOBĚ: Kufříky nejen na výtvarné a kreativní potřeby

Když jsem sdílela, že kromě různých boxů a hračky hodně využíváme i kufříky a když jsem následně sdílela i samotné kufříky, strhla se k mému překvapení lavina otázek, co v nich máme, na co je používáme, že je znáte jen do školy na výtvarku atd.

Já mezi kufříky, košíky a boxíky vyrostla. Měly jsme vše roztřízené ve skříni a popsané, abychom hned věděly kde co je. Proto pro mě bylo přirozené tímto způsobem postupem času chystat a třídit dětský pokoj. Vše v nich vypadá uklizené a dokážete tak přehledně roztřídit mnoho různorodých věcí. Zvlášť pokud všude nechcete mít otevřené boxy, ty kufříky vypadají o kus lépe.

A jelikož máme tři děti z nichž každá cácora má něco svýho, co třeba ani nechce půjčovat (jo respektujeme i takové možnosti) anebo mají něco, co si jedna rychle spotřebuje a druhá šetří, tak mají rozdělené prakticky všechno, co se dá. Rozhodla jsem se proto vše nafotit a sepsat do článku, který pro vás bude praktičtější a dostupnější, než výběry na Instagramu.

 

 

Kufříky máme na skřínce na stojáka, holky si je ze skřínky berou s pomocí stoupátka nebo i řeknou, abych jim některý sundala. Další kufříky mají pod rádoby "kosmetickým stolkem" kde mají každá svůj kufřík na poklady a dva kufříky s drobnostmi z kinder vajíček.


 

V poličce nad nimi jsou ještě dva menší kufříky, které jsou taky snadno po ruce. Tím, že jsme předělávali část pokoje a původní kufříkové místo nahradil Kallax, musela jsem trochu změnit sestavení, tak je to pořád lehce v bojových podmínkách a místo budu postupně ještě měnit.


 

OLIVČIN PEPPINOVÝ KUFŘÍK

Tento kufřík je zatím prázdný, protože se jeho obsah (tedy veškeré Peppinové postavičky) válí v kinetickém písku, ale chtěla bych ho mít jako takový Peppinový domeček právě na postavičky, které si snad někdy přestanou hrát v písku anebo se do něj vytřídí všechno Peppinové, co Olivka zatím dokázala nasbírat a bude v něm mít takový malý Peppinový svět.



 

PANDA KUFŘÍK NA LEGO NELEGO

Tento kufřík byl původně výtvarný. Dostaly jsme ho plný fixek, pastelek a razítek. Využila jsem jeho malé velikosti a schovala jsem do něj Sluban pokojíčky a k tomu ještě malé "lego nelego" panenky se srdíčky jako podkladem, které jsme jako tématické malé pytlíčky kupovali v Dráčiku.



 

RETRO KUFŘÍK S WITCH POKLADY

Sbírali jste v dětství nějaké časopisy s dárky? Já si zamilovala WITCH a veškeré blbinky, které byly součástí časopisu mám schované v tomto kufříku. Je to pro mě naprosto kouzelná nostalgie, kterou jsem si zachovala a kterou si zamilovaly i holky. Rády si vše prohlíží ale s pohádkou jako takovou jsem je ještě neseznamovala. V pubertě jsem pak přešla na úplně jiný časopisy hahaha :-D.



 

ŠMOULOVÝ RETRO KUFŘÍK SE STAVEBNICÍ

V tomto dalším retro kufříku, který má taky uctihodný věk, je schovaná stavebnice, kterou si ráda vytáhne Olivka. Staví si spíš podle svého, než abychom koumaly nějaké návody, a jak je vidět, ráda staví i komíny - někdy i přímo podle barev.



 

RETRO MŮJ KUFŘÍK PŮVODEM NA VÝTVARKU

Tohle je můj bývalý kufřík na výtvarku, kde jsem ještě nedávno měla schované uhly i vodovky ještě opravdu původem ze základní školy ale udělala jsem z něj kufřík na blbiny z kinder vajíčka a takové ty drobné nezařaditelné a neroztřditelné ptákoviny. Holky baví se v něm přehrabovat a já byla úplně stejná jako malá. Byly to pro mě všechno poklady, které jsem schovávala a pravidelně jsem se k nim vracela - i proto mám mnoho retro číčovin z kinder vajca zachovaných.



