24. listopadu 2018

LUŠTÍME: Časopis Šikulka - 12/2018

V minulé recenzi časopisu Šikulka jsem psala, že to bylo slabší číslo oproti prvním dvěma naprosto parádním! A myslela jsem si, že to byla výjimka, že se laťka zase zvedne s vánočním číslem, ale není to tak, bohužel. Alespoň tedy z mého pohledu.

Toto číslo je ještě slabší, než to předchozí a tohle tedy bude poslední recenze časopisu Šikulka na blogu. Tak jak jsem ho chtěla předplatit, nakonec předplácet nebudu a jsem ráda, že jsem s tím předplatným ještě chvíli počkala.

No schválně, posuďte sami.




OBSAH

Učení
  • Zjisti správný počet
  • Co sem nepatří
  • Učíme se písmeno D d
  • Co přinese Ježíšek?
  • Pomoz Matýskovi ustlat postýlku
  • Ulož panenku do postýlky
  • Spoj správně

Zábava
  • Omalovánka
  • Mikulášský průvod
  • Dopis Ježíškovi
  • Poskládej adventní kalendář
  • Vymaluj stromeček
  • Pomoz autíčkům najít trasu
  • Najdi rozdíly

Mluvení
  • Podívej se, sněží 
  • Vyber správně
  • Vyprávěj s námi o Mikulášově nadělování
  • Kam čert nesmí?
  • Pohádkové pexeso
  • Posíláme přání
  • Nauč se říkanku


CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE?

V tomto čísle bych to spíše nazvala jako "co nás zaujalo jako jediné", ale ať vidíte, co se z něj dá tentokrát vymáčknout a bude Vám to třeba stačit :-).


1. VYSTŘIHNI SI MIKULÁŠSKÝ PRŮVOD

Mikulášský průvod ve smyslu Mikuláše, anděla a dvou čertů, který si vystřihnete, nalepíte na něj špejli a můžete si s ním buď průvod přímo zahrát (jako s malým loutkovým divadlem) anebo si je vystavíte jako dekoraci v květináčích. 




ADVENTNÍ KALENDÁŘ

Adventní kalendář plný hádanek.

Z jedné strany vystřihnete kartičky s různými obrázky a schováte si je bokem. Třeba někam do obálky, kterou budete mít poblíž adventního kalendáře.

Na vedlejší straně jsou různé druhy hádanek, které vybíráte podle čísel ze zadní strany.

Např: Oblíbená hračka kluků, Najdi zasněžený smrk, Kam Ježíšek naděluje dárky, Co tě na sněhu sveze z kopce, Co jíme na Štědrý večer apod.

Stranu s čísly a hádankami bych si dokázala představit pověšenou na zdi, aby byl adventní kalendář stále na očích a navíc by vypadal hezky i jako dekorace.





O POPELCE

K pohádce O Perníkové chaloupce, O Červené Karkulce a O Smolíčkovi Pacholíčkovi se přidává pohádka O Popelce.

Tato pohádka s pexesem je asi to nejlepší, co časopis Šikulka doposud vymyslel a trochu mě to i nutí pokračovat v nákupu dalších čísel, jelikož bych ráda i ty další pohádky :-D.

Opět na jedné straně pohádka a na vedlejší straně oboustranné pexeso s příběhem.





POHLEDNICE/SLOŽ SVÉ JMÉNO

U této aktivity jsem se zasekla a přemýšlela jsem, jestli ji do recenze zařadit nebo ne. 

Nakonec jsem si řekla, že ji zařadím, protože by se Vám mohla líbit i jako inspirace pro zaslání originálního pohledu babičkám/dědečkům a dítko by mohlo na zadní stranu pohlednice sestavit svoje jméno jako podpis :-).






ZÁVĚREM

No a to je vážně vše. Holky o toto číslo pomalu nezavadily. Jen si ho každá prohlídla a pak jsem ho našla v koutě. 

Co se týče mého pohledu na časopis jako takový - Asi to beru z pohledu toho, že pokud bych chtěla pracovní listy, bludiště, křížovky, stíny atd., tak si je jednoduše najdu na internetu, stáhnu a vytisknu.

První dvě čísla se fakt moc povedly, až jsem si říkala, že to je docela slušná konkurence pro časopis Puntík, ale moc dlouho to nevydrželo.

Jediný, co se mi v něm fakt moc líbí, je pohádkové pexeso.

Navíc se zvedla už i cena, sice na 29,90Kč tedy o 5Kč ale třeba u Puntíka přišlo zdražení až po roce.

Pořád ale doufám, že nás čeká ještě nějaké skvělé číslo, budu to hlídat :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat