9. září 2019

ČTEME/MÁMY SOBĚ: V bříšku - aneb 42 týdnů těhotenství pro malé i velké

Už v době, kdy Aneta Žabková knihu teprve tvořila, tak jsem věděla, že ji budu potřebovat. Aneta má ve svých ilustracích jedinečný smysl pro humor, tak mi bylo jasné, že to bude pecka!

V té době, kdy se teprve rýsovala, jsem ještě nebyla těhotná, takže kniha vyšla ve finálně skvěle v době po Anetině porodu a zároveň v mé polovině těhotenství.

Koupila jsem ji snad hned první den jejího vydání, kdy jsem naběhla do knih ve Varyádě v Karlových Varech a celá šťastná jsem s ní odcházela :-D.




"Možná už brzy budeš mít bratříčka nebo sestřičku. Zatím je ten malý človíček ale ještě u maminky v bříšku a tebe určitě zajímá, co tam uvnitř vlastně dělá. Anebo tě možná zajímá, co se dělo před tvým narozením u maminky v bříšku s tebou. Jestli ano, tak je tahle knížka přímo pro tebe!
Tak hezky poslouchej a já ti povím příběh malého človíčka, co bydlí ...

Kde?

No přece
v bříšku."




KAPITOLY KNIHY

Kniha je rozdělena celkem do 42 kapitol, které představují jednotlivé týdny těhotenství. V každé z nich se dozvíte, co malý človíček v břiše prožívá, ale také co prožívá jeho okolí a jak na něj to okolí vlastně také působí.




Kniha je doplněna povídáním, které ztvárnila Michaela Fišarová. Celé knize dodá takový ten správný šmrnc a takovou tu třešničku na dortu, která je kolikrát až dojemná a nejednou se u knihy budete sami rozplývat.




Texty jsou psány vtipně, že se zasměje i dospělý a zároveň taky jednoduše a uvolněně, aby je pochopili i ti nejmenší.




A pak, že si děti uvědomují čůrání až v roce a půl nejdříve. Prdlačky, ony už to umí od 13 týdne v břiše hahaha! :-D. Je pravda, že to ale některým dětem zůstane pak i v té vaně a to už zase taková sranda neni :-D.




Trefné ilustrace i výrazy ilustrovaných postaviček nemají vůbec chybu a kolikrát se u nich chechtám, že ze sebe pak sama nemůžu přestat :-D.


 



Kolem 20. týdne už miminko v bříšku slyší hudbu zvenku, takže se budoucí sourozenci mohou zapojit i v pouštění oblíbených písniček pro miminko.




Pokud jste aktuálně těhotné, můžete si s dětmi přečíst jednu kapitolu vždy se začínajícím týdnem. Tak Vám kniha vydrží po celý průběh těhotenství a bude Vás jím krásně provázet.




Já se v tom třetím těhotenství v týdnech nějak ztrácím, takže už mám připravenou záložku vždy u konkrétního týdne a najednou se mi přehled zlepšil :-D. Za to se ale ztrácím v měsících. Jakmile se mě někdo zeptá na měsíc, protože naopak nezná týdny, tak jsem mimo :-D.




Pomalu se blížíme do finále. 30tt už začíná být náročnější období, kdy už má miminko méně prostoru a je už kolikrát otočeno hlavou dolu a podle knihy je veliké asi jako hrnec :-D.




A je to tadyyy. Miminko je na světě a zjistilo, že může hlasitě křičet. Jojo, na to se už opravdu těším hahaha :-D.




ZÁVĚREM

Krásně vypracovaná kniha, kterou bych doporučila nejen malým nastávajícím sourozencům, ale taky nastávajícím maminkám, které zaručeně pobaví i dojme.

Je to úplně jiný level ve srovnání s těmi všemožnými i nemožnými internetovými texty. Psána je s lehkostí a vtipem, přitom se zároveň dozvíte veškeré podstatné informace.

U nás bylo docela komické, když si ji Klaudinka neustále otáčela s miminkem hlavou nahoru a nechápala, že ji má pak obráceně, že to miminko hlavou dolu patří :-D.

Baví obě holky a já ji mám jako svého průvodce.

Neberu ji totiž vůbec jako dětskou knihu a přiznám se, že jsem ji koupila spíše pro sebe jako těhotnou plnou hormonů, než pro děti :-D.

Uznejte sami, je prostě parádní!

Měla by být běžně dostupná všude možně v knihkupectví nebo na eshopu Albatrosmedia.cz.


Cena: 249Kč (cca)

Žádné komentáře:

Okomentovat