 

NESMRTELNÝ TAŤKA ŠMOULA KUFŘÍK

Kdo by tomu věřil, že ten kufřík bude i po těch xxx letech vypadat tak skvěle. Je opravdu pevný, bytelný a ten nikdo jen tak nezničí. Doufám, že se zachová ještě několik desítek let. Schovávají se v něm další nesmysly z kinder vajíček, různých pokladů, od zubařek, doktorů atd. Ten je ze všech asi nejvíc hraný bych řekla a Klaudinka si ho kolikrát přivlastní na palandu.



 

MŮJ RETRO KUFŘÍK S TROLÍKY

Co jsem roky sbírala opravdu od mrňava, byly trolíci. Milovala jsem je, bavily mě, fascinovaly mě a dostávala jsem je ke každé příležitosti v různých velikostech. Mám malinké na tužku ale mám i velkého jako plyšáka. Pamatuju si, že jsem jako malá měla jednoho i plného pěny do koupele. To byla opravdu láska a jsou mojí největší srdcovkou :-).



 

DÉČKO KUFŘÍK S RETRO MAŇÁSKY A PÍSKACÍMI HRAČKAMI

Déčko kufřík jsme dostali kdysi dávno od ségry a mám v něm schované retro maňásky na ruku a gumové pískací retro hračky, které vždy vytahuji pro miminka a bude si s nimi hrát i maličký. To je taky nádherná nostalgie, kterou zachováváme už tolik let. Jsou z mého dětství, rostou s nimi i holky a poroste s nimi i ten náš mrňavý bobánek.



 

KUFŘÍK SANTORO LONDON

Tento kufřík jsme dostali pár let zpátky od oxybagu při jedné z prvních spoluprací a vytvořila jsem z něj kufřík na Playmobil, který kupujeme jak v sadách, tak i v kusových pytlíčkách. Narozdíl od Lega jsou postavičky i komponenty větší a nemají takovou schopnost ztrácení, jako má Lego. Mají v něm tedy svět Playmobilu, který pravidelně doplňujeme.



 

MAGIC UNICORN OXYBAG

Tento kufřík měla Sofinka jako součást celé školní sady do první třídy a aktuálně v něm má jen foukací fixy, protože ostatní výtvarné drobnosti (včetně akrylových barev) jsou v kuchyni denně využívány, proto je do kufříku nevracím. Narozdíl od běžných kufříků je jinak stavěný a má i plastové zapínání, což může působit křehce ale já bych naopak řekla, že je pevný a stabilní. Je to tedy Sofinčin kufřík na výtvarné potřeby, který ale má doma, do školy nic takového nepotřebují.



 

MOTÝLÍ KUFŘÍK OXYBAG

Tento motýl je taky značky Oxybag a Klaudinka ho má jako svůj výtvarný. Některé výtvarnosti mají holky rozdělené, protože je dostaly každá zvlášť ale pak máme ještě jeden společný hromadný výtvarný kufřík, který ukážu později. Klaudinčin motýl je stejného designu jako byla její výbava v první a druhé třídě. Než podlehla kouzlu lišek, se kterými se kufříky ale nevyrábí a když už, je to na ni už "dětské".



 

ZAJÍČKOVÝ OXYBAG KUFŘÍK

Tento kufřík si vybrala Sofinka ale ve finále se z něj vytvořil společný výtvarný kufřík. Mám ale spadeno na kufřík s designem výtvarky, abych ho pak časem mohla uvolnit. Zatím ho na nic nepotřebuje, ale je její, to se ví. Obsahuje veškeré nerozdělené výtvarné potřeby všeho druhu a razítka.



 

TRIO KUFŘÍKŮ S VÍLAMI

Tyto kufříky mají holky od mamky a každá má svůj na poklady, které někde najde, uloví, dostane, vyhraje atd. Poznají si je tak, že si Olivka zvládla počmárat fixou vílu a Sofinka si ho někde z boku polepila samolepkami.


