10. září 2018

LUŠTÍME: Časopis Šikulka

Časopis Šikulka je nový časopis pro děti ve věku 3-7 let, který před několika týdny, na sociálních síťích, vyvolal obrovskou vlnu nadšení a touhu po jeho pořízení.

Já nejdříve vůbec neplánovala, že ho zakoupím. Viděla jsem pár fotek, neustále na mě různě vyskakovalo doporučení, ale nijak výrazně mě nezaujal. Přišel mi jako obyčejný časopis, tak jsem nad tím pokaždé jen mávnula rukou a víc to neřešila.

Koncem srpna jsme úplnou náhodou byli na drobném nákupu v Globusu, vybírat dárek k narozeninám pro Klaudinčinu kamarádku, a tam na mě časopis doslova číhal.

Nedalo mi to a řekla jsem si, že i pro Vás by recenze mohla být cenná. Tak se na něj pojďme společně podívat - tedy pokud se ještě najde někdo, kdo ho doma nemá a kdo ho nezná :-D.




ÚVODEM

Časopis Šikulka je určen všem zvídavým dětem, které si rády hrají, rády se učí něco nového a rády si o všem povídají. Seznámíte se s Matýskem a Týnkou, kteří Vás budou časopisem provázet.

Matýsek právě nastupuje do školky, jsou mu 3 roky, a Týnka je už předškolákem, je jí 5 let, takže si procvičí vše, co bude potřebovat k zápisu do školy.


OBSAH

Učení:
  • Co nás sveze?
  • Kdy je sluníčko na obloze nejdéle?
  • Kdo tu létá? Co tu kvete? Kdo tu žije? Kdo se skrývá pod zemí?
  • Kam se zvířátka schovají před bouřkou?
  • Trénuj slova, kde se S schová
  • Kdo má rád vodu sladkou a kdo slanou?

Zábava:
  • Co kolem nás jezdí, pluje, létá?
  • Na koho číhá kočka Rafinka?
  • Co se třpytí na obloze
  • Zajícova kličkovaná
  • Objevy v lese. Hledej, poznej, vystřihni a nalep
  • Pilný kos a žížala

Mluvení:
  • Cestuj s námi
  • Krátká noc a dlouhý den
  • Objevy na letní louce
  • Slož a vyprávěj pohádku
  • Pohádkové pexeso
  • Na liškách
  • Zašeptej Š a zasyč S

Obsahově je docela pestrý a dost zaměřený i na rozvoj řeči a slovní zásoby, aby mělo dítě motivaci víc a víc povídat a rozvíjet věty.


CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE


1. CO KOLEM NÁS JEZDÍ, PLUJE, LÉTÁ

Hezky ilustrovaná aktivita s různými dopravními prostředky (kolo, auto, letadlo, vrtulník ..), které si vystřihnete a správně zařadíte podle toho, kde se s nimi můžete setkat (ve vzduchu, na vodě, ve městě, v lese nebo na luční stezce).




2. KDY SVÍTÍ SLUNÍČKO NA OBLOZE NEJDÉLE

Opět moc hezky ilustrovaná aktivita, ve které si může povídat o tom, ve kterém ročním období je den nejdelší a kdy nejkratší. Také si můžete vyjmenovat, co je pro jednotlivá roční období charakteristické.


 


3. O ČERVENÉ KARKULCE

Abych pravdu řekla, tak Klaudince ještě klasické pohádky vůbec nevyprávím. Ví, že existuje ta a ta postava, ale aby znala děj, tak to ne.

Zde se mi pohádka líbí hlavně díky tomu, že je na vedlejší straně pexeso, která má zezadu název pohádky. Moc doufám, že v dalších dílech budou i další pohádky. Jsem totiž odjakživa sběratel a ráda bych je nasbírala všechny :-D.





4. POČÍTÁME, SPOJUJEME

S dítětem si spočítáte ovoce tak, aby byl vždy výsledek 5. Ovoce následně zkusíte správně pojmenovat a nakonec si ho vybarvíte.




5. POZNÁVÁME TVARY

Také se vrhnete na poznávání tvarů. U každého řádku máte úkol, jakým způsobem ten konkrétní tvar máte vybarvit a co do nich máte vyznačit.




6. VYTVOŘ SÁM SEBE

V této aktivitě budou děti potřebovat pomoc rodičů. Stříhání je v tomto případě těžkým úkolem i pro dospělého (bože komu by se to chtělo stříhat? :-D), ale následné lepení bude děti moc bavit :-)




7. DOPLŇ SPRÁVNĚ

Krásně zpracované rozdělení živočichů podle toho, kde žijí. Jestli žijí například v řece, rybníku nebo moři/oceánu. Nápovědou jsou pro děti tvary, ve kterých se živočichové nacházejí.




ZÁVĚREM

Předplatné tohoto časopisu určitě neplánuji, ale nová čísla budu bedlivě sledovat a třeba ještě nějaké zakoupím. Aspoň do doby než se zvedne cena, která dle mého zůstane jen chvilku - což by mělo motivovat i k zaplacení předplatného, ale zas tolik mě časopis nezaujal.

Každopádně za tu cenu mi přijde skvělý především na cesty, do auta, k lékaři apod. Kdekoliv je potřeba dítko na nějakou tu chvilku zabavit a není potřeba hned vyrábět nebo stříhat.

Jen ten název - Šikulka. Já osobně tomu šikulkování vůbec neholduji noo. Osobně mi to nejde přes pusu, ale spousta lidí šikulkuje automaticky pomalu při každé příležitosti, až je pak přešikulkováno.


Cena: 25Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat