3. září 2019

LUŠTÍME: Časopis Puntík - září 2019

Nedávno nám přistál ve schránce záříjový časopis Puntík, který je zaměřený na návrat do školky.

Sklídíte jablka a hrušky do svého košíku, s pandou Švandou si připravíte věci do školky, navštívíte žirafy, seznámíte se s novým kamarádem vombatem Jirkou, s Lízou a Pupíkem si vyskočíte pro jablka, najdete všechny zmatky, s lišákem Foxem se naučíte poznávat stromy, zažijete zábavu s Edou neposedou, s průzkumníkem Žárovkou objevíte školku, sestavíte si překrásný vláček, přečtete si příběh o martínkovo obavách, medvídek Vilda Vám bude vyprávět o své sklizni a čtení završíte puntíkovo nápady a luštěním pro větší děti :-).

Tentokrát opět dorazil dohromady i s Maminčinným Puntíkem, který časopis Puntík doprovází čtyřikrát do roka.




A CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE?


1. KOŠÍK PLNÝ OVOCE

Tohle titěrný stříhání je pro mě peklo, ale holkám se košík s ovocem zalíbil okamžitě, tak jsem si ho střihla. Vystřihla jsem i malou verzi košíčku a jsem zvedavá, co s tím holky vymyslí :-).




2. TO JE ALE ZMATEK!

Zmatek je tentokrát jen na jedné straně, ale hlavně, že tam je. To je jedna z prvních věcí, kterou Klaudinka hledá a u které se neuvěřitelně hihňá :-). 

Když už máme knihu průzkumníka Žárovky i Edy neposedy, co takhle knihu plnou zmatků a úkolů?

Hmm? 




3. EDA NEPOSEDA

Eda neposeda je lumpík jako ty moje dvě cácorky, které moc baví. Tentokrát si společně vybarvíte kousky zeleniny a rozpoznáte co je brambora, hrášek nebo mrkev.




No a další dvoustrana z knihy mi udělala radost. A kdo z Vás ještě knihu Edy neposedy nemáte, tak mě pěkně naštvete :-D.




4.  BEZPEČNĚ DO ŠKOLKY

Tahle strana zaujala Klaudinku, která ji považuje za bludiště, na kterých stále ujíždí a bavilo ji luštit, kterou cestou Vendulka nakonec s tatínkem půjde. Sice to zmákla hned, ale dalších několik minut jsme si rozebíraly celý obrázek.




 5. PRŮZKUMNÍK ŽÁROVKA

Průzkumník Žárovka objeví zvláštní zařízení. Neznámou budovu se zahradou. Co objevili, když nahlédli okýnkem dovnitř? :-)




6. VYSTŘIHOVÁNKA VLÁČEK

Krásná vystřihovánka, která má na zadní straně vždy nějaký úkol, jako například hledání rozdílů mezi mašinkami.





MAMINČIN PUNTÍK

Na Maminčim Puntík mi chodí spousta negativních zpráv. Píšete mi, že to je pro Vás škoda papíru, že byste za něj nedali ani korunu, že by neměl vůbec vycházet apod. 




Já to chápu. Vždy se ale na všem snažím najít něco pozitivní, takže musím říct, že recepty mají opravdu lákavé a snaží se psát o zajímavých tématech nebo lidech, kteří se vypracovali takovým způsobem, že mají úspěšnou firmu.

Ale přidala bych nějaké luštění, když už si deti luští Puntíka či Tečku, tak já bych uvítala taky nějakou křížovku, osmisměrku a tak.

Tentokrát mě zaujalo těchto pár věcí:


7 TIPŮ JAK PŘIPRAVIT DĚTI NA NÁVRAT DO ŠKOL(K)Y

Já nic takového naštěstí nikdy řešit nemusela a nedošlo k tomu aní teď s nástupem Sofinky do školky, ale pro Vás to můžou být zajímavé tipy, které třeba využijete.




ANGLIČTINA HRAVĚ

Pokud mě sledujete delší dobu, tak víte, že angličtinu podporuji ve velkém a to už od útlého věku. A proto jsem ráda, že se nabízí víc a víc možností pro rozvoj angličtiny u malých dětí. 

Určitě je vždy lepší dát přednost rodilému mluvčímu, než to nechat jen třeba na hodiny ve škole, kde mnohdy rodilý mluvčí vůbec není a co si budeme povídat, ani ta výslovnost p. učitelek není úplně poslouchatelná.

Pokud Vaše dítko angličtina baví, tak ho rozvíjejte a podporujte ho v tom. V budoucnu to bude výhoda doslova k nezaplacení :-).




SLADKÉ KVÁSKOVÁNÍ

Šířit informace o kvásku, který si můžete vymazlit i Vy doma, je parádní. Já dříve kvásek měla, ale nebyl na něj čas, tak jsem ho zrušila ale je to skvělá věc a dají se s nim vytvářet výborná a chutná jídla - sladká, slaná, do polévky apod. V tomto čísle najdete recept na kváskový ovocný koláč.



ORANŽOVÁ TERAPIE

V minulém čísle byla myslím zelená verze. Tentokrát je součástí Maminčina Puntíku oranžová terapie ve smyslu dalších antistresových omalovánek.
 



TIPY NA SVAČINY

Já jsem na ty recepty ať už na snídaně, sladké, slané, svačiny, večeře, cukroví. Prostě cokoliv a v této kapitole získáte tipy na svačiny v podobě malinového cheesecaku, okurkových rolek, toustových rolek, salátu s okurkou a ananasem, mrkvového koláče a domácí proteinové tyčinky. 




MONTESSORI OBJEVOVÁNÍ

Co se týče Montessori světa, tak jsme ráda za osvětu i v tomto ohledu, protože si pořád spousta lidí myslí, že Montessori jsou buď drahé pomůcky, nezdravě volná výchova anebo že to je naopak úplně každá dřevěná hračka. 

V tomto čísle Maminčina Puntíku si můžete přečíst rozhovor s Jankou Beranovou, která je akademickou ředitelkou Mandaly Montessori.

Montessori je úžasný svět :-).




DOMÁCÍ DEODORANT

No a v závěru mě zaujal recept na domácí deodorant, který je jednoduchý a z poměrně snadno sehnatelných surovin. Takové recepty bych uvítala taky více, protože je zaručeně využiju :-). 





No a kde Puntíka seženete? Je k dostání v trafikách Lagardere – Relay a Inmedio, Peal, Finex, Valmont, Presmedia, GECO a v obchodech Albert, Tesco, Globus nebo na Česká poště. Sama za sebe ovšem doporučuji předplatné, ke kterému si navíc můžete vybrat dárek :-). 

 
Více informací na oficiálním WEBU časopisu.

Cena: 39Kč

2 komentáře:

  1. Jaký máte názor na Vombata? Z té části jsem hodně nešťastná. Dcera mi po přečtení začala prznit slova.... a celkově mi zrovna tato část přišla hrozná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je zkomolený jen ten název pokud dobře koukám a to bych vysvětlila, že je to schválně, protože jsou z Austrálie. Na holky to nemělo žádný efekt.

      Vymazat