 

Olivka má svůj kufřík ještě poloprázdný, protože přeci jen je mladší a takový blbinky nesbírá zas tak dlouho. Nesmí v něm chybět její žabák, enchantimals panenka, hlavolamy i polly pocket. Je to kufřík, se kterým si ráda zaleze do postele a dokáže u něj sedět a hrát si.


 

Klaudinčin kufřík je už tolikrát přeorganizovaný a přeskládaný a stejně je děsně nadupaný všemu různými přívěsky, drobnými hračkami, drobnostmi z pionýru, medailí, taky v něm má polly pocket, opičku na prst a mnoho dalšího.

 

 

Já si myslim, že kdybych vám dala hádat, který kufřík je čí, tak to všichni moc dobře odhadnete. Holky jsou každá opravdu specifická a to není jen tím, že jsou věkově od sebe 3 a více let. Sofinka je na různé roztomilosti, třpytivosti, jednorožce, taky nechybí polly pockety, placka předškoláka a mnoho dalšího.


 

TRIO MOTÝLÍCH KUFŘÍKŮ OXYBAG

Další trio kufříků jsem holkám kupovala na oxybagu, abychom měli další možnosti na třídění a taky proto, že byla tehdy 20% sleva a to je ideální stav na nákup dalších kufříků hahaha! :-D Fialové s motýly ještě nemají, tak jsem ho vzala třikrát. Teď už ale spíš beru jednotlivě dle výběru každé z nich.


 

V jednom kufříku jsou naskládané Rainbox high. Celkem jich mají pět a do kufříku se nevejde sice úplně všechno, ale Klaudinka má jednu u sebe na posteli a druhou u táty. V kufříku jsou tedy tři panenky a celý módní salon, který dostala Sofinka k narozeninám + veškeré doplňky. Stojánky k nim mají bokem.


 

Klaudinčin pokemonový kufřík plný figurek i kartiček a pexesa z mého dětství, doplněný o novinky, které stihla nasbírat. Ještě má album na kartičky, ale to skladuje taky u sebe na posteli. Když jí chytne pokemonová mánie, dokáže se v tom přehrabovat hodiny a já jsem vděčná kolik se toho po mně zachovalo, protože ty dnešní ceny jsou šílený.


 

Třetí kufřík je výtvarný Olivčin, kde má foukací fixy, tempery, voskovky, malování vodou, samolepky, tetovačky apod. Pracovní sešity, listy a omalovánky mají všechny tři ve školních deskách. V kufříku je opravdu jen to, co je na tvoření jako takové a dostaly to jednotlivě buď každá stejné nebo každá něco jiného. Holky třeba tempery nemají, ty dostala Olivka ale samozřejmě, že je použijí všechny, jen jsou u ní v kufříku.




ZÁVĚREM

Když si na Pinterestu dáte vyhledat "play suitcase", vyjede vám nespočet dalších možností, jakým způsobem s kufříky pracovat a jak si je tvořit, dotvořit a přetvořit. Původně jsem chtěla s kufříky tvořit právě takové malé světy hlavně na delší cesty autem, ale nakonec je máme využity na maximum takhle v dětském pokojíčku a rozhodně s nimi zdaleka nekončíme. Chystám se kupovat další, jen než se mi naskladnil vyprodaný, vyprodaly se jiné, takže čekám ale jsou v plánu.

Kufříky jsou v podstatě na každém rohu. Pořídíte je v různých papírnictvích, v Globusu anebo na eshopech typu oxybag, stil nebo detskyeshop. Já se vždycky řídím tím, kde najdu co nejvíc druhů, které se mi hodí a které jsem si vyhlídla. Takže nakupuju různě a klidně i jednorázovkou v Globusu. 

Napište mi schválně, jak jste na tom s kufříky vy? Většinou mi chodily reakce, že je máte jen do školy na výtvarné potřeby a nevíte, co do nich dávat jiného. Holky to mají obráceně, ty je do školy vůbec nepotřebují - tam pracují s akvarelem nejčastěji a mají ve škole přímo ateliér jako místnost, kam chodí malovat. Takže jm stačí většinou staré tričko a nic víc :-).


Žádné komentáře:

Okomentovat