6. listopadu 2018

LUŠTÍME: Časopis Šikulka - 11/2018

Tak jsem si říkala, že bych si Šikulku přeci jen předplatila, protože ho vůbec nezvládáme kupovat včas a stále zapomínáme, že už vyšel. Takže je tato recenze trochu s větším spožděním, ale řekla jsem si, že v nich budu pokračovat, protože by se Vám mohly hodit.

Já nevím, jestli jsem jen slepoň anebo nikde na zadní straně nepíšou, kdy vychází další číslo. Vím jen, že se to pochybuje zhruba kolem poloviny měsíce, ale než se k tomu dohrabeme, tak už je začítek dalšího měsíce. Datum vážně nevidím, abych si to mohla lépe pohlídat.

S druhým číslem se laťka zvedla, tak jsem byla hodně zvědavá na další číslo. Musím ale říct, že mě tam nic zvlášť nezaujalo, abych si řekla třeba "týýjooo" nebo "žjoooova" anebo "wooow to se povedlo". Opravdu nic. Projela jsem toto číslo a řekla jsem si, to je jako celé?

Ono je těžké udržet laťku stále vysoko a vymýšlet pořád nápady, ze kterých budou čtenáři nadšeni, ale já nakonec s tím předplatným nevim, nevim noo.

Tak se na to podívejme.




OBSAH

Učení
  • Kdo je v lese nejpilnější
  • Najdi Matýskovi čepici
  • Proč je den už zase kratší
  • Pojmenuj období roku v kalendáři
  • Strašidelný průvod
  • Co udělá ježek, když potká lišku
  • Poslouchej pohádku a pak ji vyprávěj

Zábava
  • Schovej berušku do úkrytu
  • Zapoj fantazii
  • Procvič krk a hlavičku
  • Vytvoř si světýlko
  • Vyber si, jak bude lampička vypadat?
  • Jak se ježek přejedl a usnul
  • Pomoz netopýrovi najít cestu

Mluvení
  • Víš, proč má veverka tolik skrýší?
  • Učíme se písmenka Z a Ž
  • Najdi rozdíly
  • Kdo ještě mohl děti polekat?
  • Vymaluj si hrneček na čaj
  • Pomoz netopýrovi najít cestu
  • Kudy plul kapr ke dnu


CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE?


1. VÍŠ, PROČ MÁ VEVERKA TOLIK SKRÝŠÍ?

Tahle aktivita se mi líbí, i když by mohly být plody třeba větší a s možností vystřihnutí, aby se dalo přiřazovat opravdu aktivně a ne jen takto "pasivně".

Dítě se navíc seznámí s jednotlivými druhy ořechů a plodů, které si ním společně můžete pojmenovat a na procházce nebo na výletě si ukázat konkrétní stromy, ke kterým patří.

No a můžete si také říct třeba který ořech má veverka nejradši :-).




2. PROČ JE DEN UŽ ZASE KRATŠÍ?


Aktuální povídání pro ty, kteří změnu času už trochu více vnímají a pozorují, že už je mnohem dříve tma. Už téměř skoro v době, kdy naše Klaudinka chodí ze školky.

Můžete si s dětmi rozebrat jednotlivá roční období a popovídat si o tom, co se v konkrétním období všechno dělá a kam třeba i jezdíte nebo jaké máte tradice.

A také si můžete více rozebrat i to, jak celý tento proces funguje ve vesmíru :-).





3. VYTVOŘ SI SVĚTÝLKO/JAK BUDE LAMPIČKA VYPADAT?


Moc hezký a jednoduchý návod na to, jak s pomocí rodičů vytvořit halloweenskou dýni + navíc na pravé straně inspirace, jak by mohla třeba vypadat.

Sice je už po Halloweenu ale i tak si případně můžete popovídat o tom, jak vznikla tato tradice. Proč se vyřezává dýně a co to vlastně znamená.

Jako malou nápovědu můžete využít můj loňský článek Blíží se Halloween, kde snadno veškeré informace dohledáte :-).





4. O VĚTRU, MRAKU A LEDOVÉ KAPCE/OMALOVÁNKA


Vystřihovánka kapek, které se následně přilepí na druhou stranu a do středu se domaluje dům, ve kterém bydlíme. Nic zvláštního, ale zabaví a zaujme :-).





5. O SMOLÍČKOVI PACHOLÍČKOVI

Já toho Šikulku asi budu kupovat už jen proto, abych si dosbírala kartičky s pohádkami :-D.

V předchozích číslech byla pohádka O Perníkové chaloupce a O Červené Karkulce. V tomto čísle nás čeká pohádka o Smolíčkovi Pacholíčkovi.

Tento způsob se mi opravdu moc líbí. Vzniknou kartičky, které následně dítě může sestavit podle vyprávění a nebo naopak podle nich vyprávět samo.





ZÁVĚREM

No já nevím, přemýšlela jsem už vážně o tom předplatném ale asi ještě počkám s dalším číslem, protože laťka podle mě klesla docela zprudka.

Jsem z toho dost na vážkách. Čekala bych, že laťka klesne později a ne se třetím číslem, ale tak uvidíme ještě no. Cenově je to pořád jako zadarmo, ale člověk už byl po předchozích číslech tak nějak natěšený, takže zklamání bylo.

Pomalu ale jistě přibývají i reklamy, s čímž se ale musí počítat. Bez reklam se nízká cena časopisu těžko udrží. Reklamy k tomu patří, pokud se má cena udržet.


Cena: 25Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat