18. září 2018

ČTEME/HRAJEME SI: Gamebook - V duhové kouli / Mořský svět

Gamebookům jsem propadla někdy v pubertě, kdy jsme se ségrou dostaly od mamky 3 úžasné knihy - 100 věží v oblacích, 100 tajemství v knihovně a 100 zázraků v údolí. Tehdy jsem se do gamebooků zamilovala, ale s žádným jiným jsem se už nesetkala.

Až donedávna, kdy jsem měla, díky spolupráci s nakladatelstvím Portál, možnost zahrát si nový gamebook s názvem Ten, kdo jiným jámu kopá, který je naprosto fantastický!

Od té doby jsem se začala opět o gamebooky zajímat a zjistila jsem, že jich existuje mnoho starých, které jsou mimo můj vkus, ale i pár nových, které mě zaujaly.

V dnešním článku bych Vám chtěla představit hrací knihu, od české autorky Lenky Moravcové, kterou jsem objevila úplnou náhodou a to díky velmi zajímavé facebookové skupině s názvem GAMEBOOKY. Jooo bože! Existuje na ně skupina a já o ní vím teprve několik měsíců :-D.

Kniha se jmenuje V duhové kouli / Mořský svět a pojďme se na ni tedy mrknout blíže.




Abychom začali úplně na samém začátku, tak Vás určitě na první pohled zaujme to, že je kniha oboustranná (nejedná se o dvě knihy, nýbrž dva příběhy v jedné knize), což se v dnešní době zas tak moc nevidí. Také je krásně sytě barevná.

Je velikosti A5 a je tedy rozdělena na dva příběhy. Jeden příběh je delší, druhý kratší, ale nenechte se zmást. Je totiž dost možné, že v tom kratším příběhu setrváte mnohem déle .. ale o tom už za chvíli.


V DUHOVÉ KOULI

Touto stranou knihy, jsem začínala. Je ale samozřejmě na Vás, jaký příběh v knize si zvolíte jako první. Na pořadí vůbec nezáleží.

Vždy je důležité přečíst si pravidla hry a opravdu je dodržet. V tomto případě si opravdu zaznamenávat, na kterém písmenu zrovna jste. Snadno se můžete v knize ztratit a už nenajdete cestu zpět. Museli byste následně začít od samého začátku.

Také je potřeba zapsat si různé předměty, které cestou můžete najít nebo získat.




Tento příběh se v první chvíli zdá být pohodový. Setkáte se se skřítkem, který Vás požádá o pomoc a je jen na Vás, jak se děj bude nadále vyvíjet. Rozhodnete se mu pomoct nebo ho necháte na pospas osudu v lidském světě bez možnosti návratu do světa skřítků?




Tento příběh je delší. Plní zhruba 3/4 knihy a já osobně jsem ho hrála přibližně 20 minut. Dětem ale bude určitě trvat delší čas. Chvílemi je na pohodu, klidný a plynulý ale chvílemi umí být také pěkně napínavý. A jak to vše dopadne? To je jen na Vás.




Konec hry je pouze jeden ale můžete si hru zahrát opakovaně, pokud zkusíte změnit Vaše předchozí rozhodnutí. Pak projdete více částí knihy a podíváte se v příběhu zase trochu jinam.



MOŘSKÝ SVĚT

Opět doporučuji zaznamenávat si písmena, na kterých zrovna jste, protože v tomto případě je ještě snadnější se ztratit. Stačí opravdu jen malá chvilka nepozornosti a jste v koncích. Takže opravdu dbejte na to, ať přesně víte, kde se zrovna nacházíte.

I zde je možné získat cestou nějaké předměty, které si také nezapomeňte zaznamenat.




Tento příběh se odehrává na školním výletě v Mořském světě. Třída dostane rozchod a je jen na Vás kde začnete hrát svoji hru. Budou to u žraloků? Želv? Pestrobarevných rybek? Rejnoků?

Čeká Vás opravdu zajímavé a dost napínavé dobrodružství, na které jen tak nezapomenete. Až jsem si nejednou setřela pot z čela. Uff.




Tento příběh je na stránky znatelně kratší, ale ve hře jsem strávila téměř stejný čas jako u prvního příběhu - tedy přibližně 20 minut. Dětem ale bude trvat opět o kus déle. Řekla bych že u něj rozhodováním a zamýšlením stráví mnohem více času , než u prvního příběhu.

Zároveň mi přišel mnohem více napínavější a v jedné části příběhu dokonce i zapracovaly moje netrpělivé a vzteklé nervíky :-D.




Konec je opět pouze jeden, ale stejně jako v prvním příběhu můžete zkusit pozměnit své rozhodnutí, abyste knihu prošli detailněji a objevili to, co jste v prvním hraní minuli.



DOPORUČENÝ VĚK

Oficiálně je kniha doporučována pro děti ve věku 7 let s čímž bych docela i souhlasila.

Působí na mě, že je spíše pro holky. Klukům bych ji asi cíleně nepořizovala, každopádně ale pokud máte doma trochu "jemnější" kluky, kteří nedávají přednost Avengers a nejsou to vyloženě drsňáci, tak by se jim kniha mohla moc líbit.



Hrací dvojknihu zakoupíte na oficiální webové stránce Lenky Moravcové přímo ZDE, kde vyplníte formulář do kterého zahrnete i případné dotazy.


Cena: 249Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat