15. listopadu 2018

HRAJEME SI: Korková zatloukačka s dřevěnými tvary

Korková zatloukačka s hřebíčky je taková klasika mezi "hračkami" či aktivitami pro děti a z mého pohledu se řadí mezi jednu z nejlepších "hraček", která by měla být v každém dětském pokojíčku.

U Klaudinky se na ni nedostalo, kupovaly se jiné věci a hlavně v té době jsem ujížděla na plastových šílenostech. Tak jsem si řekla, že to doženu u Sofinky, ale můžu Vám upřímně říct, že si ji užívají obě dvě na maximum - jen ne dohromady :-D.

Úspěch tedy zklidila nečekaně veliký a já se opět tluču do hlavy, že jsem ji nepořídila dřív.




OBSAH BALENÍ

  • Korková destička
  • Sáček s tvary
  • Sáček s hřebíčky
  • 2 kladívka



Celkem balení obsahuje 243 dílků.


KORKOVÁ DESTIČKA

Destička je menších rozměrů (17 x 24,5cm) a je silná přibližně 1cm.

Je měkká, takže kolikrát stačí hřebíčky zamáčknout prstem, to zvládne i malé dítko. Nemusí se cíleně zatloukat, takže je na dítěti pro jakou verzi se rozhodne - určitě může střídat oba způsoby :-).




DŘEVĚNÁ KLADÍVKA

Kladívka jsou celodřevěná a hodně lehká. Musím říct, že se mi s nimi špatně zatlouká, jsou vážně lehoučká - spíš bych zvolila hlavu kladívka trošku těžší z těžšího kousku dřeva.

Dětem to ale nijak zvlášť nevadí. Navíc opravdu oceňuji, že jsou v balení dvě a že se mi o ně ty naše cácorky neperou.




Jedna strana je placatá, druhá je zkosená. Dítěti můžeme vysvětlit, že se jednou stranou zatlouká a druhou se napomáhá vyndat hřebíčky opět ven. Zbytek už je čistě na něm. Hřebíčky jdou dobře vytáhnout i ručně stručně.




SÁČEK S HŘEBÍČKY 

Jsou to malé, zakulacené hřebíčky s docela špičatým hrotem.




Dítě se může snadno píchnout, takže je samozřejmě potřeba ho více hlídat. Na druhou stranu ho to z mého pohledu naučí opatrnosti.




SÁČEK S TVARY

Tvary jsou dřevěné, různorodé a ve čtyřech různých barvách - žlutá, zelená, modrá, červená.



Pokud jsem se dobře dívala, tak ne všechny tvary jsou ve všech danných barvách. Je to tam spíše nahodile. Chybí mi tam například možnost žlutého měsíce - měsíc jsem našla pouze modrý a červený.

Pár žlutých koleček najdete také s obličejem, takže je možné vytvořit třeba panáčka anebo sluníčko se "smajlíkem" jak říká naše Klaudinka.




PŘIPRAVENO PRO DÍTĚ

K tomu, aby s touto pomůckou/hračkou dítě pracovalo co nejpohodlněji aniž by bylo všechno všude, jsem využila Montessori tácek, dřevěnou krabičku a bambusový košík. Tyto pomůcky mám z eshopu samostatne-dite.cz :-)

Pak je čistě na dítěti, jakým způsobem mu bude připravená aktivita nejpohodlnější. Hlavní je, že je jasně definována pracovní plocha a že má pracovní materiál svůj vymezený prostor, tak se bude dítěti pracovat mnohem lépe.






PŘÍKLAD VÝTVORU

Moje na rychlo vytvořená práce :-D. Kdybyste náhodou nepoznali, tak jde o maják, loďku, vesničku a rybky :-D. Holky si s tím hrají většinou večer, kdy už není dostatečné světlo na focení, tak jsem rychle improvizovala po svém.

Klaudinka se už snaží vytvářet různé druhy obrazců. Nejraději staví koloběžku, kterou má moc vytouženou (to bude pod stromečkem radosti, až ji tam opravdu najde).

No a Sofinka si přibíjí tvary tak, jak ji přijde pod ruku.
 



CO SE DÍTĚ ÚČÍ

  • Barvy
  • Tvary
  • Opatrnost
  • Kombinace tvarů
  • Procvičuje jemnou motoriku
  • Rozvíjí fantazii

DOPORUČENÝ VĚK

Původně jsem tuto zatloukací aktivitu volila pro Sofinku, které jsou 2 roky. V tomto věku bych ji tak nějak přibližně viděla, že by ji dítě už mohlo využít.

Opět ale (jako vždy u všeho) záleží na konkrétním dítěti a jeho zájmech. No a samozřejmě, že to chce dohled kvůli hřebíčkům. Takže je rozhodnutí na každém rodiči, ale ve 2 letech už je to v našem případě krásné hraní :-).

Umí si s ní skvěle vyhrát i Klaudinka, která s ní řádí dá se říct každý den a věřím, že jim ještě dlouho poslouží. Takže pokud váháte, jestli ji pořídit i staršímu dítěti třeba kolem 4-5 let, tak neváhejte a pořiďte ji.


ZÁVĚREM

Nebylo by na škodu, kdyby byla korková destička větší, ale na druhou stranu to malým dětem bohatě stačí. Přeci jen ty děti vidí věci jinak než my - což mi připomíná, že spousta věcí z mého dětství je najednou dost malých, přitom jsem jen vyrostla :-).

Jsem mile překvapena, jak to holky chytlo a tím pádem se tato zatloukačka řadí mezi naše TOP hračky/pomůcky a určitě ji najdu místo na našich poličkách, kde bude po ruce v aktuálním období k okamžitému použití :-).

Nezapomínejte, že pokud dítě ve starším věku projeví zájem o něco, co je pro menší děti, je to naprosto v souladu. Může se mu vrátit senzitivní období na něco, co nebylo dostatečně uspokojeno. Už Marie Montessori říkala, abychom jako rodiče následovali dítě a ne tabulky.


Pokud Vás tato zatloukací pomůcka zaujala a chtěli byste ji Vašim dětem také pořídit, najdete ji na eshopu Funkids.cz a to přímo ZDE.


Cena: 205Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat